Shumica e
njerėzve nė kėto kohė ankohen nga furnizimi i pakėt, apo
mė mirė tė themi nga mos bereqeti dhe vėshtirėsitė e
shumta nė jetė. Kėshtu qė, kėrkimi i furnizimit dhe
rregullimi i jetės i mundon dhe pikėllon shumė njerėz,
madje shumė prej tyre ndjekin ēdo formė dhe rrugė pėr
arritjen e tij. Njėri mashtron, tjetri vjedh, ai merret
me kamatė, i treti derdh gjak dhe ndėrpret lidhjet
familjare, ndėrpret zbatimin e urdhrave tė Allahut, i
katėrti
vetėm e vetėm qė tju pėrgjigjet kėrkesave tė
veta dhe tė familjes.
Tė tillėt
kanė harruar se Allahu i Madhėruar i ka treguar robėrve
tė Tij shkaqe tė cilat sjellin furnizim dhe u ka
premtuar se nėse u pėrmbahen atyre do ti furnizojė me
furnizim nga as qė u shkon mendja fare.
Ndaj,
vėlla i dashuri po i pėrmendim vetėm disa prej kėtyre
shkaqeve:
Devotshmėria
Allahu i Lartėsuar e ka bėrė devotshmėrinė prej shkaqeve
tė cilat e sjellin dhe e shtojnė furnizimin, andaj dhe
ka thėnė: E
kush iu pėrmbahet dispozitave tė Allahut, atij Ai i hap
rrugė dhe e furnizon atė prej nga nuk e kujton fare.
Kush i mbėshtetet Allahut, Ai i mjafton atij, Allahu
realizon dėshirėn e vet dhe Allahu ēdo gjėje ia ka
caktuar kohėn (afatin). Talak, 2-3.
Secili qė
i pėrmbahet dispozitave tė Allahut dhe kėrkon gjithmonė
kėnaqėsinė e Tij nė ēdo kohė, Ai do ta shpėrblejė nė
kėtė dhe botėn tjetėr, e nga shpėrblimi ėshtė edhe ti
hapė atij rrugėdalje nga ēdo vėshtirėsi e,
njėkohėsisht, ta furnizojė nga se kujton ai.
Ibn
Kethiri (Allahu e mėshiroftė!) thotė: Ai qė i pėrmbahet
dispozitave tė Allahut, e largohet nga ajo qė Ai i
ndaloi, atij i hap rrugėdalje nga ēdo vėshtirėsi dhe e
furnizon atė prej nga nuk e kujton fare.
Ndėrsa
Ibn Abasi (Allahu qoftė i kėnaqur me tė!) thotė: Kush i
pėrmbahet dispozitave tė Tij, e shpėton nga ēdo
pakėnaqėsi nė kėtė dhe nė botėn tjetėr dhe e furnizon
nga nuk e kujton dhe shpreson fare.
Po
ashtu, Allahu i Lartėsuar thotė: E
sikur banorėt e kėtyre vendbanimeve tė kishin besuar dhe
tė ishin ruajtur, Ne do t'ju hapnim begati nga qielli e
toka, por ata pėrgėnjeshtruan, andaj i dėnuam me
shkatėrrim pėr atė qė merituan. Araf, 96.
Abdurrahman Sadi (Allahu e mėshiroftė!) thotė: Sikur
banorėt e kėtyre vendbanimeve tė kishin besuar me besim
tė vėrtetė nė atė mėnyrė qė veprat tė dėshmonin pėr
besimin e tyre dhe ti pėrmbaheshin dispozitave tė Tij,
haptas dhe fshehtas, me lėnien e gjithė asaj qė ndaloi
Allahu, do ti hapte begati nga qielli e toka, do ti
lėshonte shi nga qielli, e do tė mbillte nga toka qė ata
tė jetonin e tė jetonin edhe kafshėt njė jetė tė mirė e
tė begatshme, duke mos u lodhur shumė
Mirėpo
parashtrohet pyetja se ēėshtė devotshmėria, tė cilėn
Allahu i Lartėsuar e ka bėrė shkak pėr sjelljen e
furnizimit dhe ka lajmėruar se i furnizon tė devotshmit?
Devotshmėria ėshtė tė bėsh nė mes teje dhe asaj qė tė
dėmton mbulesė dhe mbrojtje nė mes teje dhe mes asaj qė
tė dėmton, ti pėrmbahesh asaj qė Allahu tė ka urdhėruar
dhe largohesh asaj qė tė ka ndaluar, mos tė tė gjejė aty
ku tė ka ndaluar e mos tė tė humbasė aty ku tė ka
urdhėruar. Motoja jote tė jetė, dhe duhet tė jetė,
urdhėresat dhe ndalesat e Tij. Kėto janė edhe
pėrkufizime tė tė parėve tanė lidhur me devotshmėrinė.
Rreth
devotshmėrisė Ibn Mesudi (Allahu qoftė i kėnaqur me tė!)
thotė: Tė respektohet Allahu e mos ti bėhet mėkat, tė
pėrmendet e mos tė harrohet, tė falėnderohet e mos tė
pėrbuzet.
Ndėrsa
Talk bin Habib thotė: Devotshmėria ėshtė tė veprosh
duke respektuar Allahun mbi dritėn e Tij, duke shpresuar
shpėrblimin e Tij dhe ti braktisėsh mėkatet ndaj
Allahut mbi dritėn e Tij, duke pasur frikė dėnimin e
Tij.
Ndėrsa
Ebu Hurejra ėshtė pyetur rreth devotshmėrisė dhe ėshtė
pėrgjigjur duke thėnė: A ke ecur ndonjėherė nė rrugė me
gjemba? Po- i ėshtė thėnė. E ai tha: Si ke vepruar?
Kur kam hasur nė to jam larguar ose kam tejkaluar atė
vend. Atėherė ai tha: Kjo pra ėshtė devotshmėria.
Vėlla i
dashur, nėse kėrkon zgjerim tė furnizimit dhe jetė tė
mirė, bėhu i devotshėm, e kije frikė Allahut nė tė
gjitha punėt, nė ēdo ēast, nė shtėpinė tėnde, nė vendin
e punės, nė familje e fėmijėt e tu, tė pėrkujdesesh pėr
gjuhėn tėnde, ti pėrmbahesh urdhrave tė Zotit tėnd e tė
largohesh ndalesave tė Tij.
Kėrkimi i
faljes dhe pendimi
Prej
shkaqeve qė sjellin furnizim janė edhe istigfari
(kėrkimi i faljes) dhe pendimi. Allahu i Lartėsuar duke
na lajmėruar pėr profetin Nuh (alejhi selam) thotė:
Unė u thashė: Kėrkoni falje Zotit tuaj, se Ai vėrtet
falė shumė; Ai ju lėshon nga qielli shi me bollėk. ju
shumon pasurinė dhe fėmijėt, ju bėn tė keni kopshte dhe
ju jep lumenj . Nuh, 10-12.
Kurtubi
(Allahu e mėshiroftė!) thotė: Nė kėtė ajet kuranor
dhe atė nė Hud, ka argument se kėrkimi i faljes ėshtė
shkak pėr shtimin e furnizimit dhe zbritjes sė shiut.
Ndėrsa
Ibn Kethiri thotė: Nėse pendoheni tek Allahu, kėrkoni
faljen dhe pėrmbaheni dispozitave tė Tij, ju shtohet
furnizimi dhe ju lėshon shi nga qielli me bollėk, ju jep
tė mira nga toka, ju shumon pasurinė dhe fėmijėt, ju
bėn tė keni kopshte me fruta tė ndryshme e me lumenj qė
rrjedhin nė to.
Transmetohet nga Mutrafe ky nga Shabiu se prijėsi i
besimtarėve, Umer ibn Hatab (Allahu qoftė i kėnaqur me
tė!) doli dhe lutej pėr shi, nuk shtoi asgjė tjetėr
pėrveē istigfarit (kėrkimit tė faljes) derisa u kthye. I
ėshtė thėnė: Nuk tė kemi dėgjuar duke u lutur. Ai lexoi
fjalėn e Allahut: Unė
u thashė: Kėrkoni falje Zotit tuaj, se Ai vėrtet falė
shumė; Ai ju lėshon nga qielli shi me bollėk.
Njė
njeri i ėshtė ankuar Hasan Basriut pėr thatėsinė, e i
tha: Kėrko falje tek Allahu. Tjetri ėshtė ankuar pėr
varfėri, e i tha: Kėrko falje. I treti i tha: Lute
Zotin qė tė mė dhurojė fėmijė! E ai i tha: Kėrko
falje! I katėrti ėshtė ankuar pėr thatėsinė e kopshtit
tė tij, e i tha: Kėrko falje Allahut. Atėherė i thanė:
Tė erdhėn disa burra me ankesa tė ndryshme e tė gjithė
i urdhėrove me kėrkim tė faljes sė Allahut, ai u tha:
Nuk u kam thėnė asgjė nga vetja ime, Allahu i lartėsuar
nė suren Nuh thotė: Unė
u thashė: Kėrkoni falje Zotit tuaj, se Ai vėrtet falė
shumė; Ai ju lėshon nga qielli shi me bollėk, ju shumon
pasurinė dhe fėmijėt, ju bėn tė keni kopshte dhe ju jep
lumenj. Nuh, 10-12.
Po
ashtu,
Allahu i Lartėsuar thotė pėr Hudin (alejhi selam) se i
ka thėnė popullit tė tij:
O populli im, kėrkoni
falje prej Zotit tuaj dhe kthehuni Atij! Ai ju lėshon
shi me bollėk dhe fuqisė suaj i shton fuqi. E mos
refuzoni e tė bėheni mėkatarė!" Hud, 52.
Ibn
Kethiri thotė: Hudi (alejhi selam) e urdhėroi popullin
e tij tė kėrkojė falje, qė nė atė mėnyrė tju falen
mėkatet e kaluara dhe i urdhėroi me pendim pėr ato tė
ardhme. E kush pajiset me kėto cilėsi, Allahu ia
lehtėson furnizimin, i lehtėson brengat e tij dhe e ruan
nga ēdo gjė e keqe.
Gjithashtu, Allahu i lartėsuar thotė: E
tė kėrkoni falje Zotit tuaj dhe pendohuni (kthehuni) te
Ai, se Ai do tju mundėsojė pėrjetime tė mira (nė kėtė
jetė), deri nė njė afat (tė caktuar) dhe ēdo punėmiri i
jep shpėrblimin e merituar. Nė qoftė se refuzojnė (tė
kėrkojnė falje), unė pra kam frikė pėr ju, dėnimin e
ditės sė madhe. Hud, 3.
Nė kėtė
ajet kuranor, Allahu i Lartėsuar ka premtuar se kush
kėrkon falje tek Ai dhe i kthehet Atij, Ai do ti
mundėsojė pėrjetime tė mira nė kėtė jetė, e prej tyre
janė edhe shtimi i furnizimit dhe jeta e mirė.
Ndėrsa i
Dėrguari i Allahut thotė: Kush e shpeshton kėrkimin e
faljes Allahu atij do ti shndėrrojė ēdo brengė nė
qetėsi, ēdo ngushticė nė rrugėdalje dhe e furnizon nga
as nuk e mendon fare. Shėnon Ahmedi dhe Ebu Daudi.
Vėlla i
dashur, nėse kėrkon shtim nė furnizim, jetė tė
begatshme, atėherė nxito nė kėrkimin e faljes, me fjalė
dhe vepra, e jo vetėm me fjalė, sepse kjo ėshtė cilėsi e
atyre qė nuk janė tė sinqertė.
Pėrktheu:
Almedin Ejupi
16.02.2007