Ne jemi
krijuar pėr tė jetuar, mirėpo jetėn tonė e kemi
shndėrruar nė vdekje. Shumica e ligjėratave, e mėsimeve
dhe e hytbeve flasin pėr vdekjen dhe e neglizhojnė
jetėn.
Para se tė vdesim, ne duhet tė jetojmė, para se tė
shkojmė duhet tė ndėrtojmė.
Para se tė largohemi nga jeta duhet tė lėmė gjurmė tė
mira, vepra tė mira, moral tė mirė, projekt tė dobishėm,
pasardhės tė edukuar, organizatė udhėēelėse, libėr tė
dobishėm e bamirėsi tė ngjashme si kėto.
Vėrtet, tė jetuarit nė rrugėn e Allahut tė Lartėsuar
ėshtė mė madhore sesa vdekja nė rrugėn e Tij, pėr faktin
se jeta nė rrugėn e Allahut tė Lartėsuar ėshtė e gjatė
dhe e bukur. Nė tė ka dije, punė, besim, moral,
bashkėveprim, dynja dhe ahiret, tė drejta dhe obligime.
Ndėrsa vdekja ėshtė momenti i kalimit nga kjo botė pėr
nė botėn tjetėr.
Shumica e ligjėratave na thėrrasin nė lėnien e kėsaj
bote dhe nė dėshpėrim, kėshtu qė njerėzit mendojnė nė
mėnyrėn e shpėtimit nga kjo botė dhe kanė fituar bindjen
se nė kėtė botė nuk duhet tė argėtohet dhe nuk duhet t'i
kushtohet vėmendje.
Te shumica ėshtė krijuar bindja se nuk ėshtė e nevojshme
tė jetojmė gjatė, porse mė mirė ėshtė tė jetojmė sa mė
shkurt dhe tė kalojmė pėr nė botėn tjetėr.
Njerėzit e mirė, nė krye tė tyre i Dėrguari, lavdėrimi
dhe paqja e Allahut qoftė mbi tė, e ndėrtuan jetėn,
ngritėn civilizimin, ngritėn vlerat racionale. A nuk u
dėrguan ushtritė ēliruese qė tė pėrhapin drejtėsinė,
sigurinė dhe besimin nė botė? A nuk vazhduan kalifėt e
drejtė pas tij tė ecin nė rrugėn e ndėrtimit dhe
pėrhapjes sė kulturės sė dashurisė dhe tė paqes?
Pas tyre erdhėn njerėz tė cilėt e dėshpėruan dijetarin
nė dijen e tij, inxhinierin nė aparatin e tij,
zdrukthėtarin nė mjetin e tij, bujkun nė fushėn e tij,
mjekun nė bisturinė e tij dhe prej tė gjithėve kėrkuan
tė lėnė rolin e tyre nė jetė dhe t'i veshin qefinėt duke
u pėrgatitur pėr tė vdekur. Jo, dhe njėmijė herė jo.
Jeta do tė jetė mė e bukur pa ata tė pashpresė,
dėshpėrues.
Tė jetuarit nė rrugėn e Allahut ėshtė njė mesazh madhor
hyjnor, pėrmes tė cilit njeriu shndėrrohet nga zero e
pavlerė nė njė numėr tė vlefshėm.
Tregtari bėhet i gėzueshėm, i lumtur me tregtinė e tij
tė begatshme, i cili fiton nė mėnyrė tė lejueshme dhe e
shpenzon nė tė lejuarėn. Bujku bėhet i gėzueshėm dhe
kėndon nė fushėn e vet, ngase e di se do tė shpėrblehet
nga i Madhi Zot dhe do tė falėnderohet nga krijesat.
Profesori gėzohet me mirėsitė e Allahut pėr faktin se ai
e di se e mėson njė brez, edukon njė popull dhe i
udhėzon zemrat. Ushtari duke mbartur pushkėn e vet ėshtė
i qetė nė detyrėn e tij qė ta mbrojė popullin dhe ta
ruajė atdheun.
O ju tė dijshėm! Bėjuani tė dashur njerėzve tė jetuarit
nė rrugėn e Allahut tė Lartėsuar, nė mėnyrė qė njeriu tė
kuptojė se nė ekzistimin i tij ka domethėnie, nė
krijimin e tij ka urtėsi dhe nė tė jetuarit e tij ka njė
synim.
Jeta ėshtė e stėrmbushur me gurė, mos i shpėrndaj ato
por grumbulloji dhe me to ndėrto shkallė pėrmes sė
cilėve do tė ngjitesh drejt suksesit.
Kėsisoj, do ta lėmė njė jetė tė bukur, njė civilizim tė
begatė ashtu siē na e lanė neve paraardhėsit tanė.
Kush mendon se si tė vdesė, prodhimi i tij do tė ndalet,
kreativiteti i tij do tė marrė fund dhe dobitė e tij do
tė vdesin. Ndėrsa kush mendon se si tė jetojė, ai do tė
lindė ashtu siē lind dielli, do tė shkėlqejė ashtu siē
shkėlqen agimi dhe do tė sjellė dobi ashtu siē sjell
dobi shiu.
Kurani ka bėrė thirrje pėr tė dy jetėt, pėr dy etapa tė
tė jetuarit nė rrugėn e Allahut dhe tė vdekurit nė
rrugėn e Allahut tė Lartėsuar. Allahu thotė: "Kush bėn
vepėr tė mirė, qoftė mashkull ose femėr, e duke qenė
besimtar, Ne do ti japim atij njė jetė tė mirė (nė kėtė
botė), e (nė botėn tjetėr) do tu japim shpėrblimin mė
tė mirė pėr veprat e tyre." (Nahl, 97)
Dr. Aid el
Karni
Pėrshtati: Almedin Ejupi
12.7.2009
|