6. Ndryshimi i krijimit tė Allahut pa lejim
Pėrveēse nė rastet tė cilat janė cekur qartė nė
Islam, ėshtė e ndaluar qė tė ndryshohet mėnyra se
si Allahu i ka krijuar gjėrat. Ndryshimi i
krijimit tė Allahut pa lejim pėrfshin bindjen ndaj
shejtanit, i cili, siē na tregon Allahu, ka thėnė:
"Po ata nuk i drejtohen kujt tjetėr veēse
shejtanit, njė kundėrshtues i pėrhershėm. Dhe
Allahu e mallkoi atė, ndėrsa ai tha: "Do tė tė
marr nga robėrit e Tu njė pjesė tė pėrcaktuar prej
tyre. Vėrtetė qė unė do t'i ngatėrroj dhe
sigurisht qė do t'u ngjall dėshira tė rreme, do
t'i urdhėroj tė presin veshėt e bagėtive dhe
gjithashtu do t'i urdhėroj tė ndryshojnė atė qė ka
krijuar Allahu." Dhe kushdo qė zgjedh shejtanin si
mbrojtės e si mik nė vend tė Allahut, padyshim qė
ai ka pėsuar humbje tė qartė." (En-Nisa,
117-119)
Allahu i ka nderuar njerėzit dhe i ka krijuar nė
formėn mė tė mirė: "Vėrtet, Ne e krijuam
njeriun nė formėn mė tė bukur." (Et-Tin, 4)
Allahu i Lartėsuar thotė: "Ai juve u dha
formėn, e formėn tuaj e bėri tė bukur." (Et-tegabun,
3)
Ndryshimi pa lejim ėshtė vėrtet njė vepėr tejet e
ligė dhe devijim qė meriton ndėshkim. I Dėrguari i
Allahut salallahu alejhi ue selem ka deklaruar se
gratė tė cilat ndryshojnė atė qė Allahu ka krijuar
(si heqja e qimeve tė fytyrės, mbajtja e parukave,
mbushja e dhėmbėve apo tatuazhi i trupit), duke
tentuar kėshtu qė ta pėrmirėsojnė pamjen e tyre,
janė tė mallkuara nga Allahu.
Ibn Mesudi, Allahu e mėshiroftė, ka raportuar se i
Dėrguari i Allahut salallahu alejhi ue selem ka
thėnė: "Allahu i ka mallkuar ato (gra)
tė cilat bėjnė tatuazhe (pėr tė tjerė) dhe
ato tė cilave u bėhet tatuazh, ato qė ndukin qimet
e fytyrės (pėr tė tjerė) dhe ato tė cilave
u nduken qimet e fytyrės, ato tė cilat lidhin
flokėt e tyre me tė tjera (tė huaja) dhe
ato qė mbushin dhėmbėt e tyre pėr zbukurim ā ato
tė gjitha ndryshojnė krijimin e Allahut."
Buhariu dhe Muslimi.
Ky hadith pėrmend gratė nė veēanti sepse zakonisht
janė ato tė cilat kėrkojnė tė zbukurohen mė tepėr
se burrat. Por paralajmėrimi vlen pėr tė dy
gjinitė, pėr shkak se ėshtė deklaruar kushti pėr
mallkim: ndryshimi i krijimit tė Allahut.
Rruajtja e mjekrės bie nėn kėtė paralajmėrim, pasi
ėshtė shumė mė
e
keqe
sesa namsi (heqja e qimeve tė
fytyrės), qė praktikohet nga disa gra.
Et-Tahanaui ka thėnė: "Ćshtė vėrtetuar se
ndryshimi i krijimit tė Allahut ėshtė shkak pėr
mallkim dhe se ēfarėdo qė i Dėrguari i Allahut
salallahu alejhi ue selem ndalon, ajo ėshtė
ndaluar nga Allahu." [Bajan ul-Kur'an]
Ualijj Ullah ed-Dahlaui ka thėnė: "Prerja e saj
ėshtė veprim i magjistarėve dhe pėrfshin
ndryshimin e krijimit tė Allahut." [Bajan ul-Kur'an]
7. Imitimi i grave
Mjekra paraqet njė dallueshmėri tė madhe mes
burrave dhe grave. Rruajtja e saj e largon kėtė
dallim dhe me kėtė ėshtė akt i imitimit tė grave.
Ēdo akt i cili pėrfshin imitimin e gjinisė sė
kundėrt e fut personin nė mallkimin e Allahut dhe
tė Dėrguarit tė Tij salallahu alejhi
ue selem. Ibn Abasi, Allahu qoftė i kėnaqur me tė,
ka raportuar: "I Dėrguari i Allahut salallahu
alejhi ue selem i ka mallkuar burrat tė cilėt
imitojnė gratė dhe gratė tė cilat imitojnė
burrat." Buhariu dhe tjerėt.
Abdullah ibn Amri, Allahu qoftė i kėnaqur me tė,
ka thėnė: "E kam dėgjuar tė Dėrguarin salallahu
alejhi ue selem se ka thėnė: "Nuk ėshtė prej
nesh ajo grua e cila i pėrngjan meshkujve dhe as
ai mashkull i cili u pėrngjan femrave." (Ahmedi)
Ibn Abasi, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, ka
raportuar se i Dėrguari salallahu alejhi ue selem
i ka mallkuar meshkujt tė cilėt u pėrngjajnė
femrave dhe femrat qė u pėrngjajnė meshkujve. Dhe
ka thėnė: "Nxirrini ata nga shtėpitė tuaja".
Ka thėnė Ibn Abasi: "E ka nxjerrė i Dėrguari
salallahu alejhi ue selem njė person dhe Omeri ka
nxjerrė njė tjetėr." (Buhariu)
El-Kandahlaui ka thėnė: "Askush nuk mund tė
dyshojė se imitimi i tėrėsishėm i grave rrjedh
prej rruajtjes sė mjekrės. Ky imitim ėshtė mė i
fuqishėm sesa imitimi i tyre nė veshje apo gjėra
tė tjera, sepse mjekra ėshtė dallueshmėria
kryesore dhe mė e madhe mes burrave dhe grave. Kjo
mund tė vėrehet te tė gjithė popujt dhe nuk
mohohet veēse prej atij qė dėshiron tė mashtrojė
vetveten, tė pasojė epshet e veta dhe tė bėhet i
femėruar, pasi Allahu e ka nderuar atė me pamje tė
mirė mashkulli." [Vuxhub i'fa il-Lihjah, 31-32]
Imam Ebu Hamid El-Gazali nė librin e tij "El-Ihja"
ka thėnė: "...dhe me mjekėr dallohet mashkulli nga
femrat." (Ihja' Ulumid-din 2/257)
Nuk ka dyshim se pėrngjasimi mė i madh i meshkujve
dhe femrave, pėrveē veshmbathjes, ėshtė mjekra,
sepse mjekra e mashkullit ėshtė veēoria mė e madhe
qė e dallon atė nga femrat dhe kjo ėshtė e qartė
pėr tė gjithė, pėrveē atyre qė dėshirojnė ta
mashtrojnė veten e tė bėhen si femrat dhe tė
humbin mirėsinė qė u ka dhuruar Allahu i
Lartėsuar. Mjekra ėshtė zbukurimi mė i madh qė ia
ka dhuruar Allahu i Madhėruar robit tė Tij, ashtu
siē ua ka dhuruar grave flokėt. Pėr kėtė shkak,
transmetohet se i Dėrguari salallahu alejhi ue
selem i ka ndaluar gratė qė t'i rruajnė flokėt e
tyre. Tirmidhiu, 914. Pra ndalohet qė mashkulli ta
rruajė mjekrėn ashtu siē ndalohet qė femra t'i
rruajė flokėt e saj.
Shejh Albani, Allahu e mėshiroftė, ka thėnė: "Nuk
ka dyshim se pėrngjasimi mė i madh me gratė ėshtė
rruajtja e mjekrės."
Ahmed ibn Es-Siddiku thotė: "Ćshtė pėr t'u ēuditur
nė kohėn tonė se si femrat po u pėrngjajnė
meshkujve, gjithashtu me meshkujt tė cilėt po u
pėrngjajnė femrave. I sheh djemtė e rinj qė u
pėrngjajnė femrave duke i rruar mjekrat e tyre ēdo
mėngjes, e lyejnė fytyrėn me pomada tė ndryshme
ashtu sikurse edhe femrat." (Mutabekatul ihtiraat
el asrijje lema ahbere bihi sejjidul berijje, f.
127)
8. Kundėrshtimi i fitres sė pastėr
I Dėrguari i Allahut salallahu alejhi ue selem
tregon se fėmija lind nė natyrshmėri tė pastėr, e
cila mė pas mund tė turbullohet nga
vetėprivilegjimi apo ndikimi negativ i mjedisit.
Ebu Hurejra dhe el-Asuad bin Sari kanė raportuar
se i Dėrguari i Allahut salallahu alejhi ue selem
ka thėnė:
"Ēdo fėmijė lind me fitre tė pastėr, derisa tė
jetė nė gjendje tė shprehė vetveten. Janė
prindėrit e tij ata tė cilėt pastaj e shndėrrojnė
atė nė ēifut, tė krishterė, magjistar ose pagan."
Buhariu dhe Muslimi.
Veē kėsaj, i Dėrguari i Allahut salallahu alejhi
ue selem ka pėrmendur dhjetė cilėsi, si treguese
tė natyrshmėrisė sė mirė dhe tė pastėr. Dy prej
kėtyre cilėsive janė shkurtimi i mustaqeve dhe
rritja e mjekrės.
Aishja, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, raporton se
i Dėrguari i Allahut salallahu alejhi ue selem ka
thėnė: "Dhjetė cilėsi janė prej fitres:
shkurtimi i mustaqeve, lėshimi i mjekrės, misvaku
(pastrimi i dhėmbėve), inhalimi i ujit
(thithja e ujit me hundė pėr pastrimin e tyre dhe
gurgullimi),
prerja e thonjve, larja e mesgishtave, ndukja e
qimeve tė sqetullave, rruajtja e qimeve nė vendet
e turpshme, pastrimi i vendeve tė turpshme me ujė
[dhe bėrja sunet]." Muslimi, Ebu Daudi,
Ahmedi, Ibn Ebi Shejbah, dhe tė tjerė. Pjesėt
brenda kllapave tė drejta nuk gjenden tek Muslimi
(Sahih ul-Xhami' nr.2222).
Kjo fitre nuk ndryshon asnjėherė me kalimin e
kohės. Allahu thotė: "Fitratell-llahi
(Islamin e pastėr tė Allahut) nė tė cilin Ai ka
krijuar njerėzimin. Le tė mos ketė asnjė ndryshim
nė Halkil-lah (natyrshmėrisė sė krijuar nga
Allahu)." (Err-Rrum, 30)
Fitreja e shumė muslimanėve tani ėshtė deformuar
nė gjurmėt e jobesimtarėve. Mashkulli i rruar tas
atyre u duket mė i bukur dhe mė mashkullor sesa
njė me mjekėr ā krejtėsisht e kundėrta e asaj qė i
Dėrguari i Allahut salallahu alejhi ue selem ka
deklaruar nė hadithin e lartpėrmendur!
Eroll Nesimi
22.8.2008
|