Dispozita mbi tė posalindurin
19.12.2009 21:53:29

Falėnderimi i takon Allahut tė Lartėsuar, ndėrsa salavatet e selamet qofshin mbi tė Dėrguarin e fundit Muhamedin (lavdėrimi dhe shpėtimi i Allahut qoftė mbi tė!).

Kėto janė disa ēėshtje tė rėndėsishme qė duhet t'i dijė njeriu para dhe pasi t'i dhurojė Allahu i Lartėsuar atij fėmijė. Jam ndalur shkurtimisht, duke pėrmendur ēėshtjen, dispozitėn e saj  dhe duke u argumentuar me fjalėt e Allahut tė Lartėsuar ose me hadithin e tė Dėrguarit tė Tij, duke e lutur Allahun qė t'i bėjė dobi myslimanėve.

Dispozita e kėrkimit tė fėmijės

E rekomanduar. Argument pėr kėtė hadithi ku i Dėrguari i Allahut (lavdėrimi dhe shpėtimi i Allahut qoftė mbi tė!) thotė: "Martojeni atė qė lind, ngase unė do tė krenohem me ju para profetėve nė Ditėn e Kiametit". Shėnon Ahmedi.

Po ashtu, ajo qė na nxit nė kėrkimin e fėmijės ėshtė fjala e tė Dėrguarit tė Allahut (lavdėrimi dhe shpėtimi i Allahut qoftė mbi tė!): "Vėrtet njeriut do t'i ngrihet pozita e tij nė Ditėn e Gjykimit, e do tė thotė: ā€˜O Zot, si ngjau kjo?' Do t'i thotė: "Me kėrkimin e faljes sė fėmijės tėnd pas vdekjes tėnde'". Shėnon Ahmedi.

Dispozita e hidhėrimit mbi lindjen e vajzės

E ndaluar. Kjo ėshtė nga injoranca, gjė tė cilėn Allahu i Lartėsuar e ka ndaluar duke thotė: "Kur ndonjėri prej tyre lajmėrohet me (lindjen) vajzė, fytyra e tij i prishet dhe bėhet plot mllef'. Nahl, 58.

Ai ka inkurajuar nė ruajtjen e vajzave. I Dėrguari i Allahut (lavdėrimi dhe shpėtimi i Allahut qoftė mbi tė!) thotė: "Kush i rrit dhe edukon dy vajza derisa tė rriten, do tė jetė me mua kėshtu; dhe i bashkoi dy gishtėrinjtė". Shėnon Muslimi. Po ashtu i Dėrguari i Allahut thotė: "Kush sprovohet me diēka nga kėto vajza, e pėrkujdeset pėr to, do t'i jenė atij mbulesė nė Ditėn e Kiametit". Shėnon Buhariu.

Por, nėse ndodh ky hidhėrim me vajza, duke kundėrshtuar kaderin (pėrcaktimin e Allahut), atėherė kjo ėshtė  mangėsi e njėshmėrisė nė Allahun e Lartėsuar.

Dispozita e pėrgėzimit dhe urata atij qė i ėshtė lindur fėmijė

E rekomanduar. Allahu i Lartėsuar thotė: "Dhe ndjeu njėfarė frike prej atyre, po ata thanė: ā€˜Mos kij frikė!' Mandej i dhanė myzhde pėr njė djalė tė dijshėm."Dharijat, 28.

Urimi ėshtė i rekomanduar pėr ēdo gjė tė mirė, siē ėshtė rasti i pendimit tė Kab bin Malik dhe dy shokėve tė tij, kur sahabėt i uruan atyre me rastin e pranimit tė pendimit tė tyre nga ana e Allahut tė Lartėsuar. Tregimin e shėnojnė Buhariu dhe Muslimi.

Dispozita e kėndimit tė ezanit nė veshin e djathtė  dhe ikametit nė tė majtin

Kėndimi i ezanit nė veshin e djathtė tė fėmijės ėshtė e preferuar, ngase Ebu Rafi na tregon se e ka parė tė Dėrguarin e Allahut, duke  kėnduar ezan nė veshin e Hasan bin Ali, kur e lindi Fatimja". Shėnon Ebu Daudi dhe Tirmidhiu dhe thotė se hadithi ėshtė hasen.

Ndėrkaq, kėndimi i ikametit nė tė majtin nuk ka ndonjė fakt tė vėrtetė e tė besueshėm qė mund tė mbėshtetemi nė tė.

Dispozita e pėrtypjes sė ushqimit tek fėmija

E preferuar. Argument lidhur me kėtė kemi hadithin tė cilin e transnsmeton Ebu Musa el Eshari (Allahu qoftė i kėnaqur me tė!) duke thėnė se mė ėshtė lindur njė fėmijė, shkova tek i Dėrguari i Allahut (lavdėrimi dhe shpėtimi i Allahut qoftė mbi tė!) e emėrtoi me Ibrahim, pastaj e pėrtypi njė hurme dhe i dha". Shėnon Buhariu dhe Muslimi, ndėrkaq nė transmetimin e Buhariut thuhet: "Dhe bėri lutje pėr begati, ishte djali i madh i Ebu Musa el Eshari".

Disa dispozita mbi ā€˜akikėn'

Ƌshtė sunet. Argument pėr kėtė kemi fjalėn e tė Dėrguarit (salallahu alejhi ue selem): "Pėr mashkullin njė dele, derdhni gjak pėr tė dhe largoni papastėrtinė". Shėnon Buhariu dhe Muslimi.

Koha e saj

Ƌshtė e preferuar nė ditėn e shtatė tė lindjes siē thotė i Dėrguari i Allahut: Ēdo fėmijė ėshtė peng me akikėn e tij, prehet pėr tė nė ditėn e shtatė, emėrtohet dhe i qethen flokėt". Shėnon Ebu Daudi, Nesaiu, Tirmidhiu dhe thotė se hadithi ėshtė hasen sahih.

Dallimi nė mes mashkullit dhe femrės

ā€˜Akika' pėr mashkullin ėshtė dy dele, ndėrkaq pėr femrėn njė. Argument pėr kėtė kemi hadithin e Aishes (Allahu qoftė i kėnaqur me tė!) ku thotė: "Jemi urdhėruar pėr mashkullin tė presim dy dele, ndėrsa pėr femrėn njė". Shėnon Ahmedi, Tirmidhiu thotė se hadithi ėshtė hasen sahih.

Ortakėria

Ortakėria nuk ėshtė e vlefshme nė akika, si pjesėmarrja e shtatė tė lindurve nė therjen e njė kafshe tė madhe (si deve, lopė), por duhet pėr ēdo tė lindur tė derdhet gjak.

Shpėrndarja e saj

Nga  imam Ahmedi ėshtė transmetuar se me mishin e akikės ushqehen komshinjtė.

Dispozita e qethjes sė flokėve dhe dhėnia e sadakasė me peshėn e tyre

Ahmedi thotė se e kam dėgjuar Ebu Abdullahun duke thėnė se nuk ka asgjė tė keqe tė jepet sadaka me peshėn e flokėve tė fėmijės.

Koha e emėrtimit tė porsalindurit

Emėrtimi i tij ėshtė i lejuar nė ēdo kohė, mirėpo ashtu siē u pėrmend edhe mė herėt preferohet tė bėhet nė ditėn e shtatė, ngase ėshtė transmetuar nga i Dėrguari i Allahut tė ketė thėnė se mbrėmė mė ėshtė lindur njė fėmijė dhe e emėrtova me emrin e babait tim Ibrahim". Shėnon Muslimi.

Dispozita e synetimit

Vaxhib (obligim) pėr mashkullin, ngase i Dėrguari i Allahut e urdhėroi njė njeri qė kishte pranuar Islamin qė tė qethė flokėt dhe tė praktikojė synetimin. Shėnon Ebu Davudi. Po ashtu, mund tė argumentohemi me fjalėt e Allahut tė Lartėsuar: "Pastaj, ty tė shpallėm: ā€˜Ndiqe fenė e drejtė tė Ibrahimit, se ai nuk ka qenė nga idhujtarėt (as jehudi as i krishterė)." Nahl, 123.

Po ashtu ėshtė transmetuar nga Ebu Hurejra (Allahu qoftė i kėnaqur me tė!) nė dy shihet (Buhariut dhe Muslimit) se profeti i Allahut, Ibrahimi, e praktikoi synetimin nė moshėn tetėdhjetė vjeēare.

Dispozita e urinės sė fėmijės mashkull dhe femrės para se tė fillojnė ngrėnien e ushqimit

Mbi urinėn e mashkullit spėrkatet, ndėrsa tė femrės pastrohet, argument lidhur me kėtė kemi hadithin e Aishes (Allahu qoftė i kėnaqur me tė!) e cila tregon se ka ardhur me njė foshnje tek i Dėrguari i Allahut, e pėrtypi ushqimin pastaj i dha, ndėrsa foshnja urinoi e i Dėrguari i Allahut spėrkati me ujė. Shėnon Buhariu dhe Muslimi, ndėrkaq Muslimi shton: "Dhe nuk e pastroi".

Po ashtu, i erdhėn tė Dėrguarit tė Allahut Hasani dhe Hyseni dhe urinuan nė gjoksin tij, e ata dėshiruan ta pastrojnė, e Profeti u tha ta spėrkasin, ngase nga urina e foshnjės femėr pastrohet, ndėrsa mashkullit spėrkatet. Shėnon Hakimi dhe thotė se hadithi ėshtė sahih e me tė pajtohet edhe Dhehebiu.

Kėto janė vetėm disa dispozita mbi tė porsalindurin. E lusim Allahun e Lartėsuar tė na bėjė dobi.

Pėrktheu: Almedin Ejupi

03.03.2007


Në emër të Allahut, Mëshiruesit, Mëshirëplotit!

Paqja dhe bekimi i Allahut qoftë mbi të Dërguarin Muhamed, mbi familjen e tij dhe mbi pasuesit e tij!

 

Të nderuar vizitorë!

Ju njoftojmë se përkohësisht nuk mund t'u përgjigjemi më pyetjeve të dërguara prej jush.

Ju shprehim falënderimin dhe mirënjohjen tonë për letrat tuaja dhe ju kërkojmë ndjesë për pamundësinë  e përgjigjeve.

Vazhdoni të na vizitoni për artikujt e rinj që do të publiklohen në të ardhmen, në dashtë Allahu.

Allahu ju shpërbleftë për mirëkuptimin tuaj.

 

Redaksia

Desktop Poster

Posteri
Shiko galerine

Abonohu

Email adresa juaj:
 

Kursi Islam

Sample image
Kursi Islam pėr biznesmenė dhe tregtarė! Ligjėrata nga hoxhallarė eminent.

Dėgjo Kur'an

Sample image
Dėgjo Kur'an me titrim nė Gjuhėn Shqipe.Poashtu mund t'a zgjedhni recituesin.

Pėr ty motėr

Sample image
www.pertymoter.net | Webfaqe islame, ekskluzive pėr gjininė femėrore.

Na shkruani

Sample image
Opinionet ,sygjerimet apo pyetjet tuaja na dėrgoni nė: pyetje@klubikulturor.com



Tė gjitha drejtat e rezervuara. Klubi Kulturor (c) - 2010