Allahu i
Madhėruar e bėri detyrė pėr ata tė cilėt kanė besuar,
agjėrimin e muajit tė Ramazanit, ndėrsa i dėrguari i Tij
(alejhi selam) e bėri tė lejuar agjėrimin nė
muajin para tij, nė muajin Shaban.
Transmetohet se Aishja (radiallahu anha) ka
thėnė: "S'ka agjėruar profeti (alejhi selam) ndonjė
muaj tjetėr ashtu siē agjėronte nė muajin Shaban. Ai e
agjėronte krejtėsisht kėtė muaj pėrveē disa (pak)
ditėve." (Mutefekun alejh) Gjithashtu e bėri tė
lejuar profeti (alejhi selam) agjėrimin nė muajin
pas tij, nė muajin Sheval. Transmetohet nga Ebu Ejubi (radiallahu
anhu) se profeti (alejhi selam) ka thėnė:
"Ai qė agjėron Ramazanin dhe e pason duke agjėruar
gjashtė ditė nga Shevali ėshtė sikur tė ketė agjėruar pa
ndėrprerė." (Transmeton Muslimi)
Shembulli
i agjėrimit nė kėto dy muaj ėshtė si shembulli i faljes
sė suneteve tė forta qė mund tė jenė para ose pas
namazit farz. Kush e agjėron muajin e Ramazanit dhe
gjashtė ditė tė muajit Sheval ėshtė sikur tė ketė
agjėruar tėrė vitin dhe kush e vazhdon kėtė gjithmonė (ēdo
vit) ėshtė sikur tė ketė agjėruar tėrė jetėn. Kjo
ėshtė njė mirėsi prej Allahut pėr atė person i cili kur
del nga ibadeti dėshiron qė tė kthehet sėrish nė ibadet.
Dhe kjo
mund tė jetė shkak qė ai tė pėrfitojė shpėrblime
madhėshtore me disa punė tė lehta qė kryhen pas
ibadeteve, ashtu siē ėshtė shembulli i dhikrit pas
namazit. Kur muslimanėt e varfėr tė Medinės u ankuan
tek Profeti (alejhi selam) se vėllezėrit e tyre
pasanikė po ua kalonin nė sevape. Profeti (alejhi
selam) u tha atyre: "A doni t'ju mėsoj diēka qė
t'i arrini ata qė jua kanė kaluar juve dhe t'i tejkaloni
ata qė janė pas jush, e s'do tė jetė askush mė i mirė se
ju pėrveē atij qė do tė veprojė siē veproni ju."
Thanė: " Posi jo, o i Dėrguari i Allahut."
Atėherė profeti (alejhi selam) tha: "Tė thoni
Subhanallah, El hamdu lilah, Allahu ekber, 33 herė,
pas ēdo namaziā¦" Agjėrimi i gjashtė ditėve tė
muajit Sheval sipas mendimit tė shumicės sė dijetarėve
ėshtė mustehab (e pėlqyeshme).
Agjėrimi
i kėtyre ditėve mund tė fillojė qė ditėn e dytė tė
muajit Sheval, pasi siē dihet nė ditėn e Bajramit nuk
lejohet agjėrimi i ēdo lloji qoftė. Kėto ditė mund t'i
agjėrosh tė bashkuara apo veē e veē, gjithashtu mund t'i
agjėrosh nė fillim, nė mes, apo nė fund tė muajit. Tė
gjitha kėto i vėrteton fjala e profetit (alejhi selam):
"ā¦Dhe e pason duke agjėruar gjashtė ditė nga
Shevaliā¦" (siē shihet nuk ėshtė pėrcaktuar as mėnyra
dhe as koha e agjėrimit tė kėtyre gjashtė ditėve).
Domethėnia e fjalės sė Profetit (alejhi selam):
"ā¦ėshtė sikur tė ketė agjėruar pandėrprerėā¦"
ėshtė se i shkruhen sevapet sikur tė agjėronte ēdo ditė
tė vitit, pa prishur qoftė edhe njė ditė tė vetme.
Transmetohet nga Theubani (radiallahu anhu) se i
Dėrguari i Allahut (alejhi selam) ka thėnė:
"Agjėrimi i njė muaji ėshtė i barabartė (nė sevape) me
agjėrimin e dhjetė muajve, ndėrsa agjėrimi i gjashtė
ditėve pas ėshtė i barabartė me agjėrimin e dy muajve
dhe kėshtu plotėsohet njė vit i plotė" (qėllimi
ėshtė pėr muajin e Ramazanit dhe pėr gjashtė ditėt e
muajit Sheval) (Transmeton Darimiu nė Sunenin e tij) Kjo
ngaqė njė e mirė shpėrblehet me dhjetė tė mira. Fjala e
profetit (alejhi selam): "ā¦sikur tė ketė
agjėruar pandėrprerėā¦" nuk bie ndesh me hadithet e
shumta qė e ndalojnė kėtė lloj agjėrimi, sepse krahasimi
nė kėtė rast nėnkupton se ai i cili dėshiron tė arrijė
shpėrblimin e agjėrimit tė pandėrprerė le tė agjėrojė
gjashtė ditė nga Shevali dhe nuk e lejon (ligjėron)
agjėrimin pandėrprerė.
Dihet se
agjėrimi i ditėve tė mbetura kaza nga Ramazani ėshtė
detyrė mė kryesore, ndėrsa agjėrimi i gjashtė ditėve tė
Shevalit ėshtė nafile (sunet), vetėm nėse njeriu
ia bėn detyrė kėtė vetes sė tij me anė tė premtimit (nedhr).
Nėse
njeriu mund t'i plotėsojė ditėt e mbetura kaza nga
Ramazani dhe pastaj tė agjėrojė gjashtė ditėt brenda
Shevalit le ta bėjė njė gjė tė tillė, por nėse
frikėsohet se nėse i agjėron gjashtė ditėt e Shevalit
nuk mund t'i kompensojė ditėt e mbetura nga Ramazani (deri
nė Ramazanin e ardhshėm), atėherė ky person duhet tė
plotėsojė ditėt e mbetura kaza.
Nėse nuk
ėshtė e mundur tė agjėrojė gjashtė ditėt e Shevalit
bashkė me ditėt e mbetura kaza dhe shpreson se nė ditėt
e tjera tė vitit (para se tė vijė Ramazani tjetėr) ka
mundėsi t'i plotėsojė kėto ditė, atėherė i lejohet
agjėrimi i gjashtė ditėve tė Shevalit edhe pse s'ka
agjėruar ditėt e mbetura kaza. Nė kėtė rast lejohet
vonimi i kompensimit tė Ramazanit, sepse koha e gjashtė
ditėve ėshtė e pėrcaktuar, brenda Shevalit, ndėrsa
agjėrimi i ditėve tė mbetura kaza e ka kohėn mė tė gjerė
dhe tė papėrcaktuar brenda vitit, sikurse thotė Allahu i
Madhėruar: "ā¦Atėherė (le t'i agjėrojė) mė vonė
aq ditė ā¦" Bakare, 184.
Njė
vonesė e tillė e kompensimit mund tė justifikohet vetėm
nė rast tė punės qė ka dhe mospasjes mundėsi pėr
kompensim sa mė tė shpejtė.
Pėrgatiti: Erion Sula
27.10.2006