Falėnderimi i takon Allahut, i Cili tha
nė Kuranin e Tij Famėlartė: (Ato ditė tė
numėruara janė) Muaji i Ramazanit qė nė tė
(filloi tė) shpallet Kurani, qė ėshtė udhėrrėfyes pėr
njerėz dhe sqarues i rrugės sė drejtė dhe dallues (i
sė vėrtetės nga gėnjeshtra). E kush e pėrjeton prej
jush kėtė muaj, le tė agjėrojė
(El Bekare, 185)
Paqja dhe mėshira qofshin mbi mė tė dashurin, Muhamedin
salallahu alejhi ue selem, i cili tha: Kush agjėron
Ramazanin me besim-bindje, atij do ti falen mėkatet e
bėra mė parė.
Nė kėtė temė tė shkurtėr do tė mundohemi qė nė mėnyrė tė
qartė dhe koncize tė cekim disa rregulla tė rėndėsishme
pėr muajin e Ramazanit, duke shpresuar se do tė gjeni
disa prej gjėrave qė ju interesojnė. Tė gjithė e dimė se
ky muaj i bekuar po vjen dhe e lusim Allahun qė tė na
bėjė prej atyre qė e agjėrojnė ashtu si ka urdhėruar Ai.
Disa nga dobitė e kėtij muaji:
Agjėrimi i muajit tė Ramazanit ėshtė njėri prej
kushteve (sharteve) tė Islamit dhe pėr kėtė ka argument
nga hadithi i Pejgamberit alejhi selam.
Me hyrjen e muajit tė Ramazanit (muaji i nėntė i
kalendarit hixhri), qė vėrtetohet me pamjen e hėnės sė
re, obligohet tė agjėrojė ēdo musliman i moshėritur,
mentalisht i shėndoshė, qė gjendet nė vendin e tij (nuk
ėshtė udhėtar) dhe nuk ka pengesa qė pengojnė agjėrimin
e tij.
Nuk lejohet agjėrimi i ditės sė dyshimit (jeumush-shekk),
e cila ėshtė dita e 30-tė e muajit Shaban. I Dėrguari
alejhi selam thotė: Mos agjėroni para Ramazanit njė
apo dy ditė. Muttefekun alejhi.
Agjėrimi ėshtė abstenim prej gjėrave qė konsiderohen
prishėse tė agjėrimit prej agimit deri nė perėndim tė
diellit me qėllim adhurimi.
Mustehab (e pėlqyer) ėshtė qė fėmijėt nė mėnyrė
graduale tė mėsohen tė agjėrojnė muajin e Ramazanit duke
mos i obliguar ata.
Nėse njeriu humb vetėdijen gjatė ditės sė Ramazanit
dhe kjo nuk zgjat tėrė ditėn, agjėrimi i tij nuk
prishet. Por nėse nuk i kthehet vetėdija tėrė ditėn, nuk
konsiderohet se e ka agjėruar atė ditė.
Nėse agjėrimi e keqėson sėmundjen e tė sėmurit, nuk i
lejohet agjėrimi dhe ėshtė i obliguar qė ta prishė.
Nėse agjėrimi ėshtė i vėshtirė pėr tė sėmurin, atij i
rekomandohet qė tė mos agjėrojė.
Nėse agjėrimi e keqėson sėmundjen e tė sėmurit qė vuan
prej njė sėmundjeje pa shėrim, i sėmuri nė fjalė nuk
duhet tė agjėrojė dhe duhet tė ushqejė njė tė varfėr pėr
ēdo ditė qė se ka agjėruar.
I ēmenduri nuk duhet tė agjėrojė, as nuk duhet ti
shpaguajė (tė japė fidje) ditėt
qė si ka agjėruar.
Gruaja me menstruacione (cikli mujor) dhe ajo nė fazėn
e lehonisė nuk lejohet tė agjėrojnė, mirėpo duhet ti
kompensojnė ato ditė.
Nėse gjakderdhja e tyre ndėrpritet gjatė natės dhe del
agimi para se tė lahen, obligohen tė agjėrojnė dhe
agjėrimi i tyre ėshtė i saktė.
Nėse njeriu bėhet xhunub gjatė natės dhe zgjohet pasi
ka aguar, kjo nuk e dėmton agjėrimin e tij.
Udhėtarit i lejohet tė mos agjėrojė gjatė udhėtimit,
edhe nėse nuk ka vėshtirėsi nė tė.
Nėse gruaja shtatzėnė apo ajo qė i jep gji fėmijės ka
frikė pėr shėndetin e saj apo pėr shėndetin e fėmijės, i
lejohet qė tė mos agjėrojė. Kėto ditė ajo duhet ti
kompensojė.
Bėrja e nijetit pėr agjėrim natėn (para se tė agojė)
ėshtė vaxhib.
Nėse agjėruesi ha, pi ose bėn marrėdhėnie me gruan e
tij me harresė, agjėrimi i tij pranohet.
Gjėrat qė prishin agjėrimin janė:
- Marrėdhėniet seksuale: Ai qė qėllimisht bėn
marrėdhėnie me gruan e tij gjatė ditės sė agjėrimit
duhet tė pendohet sepse ka bėrė mėkat, ta kompensojė atė
ditė dhe tė lirojė njė rob musliman apo tė agjėrojė dy
muaj me radhė si keffaret. Gjatė kėtyre dy muajve nuk i
lejohet ndėrprerja e agjėrimit, pėrpos me arsye, siē
janė ditėt e Bajramit, sėmundja apo udhėtimi (nga ky
rregull pėrjashtohet udhėtimi i cili bėhet me qėllim tė
mosagjėrimit). Nėse pa arsye nuk agjėron ndonjė ditė,
obligohet tė agjėrojė prej fillimit. Nėse nuk mund tė
agjėrojė 60 ditė pa ndėrprerje, obligohet tė ushqejė 60
tė varfėr.
- Ngrėnia dhe pirja. Pa marrė parasysh llojet e ushqimit
dhe pijet, pėrveē disave qė janė mjekėsore (infuzione
antimuskulare), pėr tė cilat ekzistojnė sqarime tė
shumta.
- Ejakulimi i cili bėhet si rezultat i onanimit
(masturbimit), prekjes apo shikimit tė femrės. E nėse
kjo ndodh gjatė gjumit, atėherė nuk e prish agjėrimin.
- Paraqitja e gjakut tė menstruacioneve apo tė lehonisė.
- Vjellja e shkaktuar nga vetė personi (d.m.th.
qėllimisht).
Kėto gjėra, pėrpos menstruacioneve dhe lehonisė, e
prishin agjėrimin nėse bėhen me dije, qėllimisht dhe pa
presion (qė rrezikon jetėn). Nėse personi ėshtė injorant
dhe e bėn pa vetėdije apo me presion, nuk konsiderohet
se e ka prishur agjėrimin.
Pėrgatiti: Eroll Rexhepi
25.7.2008
Vazhdon
|