Transmetohet
nga Ebi Seid Huderiu (Allahu qoftė i kėnaqur me tė!) se ka
thėnė: Isha nė njė mexhlis tė ensarėve, kur papritmas erdhi
Ebu Musa Eshariu, i cili dukej si i frikėsuar dhe tha: Kam
kėrkuar leje (trokitur) nga Omeri pėr tė hyrė tri herė dhe
nuk mė ėshtė pėrgjigjur, pastaj jam kthyer. Omeri mė tha se
ēfarė tė pengoi qė u ktheve (dhe nuk prite)? Unė i thash se
kėrkova leje tri herė dhe nuk mė ėshtė lejuar, prandaj u
ktheva, pėr arsye se profeti (salallahu alejhi ue selem) ka
thėnė: Nėse ndonjėri nga ju kėrkon leje (tri here) dhe nuk
i lejohet atij, le tė kthehet. Omeri mė tha: Pėr Zotin, do
tė mė sjellėsh argument pėr kėtė qė thua. Prandaj, a ka nė
mesin tuaj ndonjė qė e ka dėgjuar kėtė hadith nga Profeti (Bekimi
dhe paqja qofshin mbi tė!)? Ubej ibėn Kabi i pėrgjigjet:
Pėr Zotin, nuk do tė ngrihet ndonjėri pėr tė dėshmuar pėr
kėtė hadith, vetėm se mė i vogli nga ne. Unė (thotė
transmetuesi) isha mė i vogli nė tubim dhe u ngrita e i
tregova Omerit se Profeti (Bekimi dhe paqja qofshin mbi tė!)
e ka thėnė kėtė hadith. (Transmeton Buhariu, Muslimi, Ebu
Daudi etj.)
Komenti i
hadithit
Nga ky hadith
nxjerrim njė normė tė rėndėsishme rreth kėrkimit tė lejes qė
pėr fat tė keq shumė nga muslimanėt nuk i pėrmbahen.
Derisa Ebu
Seid Huderiu ishte nė njė tubim tė ensarėve, vjen Ebu musa
Eshariu dhe tregon se kėrkoi leje pėr tė hyrė tek Omeri tri
here, por ishte i zėnė nė ndonjė punė nuk arriti ti japė
leje pėr tė hyrė menjėherė.
Duke e patur
parasysh Ebu Musa hadithin e Profetit Nėse ndonjėri nga ju
kėrkon leje (tri here) dhe nuk i lejohet atij, le tė kthehet.
ai u kthye, mirėpo Omeri kur kuptoi se Ebu Musa ka shkuar,
kur e takon mė pas e pyet shkakun se pse ka shkuar dhe nuk
ka pritur derisa omeri t`i pėrgjigjet. Ebu Musa ia tregoi
hadithin pėr tė cilin Omeri nuk e kishte dėgjuar mė parė,
prandaj iu duk i ēuditėshėm hadithi dhe kėrkoi nga ai qė tė
sjellė dikė qė do tė dėshmojė pėr kėtė hadith.
Ebu Musa i
pyeti njerėzit qė ishin nė tubim i frikėsuar nga kėrkesa e
Omerit se a e ka dėgjuar dikush kėtė hadith, qė tė dėshmoj
tek Omeri.
Ubej ibėn Kabi
qė ishte mė i respektuari i tubimit u betua se pėr kėtė do
tė dėshmoj mė i vogli nga ata pėr tė treguar se ky hadith
ėshtė i njohur te tė gjithė, prandaj Ebu Seidi qė ishte mė i
vogli nė tubim shkon dhe dėshmon.
Dobitė nga
hadithi
1. Nga hadithi
kuptojmė se nė shtėpitė e banura nuk lejohet tė hyhet pa
kėrkuar leje nga banorėt.
2. Kėrkimi i
lejes bėhet tri here (me trokitje apo rėnie tė ziles) dhe
nuk lejohet tė bėhet mė shumė, pėrveē nė raste tė
domosdoshme.
3. Nuk lejohet
tė insistojmė nė kėrkimin e lejes te dera, por nėse pronari
nuk ėshtė nė gjendje tė na takojė, atėherė kthehemi duke
patur mirėkuptim.
4. Kėrkimi i
dėshmisė nga Omeri nuk ishte pėr shkak se nuk i besonte Ebu
Musės, apo se e akuzonte pėr gėnjeshtėr, por ai dėshironte
tė vėrtetohej nga kjo thėnie qė nuk e kishte dėgjuar mė parė
dhe ta mėsojė umetin se ėshtė e nevojshme tė vėrtetohen nė
saktėsinė e haditheve qė transmetohen nga Profeti (salallahu
alejhi ue selem).
Pėrgatiti:
Alaudin Abazi