Muhamed Ibn
Mesleme el Kanebij ėshtė njė nga muhadithėt e njohur, i cili
ka transmetuar hadithe nga Profeti (Paqja dhe bekimi i
Allahut qofshin mbi tė!). Ai njihet si transmetues i rangut
mė tė lartė. Dijetarėt e hadithit i klasifikojnė
transmetuesit nė disa kategori, nė bazė tė besueshmėrisė,
aftėsive tė tyre nė mbajtjen pėrmendėsh dhe disa kritereve
tė tjera qė i kushtėzhen ti plotėsojnė kėta transmetues.
Hadithet qė
janė transmetuar nga ai, i kanė vendosur edhe Buhariu, edhe
Muslimi nė koleksionet e tyre, gjė qė na jep tė kuptojmė
vlerėn e kėtij dijetari, pėr shkak se Buhariu dhe Muslimi
njerėzit nga tė cilėt i kanė transmetuar hadithet e tyre
kanė qenė ata qė kanė arritur shkallėn mė tė lartė tė
besueshmėrisė. Prandaj, vet fakti se Buhariu apo Muslimi
transmetojnė hadithe nga njė person, ajo ėshtė vlerėsim dhe
lavdėrim pėr tė.
Ajo qė ėshtė e
interesante tė pėrmendim rreth kėtij dijetari ėshtė historia
e tij se si u bė muhadith (dijetar i hadithit).
Imam Dhehebiu
nė librin e tij me titull Sijer alami nubela pėrmend
historinė e kėtij dijetari, treguar nga i biri i tij.
Ai tregon se
babai i tij, kur ishte nė moshėn rinore, nuk ishte i dhėnur
pas diturisė dhe praktikimt tė Islamit, por ishte njė njeri
mėkatar (fasik) qė ishte dhėnė pas epsheve dėfrimeve dhe
kėnaqėsive tė kėsaj bote.
Njė ditė,
derisa ai kishte pėrgatitur tė gjitha gjėrat e nevojshme pėr
gosti, kishte bėrė gati ushqimet dhe verėn qė do ta pinin nė
shtėpinė e tij me shokė dhe do tė kalonin natėn aty nė
dėfrim. Ndėrkohė qė ai priste te dera e shtėpisė shokėt qė
do ti vinin, dėgjon njė zhurmė nė hyrje tė qytetit se si
shumė njerėz ishin grumbulluar rreth njė njeriu qė ishte
duke hyrė nė qytet. Ky, si ēdo i ri kurioz nė atė qė po
ndodh, shkon dhe futet nė turmė. Aty shikon njė njeri me
mjekėrr tė bardhė mbi gomar dhe pyet njėrėzit qė ishin tė
pranishėm.
-Kush ėshtė ky
njeri?
-Shubeja.-
iu pėrgjgjėn.
-Kush ėshtė
Shubeja?- pyeti pėrsėri.
-Ėshtė
muhadith.- ia kthyen.
I veshur me
njė kėmishė tė kuqe (e qė pėr atė kohė kjo rrobė ishte
veshje e njerėzve fasik, mėkatarė) u nis drejt tij.
Mė thanė se je
muhadith, mė tregi disa hadithe. iu drejtua Shubes.
Shubeja pasi vėrejti nga rrobet se ēfarė njeriu ishte i tha:
-Ti nuk je nxėnės i hadithit qė tė tregojė hadithe
Nė ēast nxori
thikėn e tha: Mė trego hadithe se pėrndryshe do tė vras me
thikė!
Shubeja u
drejtua nga ai e i tha: Mė ka treguar Mensuri nga Rebiu, ky
nga Ebi Mesudi (Allahu qoftė i kėnaqur me tė!) i cili thotė
se Pejgamberi (Paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė!)
ka thėnė: Nėse nuk tė vjen turp, vepro ēfarė tė
dėshirosh!
Kur Kanebiu e
dėgjoi kėtė hadith, u prek nė zemrėn e tij, u kujtuan
mėkatet me tė cilat lufton kundėr Zotit me vite tė tėra, e
hodhi thikėn dhe u kthye nė shtėpi. E kapi verėn qė kishte
nė shtėpi dhe e derdhi, pastaj kėrkoi nga nėna e tij qė kur
tė vijnė shokėt e tij nė mbrėmje tė shkojnė e ai menjėherė udhėtoi
pėr nė Medine pėr tė kėrkuar dituri dhe qėndroi atje gjashtė
vite. Kaloi njė kohė nė shoqėrimin e Imam Malik ibn Enesit
dhe u bė dijetar e muhadith i madh e i dalluar, ku ka
transmetuar shumė hadithe, por nga Shubeja nuk transmeton
vetėm kėtė hadith pėr shkak se ai mė nuk ėshtė takur mė tė,
pasi kur u kthye nga Medina, Shubeja kishte vdekur.
Shkak i
udhėzimit tė tij ishte njė kėshillė kalimtare, e cila zuri
vend njė zemėr tė gjallė dhe tė kulluar
Ėshtė pėr tu
ēuditur fakti se si atij iu hap zemra kaq shpejt, pasi qė
ishte i fundosur nė mėkate, mirėpo ajo qė mė shumė e shton
ēudinė ėshtė fakti se si Allahu e zgjodhi Shuben qė
nėpėrmjet tij tė udhėzohet Kanebiu.
Pėrgatiti:
Alaudin Abazi