Transmetohet
nga Ebu Hurejra (Allahu qoftė i kėnaqur me tė!) se i
Dėrguari i Allahut (Paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi
tė!) nė njė rast hyri nė xhami, pas njė kohe hyn njė person,
fal namazin e pastaj vjen te Profeti (Paqja dhe bekimi i
Allahut qofshin mbi tė!) dhe i jep selam. Ai ia kthen
selamin e i thotė: Kthehu e falu, se ti nuk je falur. Ai
shkoi e u fal pastaj erdhi te Profeti dhe i dha selam, ai
prap i tha: Kthehu e falu se ti nuk je falur. (kėshtu
veproi tri herė) Herėn e tretė personi i tha tė Dėrguarit (Paqja
dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė!): Pasha Atė qė ty tė
dėrgoi me tė vėrtetėn unė nuk di tė falem mė mirė, prandaj
mė mėso!
I Dėrguari i
Allahut i thotė: Kur tė ngritesh pėr tė falur namazin,
atėherė thuaje tekbirin fillestar (Allahu ekber), kėndo
diēka nga Kurani (ndonjė pjesė qė di), pastaj bėje rukunė
dhe rri derisa tė qetėsohesh, pastaj shko nė sexhde dhe rri
derisa tė qetėsohesh, pastaj ngritu nga sexhdeja dhe rri
ulur derisa tė qetėsohesh, pastaj shko nė sexhde dhe rri
derisa tė qetėsohesh e kėshtu vepro gjatė tėrė namazit tėnd.
(Transmeton Buhariu dhe Muslimi).
Komenti i
hadithit
Namazi ėshtė
shtylla e Islamit dhe gjėja mė e rėndėsishme pas dėshmisė (shehadetit).
Profeti (Paqja
dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė!) sqaroi formėn e
namazit nė thėnie e vepra dhe muslimanit nuk i lejohet ta
falė atė vetėm se ashtu siē e ka falė Profeti (salallahu
alejhi ue selem).
Ky hadith, te
dijetarėt e fikhut, njihet si hadithi i keqbėrsit tė namazit
tė tij.
Ndėrkohė qė
Resulullahi (Paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė!)
ishte ulur nė xhaminė e tij nė Medine hyri njė person dhe
fali namazin, mirėpo mėnyra se si e fali ai nuk ishte nė
rregull, nuk e bėnte rukun, ngritjen nga ajo, sexhden dhe
veprat tjera nė namaz ashtu siē duhet. I Dėrguari (Paqja dhe
bekimi i Allahut qofshin mbi tė!) e shikonte atė dhe pasi
pėrfundoi namazin erdhi te Profeti (Paqja dhe bekimi i
Allahut qofshin mbi tė!)dhe e pėrshėndeti me selam, ai ia
ktheu selamin dhe e urdhėroi ta pėrsėriste namazin, kėshtu
veproi tri herė e herėn e tretė, pasiqė u bind se namazin
nuk po e falte nė rregull, kėrkoi nga Resulullahi (Paqja
dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė!) tia mėsojė mėnyrėn e
saktė tė tij.
Nga ky hadith
dijetarėt nxjerrin shumicėn e dispozitave, farzeve dhe
uaxhibeve, qė duhet bėrė nė namaz, qofshin ato thėnie apo
vepra, kurse dispozitat e tjera i nxjerrin nga disa hadithe
tė tjera.
Ky hadith nė
vete pėrmban shumė dobi e ne do t`i pėrmendim disa:
1.Obligueshmėria e tekbirit fillestar tė bėhet me thėnien
Allahu ekber dhe nuk lejohet tė fillohet namazi me ndonjė
thėnie tjetėr nė vend tė saj.
2.Domosdoshmėria e leximit tė Kuranit nė namaz, kurse nė
hadithe tė tjera vėrtetohet leximi i Fatihas.
3.Bėrja e
rukusė, ngritja nga ajo, pastaj sexhdeja dhe tė qėndėruarit
ulur ndėrmjet dy sexhdeve janė tė domosdoshme nė namaz, pra
nuk lejohet tė shkojmė menjėherė pas rukusė nė sexhde pa
qėndėruar njė kohė nė kėmbė, e kėshtu me radhė.
4. Tė gjithė
veprat qė i bėjmė nė namaz ato duhet tė kryhen me qetėsi (pa
nxituar) dhe me pėrkushtim.
5.Profeti (Paqja
dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė!) nuk ia tregoi formėn
e saktė tė namazit kėtij personi, derisa ai e pėrsėriti
namazin tri herė, pėr shkak qė ta kuptojė gabimin qė e bėnte
vetė dhe pastaj ta pranojė kėshillėn me bindje.
Pėrgatiti:
Alaudin Abazi