"Ka
prej tyre qė e ofendojnė Pejgamberin e thonė: "Ai ėshtė
bėrė vesh (beson ēka dėgjon)". Thuaj: "Ai ėshtė
vesh i sė mirės suaj (dėgjon tė mirėn dhe vepron e
jo tė keqen), ai beson All-llahun (ēka i thotė),
u zė besė besimtarėve dhe ėshtė mėshirues pėr ata qė
besuan nga mesi juaj, e ata qė nuk e lėnė tė qetė tė
Dėrguarin e All-llahut, ata kanė dėnim tė dhimbshėm.
Ata u betohen (muslimanėve) nė All-llahun pėr
t'ju bėrė ju tė kėnaqur (se s'kanė qėllime tė
kėqija), e mė e drejtė ėshtė qė ata tė bėjnė tė
kėnaqur All-llahun dhe tė Dėrguarin e Tij (me
adhurim dhe vepra tė sinqerta), nėse vėrtet janė
besimtarė.
A nuk e ditėn ata se kush kundėrshton All-llahun dhe
tė Dėrguarin e Tij, atij i ėshtė caktuar zjarri i
xhehenemit, ku do tė jenė pėrjetė, e ky ėshtė ai
poshtėrimi madh.
Hipokritėt kanė dro se do tė zbritet ndonjė kaptinė qė
do tė nxjerrė nė shesh atė qė kanė nė zemrat e tyre.
Thuaj: "Ani, talluni!" All-llahu do ta zbulojė atė qė i
frikėsoheni.
E nėse i pyet ti ata (pėrse tallen), do tė thonė:
"Ne vetėm jemi mahnitur e dėfryer". Thuaj: "A me All-llahun,
librin dhe tė Dėrguarin e Tij talleni?"
Mos kėrkoni fare ndjesė, ju pasi (shpallėt se)
besuat, keni mohuar. Nėse njė grupi nga ju i falim,
grupin tjetėr e dėnojmė, ngase ishin kriminelė.
(Teube, 61-67)
Morali i keq ndaj tė Dėrguarit tė Allahut nga ana e
munafikėve fillon tė paraqitet nė njė pamje tė re,
ndryshe nga vėrejtjet qė i bėnin mė herėt pėr ndarjen e
zekatit. Ata shihnin tek i Dėrguari i Allahut njė moral
tė lartė nė dėgjimin e njerėzve dhe nė pranimin e tyre
dhe ai vepronte me ta nė bazė tė pamjes sė jashtme, e
zgjeronte gjoksin e tij para tyre, mirėpo munafikėt kėtė
moral tė lartė tė Pejgamberit e quajtėn jo me emrin e
vėrtetė dhe e cilėsuan jo nė realitetin e tij. Por
kėshtu ėshtė gjendja e munafikėve dhe e jobesimtarėve,
tė cilėt gjithmonė mundohen tė ndryshojnė realitetin dhe
tė ndryshojnė emrat e sjelljeve tė mira. Ata thoshin pėr
tė Dėrguarin e Allahut se ai ėshtė vesh, d.m.th. dėgjon
ēdo fjalė, dėgjon rrenat, dėgjon mashtrimet e kėshtu me
radhė. Thoshin se ai nuk dinte tė dallonte mes
mashtrimit, se ēdo njeri qė i betohet, ai i beson. Kėto
fjalė ia thoshin njėri-tjetrit duke u ruajtur dhe duke u
frikėsuar se mos i Dėrguari i Allahut zbulon nifakun e
tyre. E thoshin kėtė duke e ofenduar tė Dėrguarin e
Allahut pėr besimin qė kishte ndaj besimtarėve, tė cilėt
i tregonin pėr lajmet e munafikėve, pėr fjalėt dhe
veprat e tyre kundėr tė Dėrguarit tė Allahut.
Ky ajet: Ka prej tyre qė e ofendojnė Pejgamberin e
thonė: "Ai ėshtė bėrė vesh (beson ēka dėgjon)", ka
zbritur lidhur me Atib b.Kushejrin, i cili tha:
Muhamedi ėshtė bėrė vesh, po pranon ēdo fjalė dhe ēdo
gjė qė i thuhet. Por thuhet se ky ajet ka zbritur nė
lidhje me Nebtel b. Harithin.
Allahu cek fjalėn e tyre, qė pastaj ti kundėrvihet asaj
fjale. Munafikėt thoshin se Muhamedi alejhi selam
dėgjonte ēdo fjalė, por ai ėshtė vesh i sė mirės suaj
dhe pėr tė mirėn e njerėzve, sepse veshi i tij dėgjon
shpalljen prej Allahut dhe ua kumton njerėzve. Veshi i
tij dėgjon me moral, nė mėnyrė qė mos ti poshtėrojė
njerėzit para tij. I Dėrguari i Allahut beson nė Allahun
dhe gjithashtu u beson edhe besimtarėve tė sinqertė dhe
ėshtė mėshirė pėr besimtarėt, ndėrsa ata tė cilėt e
ofendojnė tė Dėrguarin e Allahut dhe nuk e lėnė tė qetė
do tė kenė njė dėnim tė dhembshėm. Nėse nėnēmohet njė
besimtar, Allahu do tė hakmerret kundėr ofenduesit e mos
tė flasim pėr tė Dėrguarin e Tij.
Pastaj, Allahu nė ajetin tjetėr vazhdon tė tregojė pėr
gėnjeshtrat e munafikėve, se si ata betohen nė Allahun
jo nga sinqeriteti i tyre nė tė, por vetėm e vetėm qė
ti kėnaqin besimtarėt. Thotė Allahu: Ata u betohen
(muslimanėve) nė All-llahun pėr t'ju bėrė ju tė kėnaqur
(se s'kanė qėllime tė kėqija), e mė e drejtė ėshtė qė
ata tė bėjnė tė kėnaqur All-llahun dhe tė Dėrguarin e
Tij (me adhurim dhe vepra tė sinqerta), nėse
vėrtet janė besimtarė.
Transmetohet se disa prej munafikėve ishim tubuar nė njė
vend e me ta ishin Xhulas b. Suvejdi dhe Vedia b.
Thabiti. Nė mesin e tyre ishte edhe njė djalosh prej
ensarėve, i cili quhej Amir b. Kajs. Ata e nėnēmuan kėtė
djalosh dhe folėn para tij e thanė: Nėse ajo qė po
thotė Muhamedi ėshtė e vėrtetė, ne jemi mė tė kėqij se
gomari. Djaloshi u hidhėrua dhe tha: Pasha Allahun,
ajo qė thotė Muhamedi ėshtė e vėrtetė, ndėrsa ju jeni mė
tė kėqij se gomari. Djaloshi pastaj e njoftoi tė
Dėrguarin e Allahut pėr fjalėt e tyre. Ata u betuan se
Amiri ishte rrenacak dhe djaloshi tha: Kėta janė
rrenacakė. U betua pėr kėtė dhe pastaj tha: O Zot, mos
na ndaj ne gjersa tė dallohet e vėrteta e tė sinqertit
nga rrena e gėnjeshtarit, pastaj Allahu zbriti kėtė
ajet: Ata u betohen (muslimanėve) nė All-llahun pėr
t'ju bėrė ju tė kėnaqur (se s'kanė qėllime tė kėqija), e
mė e drejtė ėshtė qė ata tė bėjnė tė kėnaqur All-llahun
dhe tė Dėrguarin e Tij (me adhurim dhe vepra tė
sinqerta), nėse vėrtet janė besimtarė.
Ishte mė mirė pėr munafikėt qė tė kėnaqnin Allahun dhe
tė Dėrguarin e Tij dhe tė mos i frikėsoheshin askujt
pėrveē Allahut dhe tė respektonin tė Dėrguarin e Tij.
Mirėpo ata betoheshin rrejshėm nga frika, qė tė mos
zbuloheshin. Ata i shpallėn luftė Allahut dhe tė
Dėrguarit tė Tij. Ai qė kundėrshton Allahun dhe tė
Dėrguarin e Tij e pret njė dėnim i madh dhe i dhembshėm.
"A nuk e ditėn ata se kush kundėrshton All-llahun dhe tė
Dėrguarin e Tij, atij i ėshtė caktuar zjarri i
xhehenemit, ku do tė jenė pėrjetė, e ky ėshtė ai
poshtėrimi madh.
Hipokritėt kanė dro se do tė zbritet ndonjė kaptinė qė
do tė nxjerrė nė shesh atė qė kanė nė zemrat e tyre.
Thuaj: "Ani, talluni!" All-llahu do ta zbulojė atė qė i
frikėsoheni.
E nėse i pyet ti ata (pėrse tallen), do tė thonė: "Ne
vetėm jemi mahnitur e dėfryer". Thuaj: "A me All-llahun,
librin dhe tė Dėrguarin e Tij talleni?"
Mos kėrkoni fare ndjesė, ju pasi (shpallėt se)
besuat, keni mohuar. Nėse njė grupi nga ju i falim,
grupin tjetėr e dėnojmė, ngase ishin kriminelė.
Ka thėnė Sudeji: Disa prej munafikėve kanė thėnė: Mė
mirė pėr ne tė mbytemi njėqind herė sesa tė zbresė diēka
nga Kurani qė tė zbulojė intrigat dhe tė na poshtėrojė.
Atėherė zbriti ky ajet: Hipokritėt kanė dro se do tė
zbritet ndonjė kaptinė qė do tė nxjerrė nė shesh atė qė
kanė nė zemrat e tyre. Thuaj: "Ani, talluni!" All-llahu
do ta zbulojė atė qė i frikėsoheni.
Sa i pėrket pjesės sė fundit tė kėtij ajeti, "All-llahu
do ta zbulojė atė qė i frikėsoheni, Abdullah b. Abasi
ka thėnė: Allahu i zbriti emrat e munafikėve dhe kanė
qenė 70 burra, pastaj ėshtė anuluar pėr shkak tė
butėsisė dhe mėshirės ndaj fėmijėve tė tyre, tė cilėt
ishin muslimanė. Me kėtė Allahu pėrmbushi premtimin e
Tij kur tha: Allahu do ta zbulojė atė qė i
frikėsoheni.
Ėshtė thėnė se zbulimi i tyre nuk ėshtė pėr qėllim se
Allahu ka cekur nė Kuran me emra, por ėshtė pėr qėllim
se Allahu ia bėri tė ditur tė Dėrguarit tė Tij pėr
gjendjet e tyre dhe emrat e tyre e jo qė ėshtė zbritur
nė Kuran. Allahu thotė nė suren Muhamed: Po me siguri
do t'i njohėsh pėrmes mėnyrės sė fjalės sė tyre, e
All-llahu i di veprat tuaja. (Muhamed, 30)
Pastaj Allahu thotė: E nėse i pyet ti ata (pėrse
tallen), do tė thonė: "Ne vetėm jemi mahnitur e
dėfryer". Thuaj: "A me All-llahun, librin dhe tė
Dėrguarin e Tij talleni?"
Ky ajet ka zbritur nė betejėn e Tebukut. Pėr shkakun e
zbritjes sė kėtij ajeti ka disa transmetime. Ka thėnė
Ebu Masher el-Medenij nga Muhamed b. Kab El-Kardhij dhe
tė tjerėt: Ka thėnė njė njeri prej munafikėve: Nuk po
i shoh lexuesit tanė tė Kuranit qė janė me ne pėrveēse
ata janė qė dėshirojnė vetėm barkun e vet, gėnjeshtarė
me gjuhė dhe frikacakė nė takimin me armikun. Pėr kėtė
u njoftua i Dėrguari i Allahut. Munafiku i cili e tha
kėtė pastaj erdhi tek i Dėrguari i Allahut, kur i
Dėrguari i Allahut ishte hipur mbi deve. Ai i thoshte:
O i Dėrguari i Allahut, ne vetėm jemi tallur dhe kemi
bėrė shaka. I Dėrguari i Allahut i drejtohej me kėto
fjalė: A me Allahun, me ajetet e Tij dhe me tė
Dėrguarin e Tij po talleni? Deri te fjala e Allahut
ngase ishin kriminelė. Kėmbėt e tij digjeshin nėpėr
gurėt e nxehtė nga dielli, ndėrsa i Dėrguari i Allahut
as kokėn nuk e kthente qė ta shikonte.
Gjithashtu, Ibėn Mundhiri dhe Ibėn Ebi Hatim dhe Ebu
Shejh nga Katade ka thėnė: Kur i Dėrguari i Allahut
ishte duke shkuar nė betejėn e Tebukut prej njerėzve qė
ishin me tė ishin edhe disa nga munafikėt dhe thanė: A
po mendon ky njeri qė tė hapė kalatė dhe fortifikatat e
Shamit? Larg nga kjo, larg! (kishin pėr qėllim talljen)
Allahu e lajmėroi tė Dėrguarin e Tij pėr kėtė, atėherė i
Dėrguari i Allahut tha: Mė ndaloni atė grup njerėzish.
Shkoi i Dėrguari i Allahut tek
ata dhe u tha: Keni thėnė
kėshtu e kėshtu. I thanė: O i Dėrguari i Allahut, ne
vetėm kemi bėrė shaka me kėtė. Atėherė Allahu zbriti
kėtė ajet: E nėse i pyet ti ata (pėrse tallen), do tė
thonė: "Ne vetėm jemi mahnitur e dėfryer". Thuaj: "A me
All-llahun, librin dhe tė Dėrguarin e Tij talleni?"
Ka thėnė Kadi Ebu Bekr b. El Arabij: Ajo qė kanė thėnė
munafikėt nuk ka mundėsi tė jetė ndryshe, pėrveē nė dy
forma. Ose e kanė thėnė me qėllim dhe e kanė pasur
seriozisht, ose e kanė thėnė me tallje.
Sido qė ta kenė thėnė, prapė ėshtė kufėr, pabesim, sepse
tė tallesh me fjalė tė kufrit ėshtė kufėr dhe nė lidhje
me kėtė nuk ka asnjė mospajtim mes dijetarėve.
Pėrgatiti: Shaban Murati
24.8.2007
|