Ajeti i njėzetė e dy:
Ata (poseduesit e Teuratit dhe bashkėkohėsit e
profetit alejhi selam) do tė thonė: Ishin tre, i
katėrti i tyre ishte qeni i tyre Dhe thonė: Ishin pesė
e qeni i tyre ishte i gjashti i tyre. Ata ranė nė
kontradiktė pėrsa i pėrket numrit tė banorėve tė kehfit.
Thuhet se njė grup tė krishterėsh erdhėn tek profeti (alejhi
selam) e ra fjala pėr banorėt e kehfit. Jakubijėt thanė
se ata ishin tre e i katėrti ishte qeni, ndėrsa nesturėt
thanė se ata ishin pesė e qeni ishte i gjashti. Ndėrsa
muslimanėt thanė se ata ishin shtatė e i teti ishte qeni
i tyre. Po ashtu thuhet se ata ishin lajme tė ēifutėve
pėr pyetjet qė u bėnė atyre politeistėt. Meuridiju ka
pėrmendur se Ibn Xhurejxh dhe Ibn Ishaku kanė thėnė se
ata kanė qenė tetė. Kanė thėnė se i teti i tyre ishte
pronari i qenit. Thuaj! Zoti im e di mė sė miri
numrin e tyre, e pėrveē njė pakice nuk di kush tjetėr
pėr ta. Urdhėroi Allahu profetin alejhi selam qė
ēėshtja e numrit tė tyre ti kthehet Atij. Pastaj thotė
se ka prej njerėzve qė e dinė kėtė gjė, por ata janė
pak. Ibn Abasi thotė se ai ėshtė prej kėtyre tė paktėve
qė e dinė njė gjė tė tillė. Ai thotė se ata ishin
shtatė e i teti ishte qeni i tyre, pastaj i pėrmendi tė
tėrė me emrat e tyre. E ti mos polemizo pėr numrin e
tyre vetėm ashtu nė tėrėsi dhe pėr ta mos pyet askėnd.
Pra Allahu i thotė profetit alejhi selam qė tė mos
polemizojė me dikė pėr ēėshtjen e banorėve tė kehfit,
pėrveē me atė gjė qė tė shpallet. Kėtu ka argument se
Allahu numrin e tyre, nuk ia ka qartėsuar askujt. Po
ashtu transmetohet se profeti alejhi selam i pyeti tė
krishterėt e Nexhranit pėr ta e u ndalua pėr diēka tė
tillė. Kjo gjė ėshtė njė argument pėr ndalimin e pyetjes
sė poseduesve tė librave tė mėparshėm pėr gjėra fetare.
Ajeti i njėzetė e tre:
Dhe mos thuaj kurrsesi pėr ndonjė ēėshtje: Unė do
ta bėj kėtė nesėr. Kėtu ka dy ēėshtje:
1.
Dijetaret kanė thėnė se Allahu me kėtė ajet qorton
profetin alejhi selam pėr atė qė kur u pyet pėr tre
gjėrat tha se nesėr do tu jepte pėrgjigje pa thėnė
inshallah (nėse do Allahu). Prandaj atij nuk i erdhi
shpallja pėr pesėmbėdhjetė ditė, derisa u zu tepėr
ngushtė e pastaj i zbriti atij kjo sure. E me kėtė ajet
urdhėrohet qė pėr asnjė ēėshtje tė mos thotė qė nesėr do
tė bėj kėshtu e ashtu, vetėm nėse kėtė e lidh me
dėshirėn e Allahut, sepse nėse thotė se nesėr do ta bėj
dhe nuk e bėn, del gėnjeshtar.
2.
Njerėzit kane folur pėr sa i pėrket fjalės po deshi
Allahu, kur betohesh. Porse ky ajet nuk ėshtė pėr
betimin. Kjo do tė thotė nėse do Allahu. Kėtu ka njė
ēėshtje. Allahu thotė: E kur tė harrosh pėrmende
Zotin tėnd. E kjo ēėshtje ėshtė pėrmendja pas
harresės. Kane pasur divergjenca pėr sa i pėrket
pėrmendjes qė ėshtė detyrė. Thuhet se ėshtė fjala e
Allahut : Thuaj!
Shpresohet se Zoti im do tė mė japė udhėzim edhe mė tė
afėrt prej kėtij. Muhamed el Kufij ka thėnė se
dhikri ėshtė me fjalėt qė ėshtė urdhėruar ti thotė
ēdokush qė nuk thotė nėse do Allahu. E kjo ėshtė
shlyerje nėse harron tė thuash nėse do Allahu. Ndėrsa
shumica thotė se ėshtė duaja pėr tė cilėn ėshtė
urdhėruar. Allahu kėshtu i ėshtė drejtuar tė gjithė
umetit, sepse njė diēka e tillė vėrehet shpesh.
Ajeti i njėzetė e pestė:
Ata qėndruan nė shpellėn e tyre treqind e nėnte vjet.
Ky ėshtė njoftimi i Allahut pėr kohėn e qėndrimit tė
tyre nė shpellė. Taberiu ka thėnė: Ranė nė divergjenca
bėni israilėt pėr sa i pėrket periudhės sė ndenjes sė
tyre nė shpellė. Disa prej tyre thanė se ata ndenjėn
treqind e nėnte vjet. Allahu e njoftoi profetin alejhi
selam se ata gjatė kėsaj kohe ishin nė gjumė. E pėr sa i
pėrket kohės tjetėr pas kėsaj ėshtė e paditur pėr
njerėzit. Allahu urdhėron nė ajetin e njėzetė e gjashtė
qė kjo ēėshtje tė kthehet tek Ai. I urdhėron ata Allahu
qė tė shtojnė edhe nėntė, e kuptohet qė ėshtė fjala pėr
nėnte vite. Kjo gjė ndodhi pas Isait alejhi selam,
ndėrkohė qė kishin mbetur edhe pak dishepuj tė tij. Kanė
diskutuar pėr kuptimin e ndenjes sė tyre dhe kanė thėnė
se ata ndenjėn 300 vjet diellor.
Ajeti i njėzetė e gjashtė:
Thuaj! Allahu e di mė sė miri se sa kanė ndenjur.
Thuaj se Allahu e di mė sė miri se sa jetuan ata.
D.m.th. prej vdekjes sė tyre derisa zbriti Kurani.
Allahu thotė se njė gjė tė tillė nuk e di tjetėr kush
pėrveē Tij. Atij i takon fshehtėsia e qiejve dhe e
tokės. Ēfarė ėshtė tė parėt e Tij dhe ēfarė ėshtė tė
dėgjuarit e Tij?! Katadja ka thėnė se asnjė
nuk ka as shikim, as dėgjim mė tė mire se sa Allahu. Pėrveē
Tij pėr ta (pėr banoret e kehfit) nuk ka
ndihmėtarė (qė tė kujdeset pėr ta.) Fjala mund tė
jetė edhe pėr politeistėt e kohės sė profetit alejhi
selam. Kjo me kuptimin qė ska pėr ata qė kundėrshtojnė
periudhėn e ndenjes sė tyre ndonjė pėrkrahės tjeter,
pėrveē Allahut, e qė tė marrė pėrsipėr ēėshtjen e tyre
e si ata mund tė jenė mė tė ditur se Ai?! Nė
vendimin e Tij nuk mund ti pėrzihet askush. Kėtu
ka njė ceshtje: Ka pasur mendime tė ndryshme pėrsa u
pėrket banorėve tė shpellės, a vdiqėn e u kalben apo ato
janė nė gjumė e trupat e tyre janė tė ruajtur?
Transmetohet se Ibn Abasi kaloi njėherė me shokėt e tij
kur ishte nė njė udhėtim dhe pranė shpellės. Shkuan tek
shpella, gjeten njė kockė dhe thanė se ajo ishte kocka e
banorėve tė kehfit. Ibn Abasi tha se ai popull kishte
kohė qė ishte asgjėsuar. I dėgjoi njė prift fjalėt e tij
dhe tha: Sma merrte mendja qė njė djale arab ta dijė
kėtė. Pastaj ata i treguan se ai ishte djali i xhaxhait
tė profetit alejhi selam.
Ėshtė
shkruar nė Teurat dhe nė Inxhil se Isai ėshtė rob i
Allahut dhe i dėrguari i Tij. Ai do tė kryeje haxhin dhe
umren e dishepuj tė tij Allahu do ti bėjė banorėt e
kehfit. Ata as nuk kanė bėre haxh e as nuk kanė vdekur,
por do tė vdesin para Kiametit.
Pėrfitimet e ajeteve
1.
Poseduesit e librave tė mėparshėm kanė pasur divergjenca
pėr ngjarjet historike.
2.
Qartėsim i numrit tė banorėve tė shpellės; ata ishin
shtatė e i teti i tyre ishte qeni i tyre.
3. Prej
edukatės sė robit me Allahun ėshtė qė tė mos thotė se
nesėr do ta bėje kėtė pune, pa thėne nėse do Allahu.
4. Ai qė
harron tė thotė kėtė fjalė, ėshtė mirė qė ta thotė kur
tė kujtohet.
5. Pohim
i periudhės sė qėndrimit tė djemve nė shpellė; ata
qėndruan nė tė 309 vjet sipas kalendarit hėnor ose 300
vjet sipas atij diellor.
20.10.2006