O ju
njerėz! Vėrtetė Ne ju krijuam juve prej njė mashkulli
dhe njė femre, ju bėmė popuj e fise qė tė njiheni
ndėrmjet vete, e s'ka dyshim se te Allahu mė i ndershmi
ndėr ju ėshtė ai qė mė tepėr ėshtė ruajtur (tė
kėqijave), e Allahu ėshtė i dijshėm dhe hollėsisht i
njohur pėr ēdo gjė.
Shkaku i
zbritjes
Dijetarėt kanė pėrmendur shkakun e zbritjes sė kėtij
ajeti. Pejgamberi urdhėroi njė njeri tė martohet prej
njė fisi prej fiseve. Ky njeri, mė herėt, ishte prej
robėrve tė tyre dhe pastaj e kishin liruar. Kur shkoi
tek ky fis tė kėrkojė vajzėn ata thanė: Ta martojmė
vajzėn tonė me njė njeri i cili ka qen rob i yni?!
Pastaj Allahu e zbriti kėtė ajetO
ju njerėz! Vėrtetė Ne ju krijuam juve prej njė mashkulli
dhe njė femre, ju bėmė popuj e fise qė tė njiheni
ndėrmjet vete, e s'ka dyshim se te Allahu mė i ndershmi
ndėr ju ėshtė ai qė mė tepėr ėshtė ruajtur (tė
kėqijave), e Allahu ėshtė i dijshėm dhe hollėsisht i
njohur pėr ēdo gjė.
Kjo
thirrje, qė Allahu bėnė nė kėtė ajet, ndryshon nga
thirrjet nė ajetet qė pėrmendėm deri tani nė kėtė sure.
Nė ajetet e mėparshme Allahu ėshtė drejtuar besimtarėve
nė veēanti, ndėrsa nė kėtė ajet Allahu i drejtohet tė
gjithė njerėzve. Kjo thirrje pėrshtatet me atė qė
pėrmban ajeti nė brendėsinė e tij, sepse mburrja dhe
krenaria nė prejardhje, ndodh prej muslimanit dhe
jomuslimanit. Pastaj sheh edhe prej popujve tė cilėt
mburren dhe mendojnė se janė popuj tė zgjedhur dhe janė
popuj tė prodhimit dhe teknologjive tė ndryshme, e ata
mburren me kėtė. Pėr kėtė, Allahu i ka pėrmendur tė
gjithė njerėzit nė bazėn se tė gjithė janė tė krijuar
prej njė mashkulli dhe njė femre.
Pėr
fjalėn e Allahut prej njė mashkulli dhe njė femre
dijetarėt kanė thėnė se mund tė kuptohet nė dy
mėnyra:
-Mashkulli ėshtė pėr qėllim Ademi (alejhi selam), ndėrsa
femra ėshtė pėr qėllim Havaja, bashkėshortja e Ademit.
Nė bazė
tė kėsaj, kuptimi i ajetit duhet tė jetė se ne ju kemi
krijuar prej Ademit dhe Havasė dhe baza e juaj ėshtė
njė.
-Mashkulli ėshtė pėr qėllim babai, ndėrsa femra ėshtė
pėr qėllim nėna.
Nė bazė
tė kėsaj tė dytės, ajeti kuptohet sikur Allahu po i
drejtohet: Mos u mburr, o njeri, para tjetrit, sepse
sikur qė ai ėshtė i krijuar prej njė mashkulli dhe njė
femre, ashtu edhe ti je i krijuar nė kėtė formė, nuk ke
ndonjė specifikė nė krijim, Ti ke baba edhe ai ka baba,
ti ke nėnė edhe ai ka nėnė. Pra, ky ajet mund tė bartė
edhe kėtė kuptim edhe pse shumica e dijetarėve janė tė
mendimit se ajeti pėrmban kuptimin e parė.
Pasi qė
njerėzit ndahen nė popuj dhe fise dhe prej traditave tė
njerėzve ėshtė qė ta ngrenė njė fis dhe ti ulin poshtė
tė tjerėt. Allahu ua tėrhoqi vėrejtjen se mburrja dhe
ngritja e ndonjė populli apo fisi nga tė tjerėt duhet tė
jetė me devotshmėri e jo me diēka tjetėr. Pėr kėtė
Allahu pastaj tha:
E s'ka
dyshim se te Allahu mė i ndershmi ndėr ju ėshtė ai qė mė
tepėr ėshtė ruajtur ( tė kėqijave).
Pastaj nė fund tė kėtij ajeti Allahu tha:
E Allahu ėshtė i dijshėm dhe hollėsisht i njohur pėr
ēdo gjė.
-
i Dijshėm pėr tė jashtmen tuaj, ndėrsa
-
i Njohur pėr atė qė e fshihni nė
brendėsinė tuaj.
Sikur
Allahu do ti tėrheqė njeriut vėrejtjen se nuk duhet qė
njeriu ta ndiejė veten se ėshtė njeri i devotshėm,
ndėrsa nė brendėsinė e tij nuk ėshtė kėshtu.
Dobitė e
kėtij ajeti
1.
Sqarimi i asaj se ēdo njeri ėshtė krijuar prej njė
mashkulli dhe njė femre dhe nuk i takon askujt qė tė
mburret ndaj tjetrit.
2.
Sqarimi i urtėsisė sė Allahut nė ndarjen e njerėzve nė
popuj dhe fise, nė mėnyrė qė tė njihen.
3.
Sqarimi i asaj se kush ėshtė mė i devotshėm tek Allahu.
4.
Vėrtetimi i dijes sė Allahut e cila pėrfshin tė jashtmen
dhe tė brendshmen e njeriut.
5. Disa
dijetarė prej kėtij ajeti kanė nxjerrė se nuk ėshtė
kusht pėrshtatshmėria nė martesė.
6.
Vėrtetimi i dy emrave prej emrave tė Allahu dhe cilėsitė
qė pėrmbajnė kėta emra.
Pėrgatiti: Shaban Murati
29.12.2006