Lidhur me komentimin e kėtij ajeti te dijetarėt
gjejmė pesė mendime:
1. Transmeton Jesi el Hadremi, i cili thotė: Isha
tek Aliu, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, dhe e
pyeti njėri nga tė pranishmit: -O prijėsi i
besimtarėve, a e ke dėgjuar fjalėn e Allahut:
... Allahu kurrsesi nuk iu mundėson jobesimtarėve
mbizotėrim tė plotė mbi besimtarėt? Si
kuptohet ky ajet, kur dihet se ata na luftojnė dhe
triumfojnė ndonjėherė?
Aliu, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, tha: Kuptimi
i tij ėshtė pėr Ditėn e Kiametit (Ditėn e
Gjykimit).
Tė njėjtin mendim ka edhe Ibni Abasi, i cili tha:
Kjo ėshtė Ditėn e Kiametit. Thotė Ibn Atije:
Kėshtu thonė tė gjithė komentuesit.
Ibni el Arabiu thotė: Ky mendim ėshtė i dobėt
sepse nuk i mbetet kuptim ajetit, pasi ky ajet
vjen pas fjalės sė Allahut tė Lartėsuar: E
nėse jobesimtarėve u takon ndonjė fitim, ata thonė:
"A nuk mbizotėruam ne mbi ju (por nuk deshėm
tė mposhtim) dhe penguam prej jush besimtarėt!"
Allahu do tė gjykojė mes jush Ditėn e Gjykimit
Kjo tregon pra se gjykimi do tė bėhet Ditėn e
Kiametit, kurse nė kėtė botė jobesimtarėt
triumfojnė disa herė dhe humbin disa herė, ashtu
siē e kėrkon urtėsia e Tij, i lartėsuar ėshtė Ai.
Pas kėtij ajeti vijon fjala e Fuqiplotit: Allahu
kurrsesi nuk iu mundėson jobesimtarėve mbizotėrim
tė plotė mbi besimtarėt dhe sipas mendimit tė
parė nuk i mbetet kurrfarė kuptimi kėtij ajeti,
pasi i bie vetėm pėrsėritje ajetesh pa rezultuar
ndonjė kuptim i ri.
2. Allahu i Lartėsuar nuk ua mundėson atyre qė ti
asgjėsojnė muslimanėt tėrėsisht, tua humbin
gjurmėt atyre dhe ti shfarosin ata, ashtu siē ka
theksuar hadithi i Resulullahut salallahu alejhi
ue selem, qė thotė: Kam kėrkuar nga Zoti im qė
tė mos e shkatėrrojė menjėherė (umetin tim)
dhe tė mos i mundėsojė armikut ta mposhtė dhe ta
asgjėsojė atė, pėrpos asaj qė ndodh nė mes tyre.
Dhe se Zoti im mė tha: O Muhamed, nėse unė gjykoj
pėr diēka, atėherė ska kush qė mund tė kthejė atė
gjykim dhe se Unė ia dhuroj umetit tonė
mosshkatėrrimin e tij pėrnjėherė dhe pamundėsinė e
pushtimit nga armiku, qė ti mundėsojė asgjėsimin
e tij, edhe nėse mblidhen ata nga anembanė toka,
pėrpos asaj qė ndodh mes tyre, ku do tė
shkatėrrojnė disa nga ata njė pjesė tė tyre dhe do
tė robėrojnė njė pjesė tjetėr. Shėnon Muslimi
nė Sahihun e tij.
3. Nėse umeti thėrret pėr tek e keqja dhe largon
nga e mira si dhe nuk pendohet, nė kėtė rast
pushtimi ėshtė si rezultat i veprave tė tyre,
ashtu siē e pėrmend Allahu i Lartėsuar:
Ēfarėdo e keqe qė mund t'ju godasė, ajo ėshtė
pasojė e veprave tuaja (tė kėqija)...
(Shura, 30)
Ibn el Arabiu mbėshtet kėtė mendim.
Shtoi: Vetė fjala e tė Dėrguarit salallahu alejhi
ue selem: ...pėrpos asaj qė ndodh mes tyre, ku
do tė shkatėrrojnė disa nga ata njė pjesė tė tyre
dhe do tė robėrojnė njė pjesė tjetėr, se njė
gjė e tillė ėshtė vėrtetuar nė praktikė mes
muslimanėve nė kėtė kohė, derisa u ėshtė mundėsuar
jobesimtarėve ti pushtojnė vendet e muslimanėve
dhe saqė nuk ka mbetur nga Islami pėrpos pak. E
lusim Allahun e lartėsuar tė na pėrfshijė me
faljen dhe ndihmėn e Tij!
4. Allahu nuk ua mundėson njė gjė tė tillė sipas
sheriatit (ligjit islam) dhe nėse ndodh ajo, nuk
pėrkon me dėshirėn e Tij sheriatike.
5. Nuk ua mundėson tė triumfojnė nė argumentime
logjike dhe as sheriatike.
Husejn Serraxh
Pėrktheu: Fatmir Raēi
16.5.2008
|