Kurani ėshtė fjalė e Allahut
·
Nė tė, Allahu e prezanton Veten tek robėrit e Tij
me cilėsitė e Tij. Herė e prezanton Veten nėn mbulesėn e
madhėshtisė, lartėsimit, dinjitetit, e atėherė drithėrohen
shpirtėrat, pėrulen kokat dhe tretet mendjemadhėsia, ashtu
siē tretet kripa nė ujė.
·
Herė Ai e prezanton Veten me cilėsitė e bukurisė dhe tė
pėrsosmėrisė. E Atij ėshtė pėrsosja e emrave, bukuria e
cilėsive dhe bukuria e veprave, tė cilat shfaqin vetė
bukurinė e Atij. Atėherė, dashuria pėr Allahun e Lartėsuar
nė zemrėn e robit, fiton gjithė forcėn e dashurisė, sipas
njohjes sė cilėsive tė bukurisė dhe pėrsosmėrisė sė Allahut
tė Lartėsuar nga ana e robit. Ndėrkohė, zemra e robit mbetet
e zbrazur nga ēdo gjė tjetėr, pėrveē dashurisė pėr Allahun e
Lartėsuar. E nėse dikush dėshiron, qė kėtė dashuri tė robit
ta lidhė me veten e tij, zemra e atij robi refuzon
kategorikisht. Njė dashuri e tillė nė zemėr, mbetet natyrė
e saj dhe jo obligim.
·
Herė tjetėr, Allahu i Lartėsuar, prezantohet me
cilėsitė e mėshirės, mirėsisė, dashamirėsisė dhe bamirėsisė.
E kur ndodh kjo gjė, atėherė tek robi fillon tė burojė forca
e shpresės ndaj mėshirės sė Allahut, shtrihet shpresa e tij,
forcohet aspirata e tij dhe kalon tek Zoti i tij. Shpresa e
tij fillon tė drejtojė rrjetin e rrugės sė tij dhe sa mė
shumė forcohet ajo, aq mė shumė pėrmirėsohen veprat e robit,
siē ndodh me bujkun, qė sa herė qė i forcohet shpresa pėr
frutdhėnie, e mbush tokėn me tė mbjella, e nėse i dobėsohet
kjo shpresė, atėherė e lė mbas dore mbjelljen.
·
Kur Allahu i Lartėsuar e prezanton Veten me cilėsitė e
drejtėsisė, hakmarrjes, zemėrimit, pakėnaqėsisė dhe
ndėshkimit, atėherė tek robi mposhtet nxitja e shpirtit dhe
bie forca e tij nė epsh, zemėrim, argėtim, dėfrim dhe nė
lakmi ndaj tė ndaluarave, e ndėrkohė, robi hipėn nė njė mjet,
ku drejtimi i tij bėhet nga frika, mbrojtja dhe kujdesi.
·
Kur Allahu i Lartėsuar e prezanton Veten me cilėsitė e
urdhėrit dhe tė ndalimit, tė premtimit dhe porosisė,
dėrgimit tė profetėve, zbritjes sė librave, vendosjes sė
ligjeve, atėherė nga kėto cilėsi buron forca e interpretimit
dhe e realizimit tė urdhėrave tė Tij, si dhe kumtimi i tyre,
kėshillimi me to, pėrmendja dhe tėrheqja e vėmendjes mbi to,
tė besuarit nė lajmėrimin dhe interpretimi i asaj qė
kėrkohet, e largimi nga ajo qė ėshtė ndaluar.
·
Kur Allahu i Lartėsuar prezantohet me cilėsitė e dėgjimit
dhe tė shikimit, atėherė tek robi lind forca e turpit. Ai
turpėrohet nga Zoti i tij, nėse Ai sheh tek robi atė qė nuk
i pėlqen, dėgjon nga ai atė qė nuk i pėlqen ose fsheh nė
brendėsinė e tij atė qė Zoti i tij e urren. Kėshtu qė
lėvizjet, fjalėt dhe mendimet e robit, mbeten tė peshuara
nga peshorja e ligjit tė Allahut, e jo tė neglizhuara e as
tė lėna nėn ligjin e natyrės (sė njeriut ) apo tė dėshirave
(epsheve) tė tij.
·
Kur Allahu i Lartėsuar prezantohet me cilėsitė e mjaftimit
tė Tij pėr robin (d.m.th robit i mjafton Allahu), e
plotėsimit tė nevojave tė robit, e drejtimit tė rrisqeve tė
robėrve, e largimit tė fatkeqėsive nga ata, e ndihmės sė
Tij mbi tė dashurit e Tij, mbrojtjes dhe pėrkujdesjes sė
veēantė pėr ta, atėherė tek robi lind forca e mbėshtetjes
tek Allahu i Lartėsuar, ngjallet kėnaqėsia ndaj Allahut
e ndaj gjithēkaje qė Ai sjell mbi robin e Tij. Kėshtu qė,
robi ndėrmerr gjithēka qė e kėnaq tė Lartin (i
lartėsuar qoftė!) Mbėshtetja tek Allahu i Lartėsuar nė
kuptim pėrmban dijen e robit mbi tė mjaftuarit e Allahut pėr
robin, zgjedhjen e drejtė (tė mirė) tė Allahut pėr robin e
Tij, besimin qė ka ai tek Allahu dhe tė qėnurit i kėnaqur
robi, ndaj asaj ēfarė bėn Zoti i tij dhe ēfarė zgjedh pėr tė.
·
E kur Allahu i Lartėsuar e prezanton Veten me cilėsitė e
krenarisė dhe madhėshtisė, atėherė robi ndihet i qetė, pasi
atij i arrin pėrulja ndaj madhėshtisė sė Allahut,
nėnshtrimi ndaj krenarisė sė Tij, ndrojtja (frikėrespekti) e
zemrės dhe e gjymtyrėve ndaj Allahut tė Lartėsuar. Atėherė,
nė zemrėn e robit, nė gjuhėn, gjymtyrėt dhe nė rrugėn e tij,
zė vend qetėsia dhe butėsia dhe largohet mendjelehtėsia dhe
vrazhdėsia.
Allahu i
Lartėsuar e bėn tė njohur Veten tek robėrit e tij, herė me
cilėsitė e Tij tė larta, herė me emrat e Tij tė bukur. Pra,
duhet qė robi tė dashurojė pėr cilėsitė e dashura e tė
veēanta hyjnore, tė ketė mall pėr takimin me Zotin e tij, tė
jetė i lumtur nė shėrbim tė Tij, tė konkurojė nė afrimin tek
Ai, Zoti i tij, qėllimi i tij i vetėm. Po kėshtu, ai duhet
tė dėshmojė cilėsitė e larta dhe tė mbėshtetet tek Ai (Allahu),
tė ketė nevojė pėr Allahun, ti kėrkojė ndihmė Atij, ti
nėnshtrohet dhe ti pėrulet vetėm Atij.
Pėrsosja e kėsaj ėshtė qė: Robi tė
dashurojė Zotėrimin e Allahut nė kada dhe kader,
begatinė e Allahut nė sprovim, dhėnien e Tij nė
pengim, mirėsinė, bamirėsinė dhe mėshirėn e Tij, drejtėsinė
e Tij nė hakmarrje, bujarinė e Tij nė falje dhe mbulim
mėkatesh. Gjithashtu, duhet tė dashurojė menēurinė dhe
begatinė e Allahut nė urdhėrin dhe nė ndalimin e Tij,
krenarinė e Tij nė kėnaqėsinė dhe zemėrimin e Tij, maturinė
e Tij nė neglizhencėn e Tij, bujarinė e Tij nė pranim dhe
panevojshmėrinė e Tij.
E nėse ti e
lexon me vėmendje e pėrkushtim Kuranin, (tė thellohesh nė tė)
dhe kėrkon mendimet e teologėve mbi tė, ai (Kurani) do tė
paraqesė: Sunduesin, Mbikėqyrėsin mbi shtatė qiejt nė Arshin
e Tij. Drejton ēėshtjet e robėrve tė Tij, urdhėron e ndalon,
dėrgon tė dėrguar, zbret libra, kėnaqet dhe zemėrohet,
shpėrblen dhe ndėshkon, jep dhe ndalon, nderon dhe poshtėron,
ul dhe lartėson, shikon dhe dėgjon qė nga sipėr shtatė
qiejve, di tė hapurėn dhe tė fshehtėn, vepron ētė dėshirojė,
i cilėsuar me gjithė pėrsosmėrinė, i pastėr nga ēdo e metė,
nuk lėviz as sa grimca e as mė e madhe, pėrveēse me lejen e
Tij, nuk bie as edhe njė gjethe pa qenė nė dijen e Tij, nuk
mund tė ndėrmjetėsojė askush tek Ai, pėrveēse me lejen e
Tij, nuk ka pėr robėrit e Tij as mbrojtės, as ndėrmjetės,
pėrveē Tij.
Si pėrfundim
themi se tė thelluarit nė Kuran sjell njohjen e Rrahmanit.
Pėrgatiti:
Erion Sula
|