Fakte tė
shumta nga burimet e fesė islame na tregojnė se njerėzimi,
qysh nė origjinėn e tij, kishte njė besim tė vetėm e tė
pastėr, teuhidin (besimi dhe adhurimi vetėn i njė Zoti) e
shekuj mė vonė gradualisht u paraqit shirku (idhujtaria,
dedikimi i ēdo pjese ose forme adhurimi a ēdo gjė tjetėr qė
ėshtė e drejtė absolute vetėm e Allahut, tė tjerėve veē Tij).
Baza pėr kėtė
ėshtė thėnia e Allahut tė Madhėruar: "Njerėzimi ishte njė
popull, pastaj Allahu dėrgoi tė dėrguar qė sillnin lajme tė
mira dhe paralajmėrime." (Bekare, 213)
Ibėn Abasi (radiallahu
anhu) ka thėnė:
"Nė mes Nuhut
dhe Ademit ishin dhjetė gjenerata. Tė gjitha ato ishin
pasues tė fesė sė pastėr, pastaj ata e ndryshuan, prandaj
Allahu dėrgoi tė dėrguar si pėrcjellės tė lajmeve tė mira
dhe si paralajmėrues. "[2]
Ibėn Uruah el
Hanbeli (837 hixhri) ka thėnė:
"Kjo thėnie
refuzon ata historian nga ehli kitab (njerėzit e librit -
ēifutėt dhe kristianėt) tė cilėt thonė qė Kabili (Kaini) dhe
djemtė e tij ishin adhurues zjarri. "[3]
Unė them se nė
tė ėshtė, gjithashtu, njė refuzim i disa filozofėve dhe
ateistėve tė cilėt thonė qė bazat natyrale tė njeriut ishin
shirku dhe qė teuhidi-besimi nė njė Zot evuloi tek njeriu.
Ajeti i mėsipėrm e hedh poshtė kėtė teori, ashtu edhe dy
hadithet autentike tė Profetit (salallahu alejhis ue selam)
qė vijnė mė poshtė:
Sė pari:
Profeti (salallahu alejhis ue selam) ka thėnė qė ai e ka
transmetuar nga Zoti i tij:
"Unė i krijova
tė gjithė robėrit e mi nė fenė e vėrtetė (nė teuhidin- duke
besuar nė njėshmėrinė e Allahut- tė pastėr nga shirku).
Pastaj djatė shkuan tek ata dhe i larguan ata nga feja e
tyre e vėrtetė. Ata i bėnė tė palejueshme njerėzve atė qė
unė ia kisha bėrė tė lejueshmė pėr ata dhe u urdhėruan tė
shoqėronin nė adhurim me Mua atė pėr tė cilėn Unė nuk e kam
autorizuar askėnd. "[4]
Sė dyti:
Profeti (salallahu alejhis ue selam) ka thėnė: "Ēdo fėmijė
ėshtė i lindur nė fitrah [5], por prindėrit e tij e bėjnė
atė njė ēifut, njė kristian, ose njė adhurues zjarri. Ėshtė
si rasti i njė kafshe qė nxjerrė nė jetė njė trashėgimtarė
natyral. A keni parė ndonjė tė lindur tė gjymtuar pėrpara se
ju t'i gjymtoni ata?"
Ebu Hurejre ka
thėnė: "Reēitoni nėse doni: "Fitrah e Allahut me tė cilėn Ai
krijoi njerėzimin. Nuk ka ndryshim nė krijimin (fenė) e
Allahut." (Rum, 30: 30) [6]
Pas kėtij
shpjegimi tė qartė ėshtė shumė e rėndėsishme pėr muslimanėt
tė dijnė se si shirku u pėrhap midis besimtarėve, pasi ata
ishin muuahidin (njerėz tė teuhidit-besonin nė njėshmėrinė e
Allahut).
Pėrsa i pėrket
thėnies sė Allahut tė Lartėsuar rreth njerėzve tė Nuhut: "Dhe
u thanė: Mos braktisni zotat tuaj kurrsesi, mos braktisni
Uedanė, as Suua-nė, e Jeguthin, Jeukėn e Nesren. (Nuh, 23)
Ėshtė
transmetuar nga njė grup selefėsh (paraadhėsit tanė tė
drejtė) nė transmetime tė shumta qė kėto pesė tė adhuruar
ishin adhurues tė drejtė (besimtarė tė drejtė). Megjithatė,
kur ata vdiqėn, shejtani i pėshpėriti njerėzve tė tyre t'i
zbukurojnė dhe tė ulen nė varrezat e tyre. Atėherė, shejtani
i pėshpėriti atyre qė erdhėn pas tyre qė ata duhet t'i
marrin ata si idhuj, duke ia zbukuruar atyre idenė qė ju do
t'i kujtoni ata dhe si rrjedhojė do t'i ndiqni ata nė
sjelljet e tyre tė mira. Atėhere, shejtani i sygjeroi
gjeneratės sė tretė qė ata duhet t'i adhurojnė kėta idhuj
krahas Allahut tė Lartmadhėruar dhe ai i pėshpėriti atyre qė
kjo ėshtė ajo ēfarė stėrgjyshėrit e tyre bėnin. Kėshtu,
Allahu i dėrgoi atyre Nuhun (alejhis selam) duke i urdhėruar
tė adhuronin vetėm Allahun. Megjithatė, asnjė nuk iu
pėrgjigj thirrjes sė tij, pėrveē disave. Allahu i Lartėsuar
e pėrmendi tėrė kėtė incident nė Suren Nuh.
Ibėn Abasi
transmetoi: "Me tė vėrtetė, kėta janė pesė emra burrash tė
drejtė nga njerėzit e Nuhut. Kur ata vdiqėn shejtani i
pėshpėriti njerėzve tė tyre tė bėnin statuja tė atyre dhe tė
vendosnin kėto statuja nė vendet e tyre tė grumbullimit si
pėrkujtues pėr ata, kėshtu vepruan edhe ata.
Megjithatė,
asnjėri ndėrmjet atyre nuk i adhuroi kėto statuja, derisa
kur ata vdiqėn dhe qėllimi i statujave ishte harruar.
Atėhere (gjenerata tjetėr) filloi t'i adhurojė ata"[7]
Tė njėjta me
kėto, gjithashtu, janė transmetuar nga Ibėn Xherir et Tabari
dhe tė tjerė nga njė numėr i selefėve (radiallahu anhum) nė
Durral Manthur [6/269].
Abdullah ibėn
Humeid transmeton nga Ebu Mutahar, i cili ka thėnė se Jezid
ibėn el Nuhalab ishte pėrmendur pėrpara Ebu Xhafar el Bekiri,
i cili ka thėnė: "Ai ishte vrarė nė vendin ku tė tjerė
pėrveē Allahut ishin adhuruar sė pari. Atėherė ai pėrmendi
Uadin dhe tha: "Uadi ishte njė musliman i cili ishte i
dashur nga njerėzit e tij, kur ai vdiq njerėzit filluan tė
grumbulloheshin rreth varrit tė tij nė vendin Babil, duke
qarė dhe murmuritur. Kėshtu (Iblisi) i pa ata duke qarė dhe
murmuritur mbi atė, ai mori shfaqen e njė burri dhe iu shfaq
atyre duke thėnė: "Unė shoh se ju po qani dhe murmuritnin
mbi atė. Kėshtu pse nuk i bėni njė pikturė atij dhe
vendoseni atė nė vendet e grumbullimit qė ju do ta kujtoni
atė. Pas kėsaj ata thanė: "Po." dhe bėnė njė pikturė tė
atij dhe e vendosėn nė vendet e tyre qė grumbulloheshin, tė
cilat do t'ia kujtonin atyre atė."
Kur Iblisi i
pa ata qė ishin duke e kujtuar atė nė njė mėnyrė tė
vazhdueshme, ai i tha: "Pse nuk i bėni pėr ēdo shtėpi nga
njė statujė tė njėjtė ta mbani atė nė shtėpinė tuaj, kėshtu
qė ju mund ta kujtoni (vazhdimisht) atė." Kėshtu ata tė
gjithė thanė: "Po". Atėhere ēdo shtėpi bėri njė pikturė tė
atij tė cilin ata e adhuronin dhe e madhėronin dhe tė cilėt
vazhdimisht ia kujtonin atyre atė. Ebu Xhafar ka thėnė: "Ata
nga gjenerata e mėvonshme e panė ēfarė (gjenerata e
mėparshme) bėnte dhe arritėn deri aty sa qė e morėn atė si
njė ilah (zot qė adhurohej krahas Allahut). Ai pastaj tha: "Ky
ishte idhulli i parė i adhuruar pėrvec Allahut dhe ata e
thirrėn kėtė idhull Uad" [8]
Nė kėtė mėnyrė
urtėsia e Allahut tė Madhėruar u pėrmbush kur ai dėrgoi
Muhamedin (salallahu alejhis ue selam) si profetin e fundit
dhe e bėri tė ndaluar nė tė gjitha mėnyrat dhe rrugėt nga
njerėzit tė cilėt mund tė bien nė shirk, i cili ėshtė
gjynahu mė i madh. Pėr kėtė arsye ndėrtimi i pėrmendoreve
mbi varret dhe duke patur pėr qėllim udhėtimin drejt tyre,
duke i marrė ata si vende festimesh dhe grumbullimesh dhe
betimesh mbi varre janė tė ndaluara kategorikisht.
Tė gjitha kėto
udhėheqin nė vazhdimėsinė e tė adhuruarit tė tė tjerėve
pėrveē Allahut tė Lartėsuar.
Ky ėshtė rasti
mė i rėndėsishėm nė kėtė kohė nė tė cilėn dituria ėshtė duke
u pakėsuar, injoranca ėshtė duke u shtuar, gjinden shumė pak
kėshilltarė tė sinqertė dhe shejtani ėshtė duke bashkėpunuar
me njerėz dhe xhin pėr tė ēorientuar botėn dhe t'i largojnė
ata nga adhurimi i Allahut tė vetėm.
Shejh Muhamed
Nasirudin Albani