Allahu i Lartėsuar thotė:
Asnjė send nuk ėshtė si Ai; Ai ėshtė Dėgjuesi,
Shikuesi. (Shura, 11)
Prej emrave tė bukur ėshtė edhe Es Semii (Dėgjuesi), i
Cili dėgjon tė gjitha zėrat pa dallim gjuhe, me nevojat
e llojllojshme, dhe fshehtėsia tek Ai qėndron nė atė se
i largėti tek Ai ėshtė i afėrt.
Dėgjimi i Allahut ėshtė dy llojesh:
1. Dėgjimi i tė gjitha zėrave tė dukshėm e tė padukshėm,
tė fshehur e tė shfaqur dhe pėrvetėsimi i plotė i tyre.
2. Dėgjimi i lutjeve tė lutėsve, thirrėsve, adhuruesve
dhe shpėrblimi i tyre. Shpeshherė Allahu i Lartėsuar bėn
bashkimin mes Es Semii dhe El Besir si nė fjalėn e Tij:
Allahu dėgjon dhe sheh si veproni. (Nisa, 58),
dhe ēdo dėgjim, shikim ėshtė i pėrfshirė me gjithė atė
qė ka tė bėjė me tė, tė dukshme e tė padukshme. Dėgjimi
i Tij pėrfshin tė gjitha tė dėgjuarat dhe ēdo gjė qė
ekziston nė botė nga zėrat, i dėgjon tė fshehtat e tė
hapura, nuk i ngatėrrohen Atij zėrat e as nuk i fshihet
asnjė prej tyre, i afėrti e i largėti, i fshehti e i
hapuri, para Tij janė tė njėjtė: Pėr tė ėshtė njėsoj
(nė dijen e Tij) si ai qė fsheh prej jush thėnien,
si ai qė e shpreh haptazi, si ai qė vepron fshehtas
natėn (nė errėsirė tė natės) dhe si ai qė vepron
haptazi ditėn. (Rad, 10)
Po ashtu, Ai thotė: Vėrtet, Allahu dėgjoi fjalėt e
asaj e cila bisedoi me ty lidhur me burrin e vet, qė u
ankua te Allahu; prandaj Allahu e dėgjon bisedėn tuaj,
Allahu dėgjon ēdo bisedė dhe sheh ēdo punė. (Muxhadele,
1)
Aishja, Allahu qoftė e kėnaqur me tė, thotė: I
Madhėruar qoftė Allahu, i Cili dėgjon zėrat. Erdhi
gruaja e cila ankohej pėr burrin e saj tek i Dėrguari i
Allahut, unė isha nė kėndin e dhomės e nuk dėgjoja mirė
fjalėt e saj e Allahu zbriti fjalėt e Tij: Vėrtet,
Allahu dėgjoi fjalėt e asaj e cila bisedoi me ty lidhur
me burrin e vet. (Muxhadele, 1)
El Besir (Gjithėshikuesi)
Thotė Allahu i Lartėsuar: Vėrtet, Allahu dėgjoi
fjalėt e asaj e cila bisedoi me ty lidhur me burrin e
vet, qė u ankua te Allahu; prandaj Allahu e dėgjon
bisedėn tuaj, Allahu dėgjon ēdo bisedė dhe sheh ēdo punė.
(Muxhadele, 1)
El Besir (Gjithėshikuesi), shikimi i tė cilit pėrfshin
ēdo gjė nė tokė e nė qiej, madje edhe gjėnė mė tė
fshehur nė to. Sheh madje zvarritjen e milingonės sė
zezė nė gurė tė fortė nė natė tė errėt. I sheh tė gjitha
pjesėt e saj, tė dukshme e tė padukshme. Sheh lėvizjen (ecjen)
e ushqimit nė pjesėt e saj tė holla. Sheh lėvizjen e
ujit nė degėt e drunjve dhe tė gjitha pemėve me tė
gjitha llojet e tyre, tė vogla e tė holla. Sheh damarėt
e milingonės, bletės dhe mushkonjės, madje edhe mė tė
vogla se kėto. I Lartėsuar qoftė Ai qė flitet pėr
madhėshtinė e Tij, madhėshtinė e cilėsive tė Tij, pėr
pėrsosmėrinė e Tij, pėr butėsinė, pėr Diturinė e Tij pėr
gjėra tė fshehura (gajbin) dhe tė dukshme, pėr tė
pranishmet dhe jo tė pranishme. Sheh lėvizjen e
qerpikėve tė syve, sheh lėvizjen e zemrave.
Thotė Allahu i Lartėsuar: I Cili tė sheh kur tė
ngrihesh nė kėmbė. (E tė sheh) Edhe lėvizjen tėnde nė
mesin e atyre qė falen. (Shuara, 218, 219)
Gjithashtu thotė: Ai di pėr shikimin me cep tė syve,
e edhe pėr atė qė e fshehin nė zemra. (Gafir, 19)
El Fetah (Zgjidhjedhėnėsi)
Allahu i Lartėsuar thotė: Thuaj: "Zoti ynė na tubon
neve dhe juve, e pastaj me drejtėsi gjykon mes nesh, se
Ai ėshtė gjykatės i drejtė, i dijshėm. (Sebe 26)
El Fetah (Zgjidhjedhėnėsi), i Cili gjykon mes robėrve tė
Vet me gjykimet e sheriatit, gjykime kozmologjike, tė
shpėrblimeve, i Cili me butėsinė e Vet ēel
mendjemprehtėsinė e tė sinqertėve. Hap zemrat e tyre pėr
njohjen e Tij, pėr dashurinė e Tij, pėr kthim kah Ai.
Robėrve tė Vet u ka hapur dyert e mėshirės dhe
furnizimeve tė llojllojshme dhe u ka lehtėsuar atyre
shkaqet pėr arritjen e mirėsive tė kėsaj bote dhe tė
botės tjetėr.
Zgjidhjedhėnia e Tij ėshtė dy llojesh:
1. Zgjidhjedhėnia me gjykim fetar dhe me gjykim tė
shpėrblimit.
Zgjidhjedhėnie fetare ėshtė ligjvėnia e Tij pėrmes tė
Dėrguarve tė Vet pėr gjithė atė qė kanė nevojė njerėzit
e obliguar (tė ngarkuar me obligime) dhe tė pėrqendrohen
nė rrugėn e vėrtetė.
Ndėrsa zgjidhjedhėnia e shpėrblimit ėshtė zgjidhjedhėnie
mes tė Dėrguarve dhe kundėrshtarėve tė tyre, mes tė
dashurve tė Vet dhe armiqve tė Tij, duke i nderuar tė
Dėrguarit dhe pasuesit e tyre dhe shpėtimin e tyre dhe
me nėnēmimin dhe poshtėrimin e armiqve e kundėrshtarėve
tė tyre, dėnimin e tyre. Gjithashtu edhe zgjidhjedhėnia
nė Ditėn e Kiametit, gjykimi i Tij mes robėrve, me
ērast shpėrblehet secili pėr atė qė ka bėrė.
2. Zgjidhjedhėnia me gjykim tė pėrcaktimit
Ndėrsa zgjidhjedhėnie e pėrcaktimit ėshtė ajo qė e
cakton mes robėrve tė Vet, tė mirėn, tė keqen, tė
dobishmen, tė dėmshmen, dhėnien, mosdhėnien. Thotė
Allahu: Atė qė Allahu ua dhuron njerėzve nga mėshira
e Tij, nuk ka kush qė mund ta pengojnė, e atė qė Ai e
ndal, nuk ka kush qė mund ta lirojė pos Tij; Ai ėshtė
ngadhėnjyesi, i gjithėdijshmi. (Fatir, 2)
Ndaj, Allahu ėshtė Zgjidhjedhėnėsi, i Gjithėdituri, i
Cili u jep zgjidhje robėrve tė Vet tė nėnshtruar nga
bujaria dhe fisnikėria e Vet, ndėrsa kundėrshtarėve tė
Vet u jep tė kundėrtėn e kėsaj dhe kėtė me mirėsinė dhe
drejtėsinė e Vet.
El Mukadim- El Muehir (Nismėtari, Paslėnėsi)
I Dėrguari i Allahut, lavdėrimi dhe shpėtimi i Allahut
qofshin mbi tė, thoshte para se tė jepte selam nė namaz:
O Allah, mė fal pėr atė qė kam nisur e pėr atė qė
kam lėnė pas, pėr atė qė kam fshehur e pėr atė qė kam
shfaqur dhe pėr atė qė Ti di mė mirė se unė, Ti je
Nismėtari dhe Ti je Paslėnėsi, nuk ka zot pos Teje.
(Shėnon Muslimi)
El Mukadim dhe El Muehir janė ndėr emrat e Allahut qė
vijnė tė shoqėruar e pėrballė njėri-tjetrit. Njėri prej
tyre nuk i thuhet Allahut tė Lartėsuar, porse vetėm tė
shoqėruar, ngase bukuria dhe pėrsosmėria qėndron nė
bashkimin (shoqėrimin) e tyre. Allahu ėshtė Nismėtar pėr
atė qė bėn keq dhe Paslėnės pėr atė qė do me urtėsinė e
Vet.
Nisma dhe Paslėnia ėshtė dy llojesh:
1. Mund tė jetė kozmologjike, si pėrparėsia e disa
krijesave ndaj disa tė tjerėve, ose paslėnia e disa prej
tyre ndaj disave, si hershmėria e shkaqeve ndaj
shkaktarėve, kushteve ndaj kushtėzuesve, nisma dhe
paslėnia nė krijim. Pėrcaktimi ėshtė det pa bregdet.
2. Mund tė jetė sheriatike, siē i veēoi tė Dėrguarit
ndaj krijesave, veēoi tė Dėrguar nė mesin e tyre, veēoi
disa nga krijesat e Veta ndaj disa tė tjerėve, si nė
dituri, nė besim (iman), moral, vepra dhe nė tė gjitha
vetitė e tjera. Dhe i la pas atė qė deshi tė lėrė pas me
kėto dhe e tėrė kjo me urtėsinė e Vet.
Husejn
Serraxh
26.10.2007
|