Vėllezėr tė ndershėm do tė tregojmė pėr rregullat e
fjalės La ilahe il-All-llah. Nuk ka fjalė mė tė mirė
qė ėshtė thėnė prej te Ademi a.s. deri nė ditėt e
sotit, se sa kjo fjalė. Pėr kėtė arsye Pejgamberi
s.a.v.s. ka thėnė: Dhikri mė i mirė ėshtė
fjala la ilahe il-lAll-llah. Pėr kėtė fjalė
All-llahu s.u.t. e ka krijuar kėtė gjithėsi, pėr
kėtė fjalė ka dėrguar Pejgamberė. Ka zbritur libra,
dhe pėr kėtė fjalė All-llahu s.u.t. e ka krijuar
Xhennetin dhe e ka zbukurar atė dhe pėr kėtė fjalė
Xhehennemi ėshtė nxirė dhe ėshtė skuqur.
Nė bazė tė kėsaj fjale bėhet miqėsia dhe
armiqėsia, pėr kėtė fjalė All-llahu s.u.t. e ka bėrė
obligim pėr muslimanin luftėn pėr All-llahun
s.u.t.-Xhihadin. Nuk ka fjalė mė tė mirė dhe mė tė
bukur se Fjala La ilahe il-All-llah, pėr kėtė
arėsye,siē transmeton imam Buhariu nė librin e tij
Edebul Mufred kėtė hadith e ka nxjerrur imam
Albani nga ky libėr, numri i hadithit 426 kur Nuhut
a.s. i erdhi momenti pėr tu ndarė nga kjo botė e
porositi djalin e tij dhe i tha: Tė urdhėroj
nė fjalėn la ilahe il-Allah, se shtatė kat qiej edhe
shtatė kat tokė po ti peshoje me Fjalėn la ilahe il-Allah,
do tė peshojė fjala mė shumė se shtatė kat qiej edhe
shtatė kat tokė. Me gjithė kėtė rėndėsi qė
ka kjo fjalė, nuk ėshtė shtrembėruar diēka mė shumė
se sa kjo fjalė, nuk ėshtė keqpėrdorur diēka mė
shumė nė Fenė e All-llahut s.u.t. se sa kjo fjalė,
njerėzit tė cilėt kanė menduar se kėtė fjalė mjafton
vetėm ta shqiptojmė me gjuhė, njerėzit tė cilėt
mendojnė se ti numėrosh kokrrat e tesbihėve duke
thėnė la ilahe il-All-llah janė ēelė dyert e
Xhennetit. Pėr kėtė arsye do tė shohim se cilat janė
kushtet e fjalės La ilahe il-All-llah apo cilat janė
kushtet kur me kėtė fjalė hyn nė Xhennet, ku pėr
kėtė fjalė ka thėnė Muhamedi s.a.v.s.: Kush
thotė La ilahe il-All-llah do tė hyn nė Xhennet.
A mjafton vetėm ta shqiptojmė kėtė fjalė,
siē e kanė kuptuar disa njerėz?! Kur nė ditėt e
sotit kėtė fjalė e shqipton ēdokush pėr arsye se
kanė menduar se kjo fjalė ėshtė lehtė pėr ta
shqiptuar dhe mjafton me kaq, dhe a mendon se vetėm
ta shqiptojmė dhe pastaj tė veprojmė ēfarė tė duam?!
Jo, vėlla i dashur!
Pėr kėtė arsye mosnjohja e kushteve tė
fjalės La ilahe il-All-llah i ka bėrė qė edhe
ateistat ta shqiptojnė kėtė fjalė vetėm e vetėm pėr
ti hequr sytė apo veshėt e dikujt, apo pėr ta
arritur qėllimin e tyre me kėtė fjalė, a thua a u
sjellė dobi edhe atyre? Jo, assesi! Kėtė fjalė e
kanė shqiptuar edhe komunistat, satanistat (adhuruesit
e djallit tė mallkuar) duke menduar se vetėm ta
shqiptosh mjafton. E kanė keqpėrdorur aq shumė kėtė
fjalė pėr arsye se kėtė fjalė e kanė bėrė pėr tė
vdekur, kur tė vdes ndokush mbledhen dhe thonė
72.000 herė La ilahe il-All-llah duke menduar se me
kėtė shqiptim kanė bėrė diēka dhe e kanė arritur njė
gradė tė lartė te All-llahu s.u.t. Pėr kėtė arsye
muslimani e ka obligim qė tė njoftohet me kushtet e
fjalės La ilahe il-All-llah, pėr arsye se nėse i din
kėto kushte e din se cilėt janė kushtet tė cilat
nėse ai i shqipton do tė shpėton, dhe do tė din ti
komenton hadithet e Muhammedit s.a.v.s. qė kanė
ardhur kush thotė La ilahe il-All-llah do tė
hyjė nė Xhennet. Dhe hadithet tjera tė
ngjajshme me kėtė hadith. Pėr arsye se fjala La
ilahe il-All-llah i ka kushtet e veta qė kanė ardhė
nė Kuran dhe Sunnet tė cilat do ti cekim mė pastaj,
kurse tani do tė tregojmė pėr Hyrje nė kushtet e
Fjalės La ilahe il-All-llah dhe do tė njoftohemi me
disa rregulla tė cilat na nevojiten gjatė bisedės
rreth kushteve tė fjalės La ilahe il-All-llah.
Pėr kėtė arsye njerėzit tė cilėt nuk i kanė kushtuar
kujdes kushteve tė Fjalės la ilahe il-All-llah i
kanė urdhėruar njerėzit duke iu thėnė: Thuani la
ilahe il-All-llah pastaj veproni ēfarė tė doni,
adhuroni kė tė doni, dėgjoni kė tė doni se iu
mjafton kjo fjalė. Pėr kėtė arsye, muslimani pėr ti
ditur kėto dhe hadithet e ngjashme siē ėshtė hadithi
(El-Bitaka) i kartelės i cili thotė: Transmeton
Tirmidhiu dhe Ibn Maxhe, kėtė hadith e gjen nė
Sahihul-Suneh Tirmidhi ku Muhamedi s.a.v.s. ka thėnė:
All-llahu s.u.t. nė Ditėn e Gjykimit do ta
nxjerrė njė njeri para tė gjitha krijesave dhe ia
shfaq 99 regjistra me gjynahe, ēdo
regjistėr i tij ėshtė i madh sa sheh syri larg, pėr
arsye se ēdo send iu ėshtė shėnuar, pastaj
All-llahu s.u.t. e pyet dhe i thotė: A mos ėshtė
gabim diēka, a ke kundėr diēka rreth kėtyre
regjistrave, a mos tė kanė bėrė padrejtėsi melaiket
qė tė kanė shkruar ēdo gjė? ai thotė: Jo, o Zot, i thotė All-llahu s.u.t. A ke ndonjė arsye prapė ai thotė:
Jo, o Zot. All-llahu s.u.t., i Cili ia ka
bėrė haram padrejtėsinė Vetes i thotė: Jo, ti
e ke njė arėsye dhe sot nuk tė bėhėt padrejtėsi,
atėherė i nxjerret njė kartelė ku nė tė shkruhet
Esh-hedu en la ilahe il-All-llah ve esh-hedu enne
Muhammeden Rresulull-llah e pastaj All-llahu
s.u.t. thotė: Bini regjistrat e kėtij robit
tim qė ti peshojmė me kėtė kartelė. E ky
rob i shkretė i sheh regjistrat e mėdhenj tė tij, i
sheh gjynahet e tij tė shumta e tė mėdha dhe thotė:
O Zot, ēdo tė peshoj kjo kartelė e vogėl pranė
kėtyre 99 regjistrave, All-llahu s.u.t. i
thotė: Jo ty nuk do tė bėhet padrejtėsi,
atėherė mirren 99 regjistrat vihen nė njėrėn anė tė
peshores ndėrsa nė anėn tjetėr vendoset kjo kartelė.
Tha Muhamedi s.a.v.s.: Do tė fluturojnė kėto
regjistra pėr arsye se do tė peshoj mė rendė fjala e
All-llahu s.u.t. nė kėtė kartelė dhe
vazhdoi Muhamedi s.a.v.s. mė tutje duke thėnė: Se me Emrin e All-llahut s.u.t. nuk ka mundėsi
tė rėndohet asnjė send.
Kėto hadithe dhe tė ngjashme me kėtė temė a don tė
thotė qė njeriu mjafton vetėm ta shqiptoj kėtė fjalė?!
Ēfarė fjale ishte kjo fjalė e kėtij personi? Ishte
vetėm shqiptim apo ishte qė i kishte zbatuar kushtet
e Fjalės La ilahe il-All-llah, pėr kėtė arėsye do tė
shohim prej rregullave tė cilat duhet ti kemi
parasysh. Ēdo send nė Sheriat nuk mjafton qė vetėm
me njė tekst tė Kuranit apo vetėm me njė hadith tė
gjykohet pėr njė ēėshtje. Por duhet doemos ti
mbledhim tė gjitha tekstet kuranore dhe hadithet qė
flasin pėr atė temė pastaj ti japim rezultatet apo
tė sjellim vendim pėr atė ēėshtje.
Rregulli i parė tė cilin duhet deomos ta kuptojė ēdo
musliman, pėr arėsye se nuk ka mundėsi ti kupton
hadithet se kush thotė La ilahe il-All-llah
hyn nė Xhennet dhe tė ngjajshme me kėtė.
RREGULLI I PARĖ duhet tė kuptohet se ky
njeri qė i ka patur 99 regjistra me gjynahe,
gjynahet e tij kanė qenė nėn kufėr (mohim) dhe shirk
(tė pėrshkruarit All-llahut s.u.t. shok) pėr arsye
se po tė kishte gjynahe tė kufrit apo shirkut nuk do
ti vlente Fjala La ilahe il-All-llah, deomos duhet
tė kuptohet nė kėtė mėnyrė pėr arsye se ēdo njeriu
po tė kishte patur 99 regjistra me vepra tė mira e
jo me gjynahe nuk do ti vlenin nėse i ka pėrshkruar
All-llahut s.u.t. shok. Argument pėr kėtė ėshtė
Fjala e All-llahut s.u.t. ku thotė: Allahu
shirkun nuk e fal, kurse gjynahet tjera ia fal kujt
tė don Ai,
(En-Nisa: )
po ashtu All-llahu s.u.t. thotė:
ai i cili i bėn All-llahut shok, All-llahu ia ka
bėrė tė ndaluar atij Xhennetin
(El-Maide: )
Nga ky rregull kuptojmė se
Fjala La ilahe il-All-llah peshon tek ai i cili nuk
ka bėrė shirk apo kufėr. Pėr kėtė, ata qė nuk e kanė
kuptuar kėtė thonė edhe pėr ata qė e shajnė
All-llahun s.u.t. se ne nuk kemi guxim tiu themi
atyre se kanė bėrė kufėr. Pse? Pėr arsye se e kanė
shqiptuar Fjalėn La ilahe il-All-llah. Ata qė tallen
me Fjalėn eAll-llahut s.u.t., me Muhamedin s.a.v.s.
edhe nėse thonė Fjalėn La ilahe il-All-llah nuk iu
vlen, pėr arsye se ka bėrė njė vepėr qė ia ka
asgjėsuar vlerėn e Fjalės La ilahe il-All-llah.
Transmeton imam Taberaniu,
kurse imam Albani e ka bėrė hadith tė vėrtetė nė
librin Xhamiu Sagir numri i hadithit 4341 ku
Muhammedi s.a.v.s. thotė: Ka thėnė All-llahu
s.u.t. O bir i Ademit pėrderisa ti mė adhuron Mua
e nuk mė bėn shok, edhe nėse vjen me gjynahe prej
toke nė qiell, mirėpo je penduar, do ti fali ty ato
dhe nuk e kam dert aspak. (hadith kudsijj)1
Po ashtu Muhammedi
s.a.v.s. ka thėnė: Dy vepra janė obligim prej
anės sė All-llahut s.u.t. qė ta shpėrblejė
atė person pėr kėto dy vepra, i thanė tė
pranishmit: Cilat janė kėto dy vepra o i
Dėrguar i All-llahut tha: Kush vdes
dhe All-llahut nuk i ka bėrė shok do tė hyn nė
Xhennet pa marrė parasysh se a do tė hyn
menjėherė apo do tė vonohet mirėpo fundi i tij do tė
jetė nė Xhennet, pastaj Muhammedi s.a.v.s. tha: Dhe kush vdes dhe All-llahut i ka bėrė shok do
tė hyn nė zjarr, pa marrė parasysh se ky
njeri a ka vepra tė mira apo jo. Transmeton Muslimi.
Po ashtu nė njė hadith tjetėr qė
transmeton Aishja(All-llahu qoftė i kėnaqur me tė)
ka thėnė: E pyeta pejgamberin s.a.v.s pėr njė njeri
i cili ka qenė nė kohėn e paditurisė, e kanė quajtur
Ibėn Xhedan, ky ka qenė njeri i mirė i cili ka
ushqyer tė varfėrit, ka vizituar farefisin, si ka
bėrė keq askujt ,i thashė: O i Dėrguar i All-llahut
Ibėn Xhedani ka vizituar farefisin dhe i ka ushqyer
tė varfėrit, a do ti vlejnė nė Ditėn e Gjykimit
pejgamberi s.a.v.s. tha: Jo nuk i sjellin
dobi! Pse?! Sepse, tha pejgamberi s.a.v.s.:asnjė
ditė nuk ka thėnė o Zot falmi gjynahet nė atė Ditė
kur tė dalim para Teje.Me kėtė pejgamberi
s.a.v.s. na tregon se ky ka qenė mushrik, asnjėherė
Fjalėn La ilahe il-All-llah se ka shqiptuar. Imam
Neveviu nė komentin e kėtyre haditheve nė vėllimin e
parė faqe 217 thotė: Asnjė njeri nuk ngel nė
Xhehennem pėrgjithmonė, i cili ka vdekur nė besim pa
marrė parasysh gjynahet e tij, poashtu nuk ka
mundėsi asnjė nga ata qė i ka bėrė All-llahut shok
tė hyjė nė Xhennet, pa marrė parasysh se a ka bėr
vepra tė mira apo jo.
RREGULLI I DYTĖ-
Sikurse njeriu ska mundėsi tė jetė edhe mohues edhe
besimtar nė tė njėjtėn kohė, poashtu imani dhe kufri
skanė mundėsi tė bashkohen nė tė njėjtėn zemėr
njėkohėsisht, p.sh.: nuk ka mundėsi tė jetė me zemėr
besimtar, ndėrsa me vepra mohues, siē kanė thėnė
xhehmitė apo mėrxhiat, tė cilėt kanė thėnė:tek ne
ėshtė kafir ai qė se shpreh Fjalėn La ilahe
il-All-llah, po tek All-llahu Ai e di , jo pėrtej
besimit te Ehli Sunnetit dhe Xhematit ėshtė se ai i
cili jashtė ėshtė kafir(mohues)ai edhe brenda ėshtė
kafir ,e ndėrsa ata qė nė pamjen e jashtme janė
muslimanė e nė zemėr-kafira ,ata janė munafika
(dyftyrėsha).
Nga ky rregull dijetarėt kanė thėnė
se njeriu nuk mund tė jetė edhe musliman edhe kafir
nė tė njėjtėn kohė, pra ose musliman ose kafir.Ka
thėnė pejgamberi s.a.v.s.: Ska mundėsi imani
(besimi) dhe kufri (mohimi )tė bashkohen nė njė
zemėr.Poashtu ka thėnė: Nė trup
ėshtė njė organ nėse pėrmirėsohet ky organ do tė
pėrmiėrsohet i gjithė trupi ,nėse prishet ky
organ,do tė prishet i tėrė trupi, e kjo ėshtė
zemra.Ndokush mund tė thotė se ēka na duhet
ky rregull! Nga ky regull kuptojmė se ai qė bėn
kufėr me gjymtyrė, ai ka bėrė edhe me zemėr, pėr
arėsye se disa njerėz apo mėrxhiat thonė se ka
mundėsi me bė kufėr me gjymtyrė, mirėpo me zemėr ne
nuk e dijmė ai ngelet musliman, nuk ka mundėsi
kėshtu se pejgamberi ka thėnė:Nuk ka mundėsi
me u bashku kufri dhe imani nė njė zemėr,pra ose
iman pa kufėr ose kufėr pa iman.Si ka
mundėsi o vėllezėr njė njeri qė e shanė All-llahun e
shanė pejgamberin s.a.v.s. natė e ditė me i thėnė se
ky ka bėrė kufėr vetėm me gjuhė e me zemėr ne se
dijmė, ndėrsa pejgamberi s.a.v.s.nė hadithin mė
lartė tha se kur tė prishet zemra prishet edhe
trupi,kur rregullohet zemra rregullohet edhe
trupi.Nė zemėr ka mundėsi me u bashku imani edhe
gjynahu, por imani dhe kufri kurrė jo!
RREGULLI I TRETĖ - Duhet ta dijmė se nuk hyn nė
Xhennet vetėm se besimtari (vetėm ai qė e ka
adhuruar All-llahun), kurse ai qė i ka bėrė
All-llahut shok nuk ka mundėsi kurrė tė hyjė nė
Xhennetin e All-llahut s.v.t., nėse e kupton kėtė
rregull do ta kuptosh edhe hadithin qė thotė se njė
njeri ka hyrė nė Xhennet pa bėrė asnjė punė tė
mirė,si kuptohet kjo? Duhet kuptuar se ky ka qenė
besimtar, mirėpo prej sevapeve ska pasur asnjė, ose
hadithin qė thotė pejgamberi s.a.v.s.: Thotė
All-llahu nė Ditėn e Gjykimit nxirrne prej
Xhehennemit atė, i cili e ka sa njė grimcė besim,si
kuptohet ky hadith, pėr arėsye se kėtu kanė devijuar
njerėzit, kėtu i kanė keqkuptuar hadithet e
pejgamberit s.a.v.s. Dihet se prej rregullave tė
Sheriatit ėshtė se pejgamberi s.a.v.s. ka thėnė: Pasha Atė qė shpirtin tim e ka nė Dorė (pasha
All-llahun) nuk do tė hyjnė nė Xhennet pėrveē ata qė
kanė besuar. Si kuptohet Fjala e All-llahut:
Nxirrni prej Xhehennemit grupin qė se kanė
bėrė asnjė tė mirė , kjo duhet tė kuptohet, se
ky grup ka qenė besimtar kėta se kanė bėrė ndonjė
punė tė kufrit dhe shirkut d.m.th. se e kanė pasur
tė shėndoshė fjalėn La ilahe il-All-llah. Nėse se
kupton nė kėtė mėnyrė, ti e ke keqkuptuar fjalėn La
ilahe il-All-llah, do tė dalin probleme nė Sheriat,
do ti keqkuptosh ajetet e Kuranit nuk do ti
kuptosh si i kanė kuptuar Ehli Sunneti dhe Xhemati.
Nga kjo kuptojmė se ai qė e ka kėtė
fjalė me kushtet e saj, do tė shpėtojė nė Ditėn e
Gjykimit , ndėrsa ateistat edhe pse e thonė kėtė
fjalė, apo ai qė ka pasur dyshim se a ka ringjallje
apo jo, dhe e ka shqiptuar Fjalėn La ilahe
il-All-llah dhe nuk ka pasur asnjė arėsye tė
Sheriatit pėr mos me i ditur kėto, ky e ka
kundėrshtuar Fjalėn La ilahe il-All-llah dhe nuk bėn
pjesė nė hadithin e pejgamberit s.a.v.s. qė ka thėnė
se All-llahu do ti nxjerrė prej Xhehennemit ata qė
se kanė punuar asnjė vepėr. Nė njė hadith tjetėr
pejgamberi s.a.v.s., siē transmeton imam Muslimi, i
ka thėnė Umerit: O Umer shko tek njerėzit dhe
piskatju ,tregoju se nuk hyjnė nė Xhennet vetėm se
besimtarėt. Poashtu nė njė hadith tjetėr qė
e ka nxjerrė Ibėn Asim, hoxhė Albani e ka bėrė
hadith tė vėrtetė, numri i hadithit 503, thotė
pejgamberi s.a.v.s: Mu ka dhėnė ndėrmjetėsimi
dhe kjo do tė pėrfshijė atė njeri qė All-llahut si
ka bėrė shok. E jo pra edhe atė qė e ka
shqiptuar Fjalėn La ilahe il-All-llah e nė anėn
tjetėr i ka bėrė All-llahut shok.
RREGULLI I KATĖRT
- ajetet dhe hadithet e njė teme duhet tė bashkohen
e tė komentohen njėra me tjetrėn e nuk mjafton tė
mirret vetėm njė hadith e tė gjykohet me tė pa i
pėrmbledhur edhe hadithet tjera qė flasin pėr atė
temė. E jo tu thuash njerėzve se pejgamberi
s.a.v.s. ka thėnė kush thotė La ilahe il All-llah
do tė hyjė nė Xhennet ,edhe nėse sfal namaz, edhe
nėse nuk e beson Ditėn e Gjykimit, apo i thua do tė
hyjshė nė Xhennet, e ai nuk e beson Xhennetin fare!
RREGULLI I PESTĖ
- disa ajete nė Kuran apo hadithe janė tė paqarta,
pėr kėtė arėsye, kur kemi kėsi rasti duhet qė ajetet
dhe hadithet e paqarta tė komentohen me hadithet e
qarta, p.sh.: hadithi: Kush thotė La ilahe
il-All-llah do tė hyjė nė Xhennet, ky ėshtė
i paqartė! Pse i paqartė?! Se ka njerėz qė e thonė
kėtė fjalė, por se besojnė Ditėn e Gjykimit fare,
se besojnė Xhennetin fare. Nė lidhje me kėtė
All-llahu s.v.t. ka thėnė nė Suren Ali Imran :
Ai ėshtė qė ta zbriti Librin ty e qė nė tė ka ajete
tė qarta dhe ato janė bazė e Librit , e ka tė tjerė
qė nuk janė krejtėsisht tė qarta . E ata qė nė
zemrat e tyre anim kah e shtrembėta, ata gjurmojnė
atė qė nuk ėshtė e qartė pėr tė shkaktuar huti ,
e kinse kėrkojnė komentin e tyre . Po pos All-llahut
askush nuk e din domėthėnien e tyre tė saktė.
Dijetarėt e pajisur me dituri thonė: Ne u kemi
besuar atyre , tė gjitha janė nga Zoti ynė! Por kėtė
e kuptojnė vetėm ata qė janė zotėt e mendjes.(ajeti:7).
Pėr kėtė, nuk tė lejohet ta marrėsh njė hadith ose
njė ajet dhe tė argumentohesh me atė, por duhet ti
mbledhėsh tė gjitha argumentet qė flasin pėr atė
temė nėse don ta gjesh tė Vėrtetėn.
Pėrshtati: Blerim Paci