Pyetja:
Selam
alejkum! Jam njė vajzė me shkollim tė lartė qė e kam njė
ofertė pėr martesė.
Djemtė qė mė pėlqejnė mua e qė zakonisht i njoh nė
fakultet, qytet, internet, mė ofrojnė zina. Kurse djemtė
qė nuk mė pėlqejnė dhe me shkollim tė ulėt (edhe mė
herėt, edhe tani pėr momentin e kam njė ofertė tė tillė)
e qė i njoh pėrmes tė njoftuarve, mė ofrojnė martesė.
Unė e kam tė vėshtirė qė tė vendosi tė martohem nė kohėn
e sotme, sepse shumica e tė rinjve po preferojnė
zbavitjen (zinanė) nė vend tė martesės, po shkojnė sipas
sistemit evroperėndimor.
Dy herė kam falur namaz istihare sa i pėrket kėsaj
oferte qė kam. Unė e di se zinaja ėshtė mėkat shumė i
madh, prandaj po i shmangem vazhdimisht. Por mė
intereson tė di se a ėshtė mėkat nėse e marr kėtė djalė,
por me mendimin paraprak se pas disa muajsh ose pas njė
kohe do ta lė sepse nga pėrshtypja ime nuk ka gjasa tė
mė pėlqejė dhe tė jem e kėnaqur me tė ndonjėherė. Pra ta
bėj kėtė vetėm pėr tė mos rėnė pre e zinasė dhe t'i bėj
punėt e caktuara (shfryrjen e epshit) nė mėnyrė tė
ligjshme?
Pra, a bėn qė ta marr kėtė djalė me prapamendime
negative dhe ai djalė tė mos e kuptojė kurrė, duke
shpresuar se jeta e pėrbashkėt do t'i ndryshojė gjėrat
dhe duke pasur parasysh se fundin e gjėrave e di vetėm
Allahu xh.sh.?
Pėrgjigjja:
Falėnderimet i takojnė Allahut, paqja
dhe bekimet e Tij qofshin mbi tė Dėrguarin e Tij
Muhamed, mbi familjen e tij,
mbi
shokėt
e tij
dhe mbi
tė gjithė ata qė ndjekin rrugėn e tij
deri nė Ditėn e Gjykimit.
Motėr e nderuar, nga parashtrimi i pyetjes suaj kuptojmė
se ju vazhdimisht krijoni shoqėri e kontakte me meshkuj
tė huaj dhe pėr ju kjo nuk shkakton pengesė. Vėrtet kjo
nė vetvete ėshtė problem. Pėrzierja pa pengesė, lirshėm,
mes dy gjinive dhe futja nė biseda duke shprehur
ndjenjat e emocionet e ndėrsjella ėshtė njė veprim i
ndaluar. Nė Islam ēdo lloj kontakti i panevojshėm dhe
ēdo shoqėrim nė mes dy gjinive tė kundėrta ėshtė i
papranuar. Shoqėria me mashkull tė huaj shkakton
probleme tė shumta pėr arsye se secili nga ata dy,
mashkulli e femra, nuk mund t'u kundėrvihen ndjenjave tė
tyre, qė tashmė i kanė kultivuar me kontakte, biseda,
shikime, etj. Prandaj kontaktet e kėtilla janė rrugė me
tė cilėn shejtani e fut besimtarin nė mėkate hap pas
hapi, Allahu i Lartėsuar thotė: "O ju tė cilėt
besuat, mos shkoni gjurmėve tė djallit, sepse kush ndjek
gjurmėt e djallit ai urdhėron pėr tė shėmtuara e tė
irituaraā¦" (Nur, 21)
Prandaj, sė pari ju kėshillojmė qė t'i verifikoni
sjelljet qė manifestoni dhe tė kuptoni se kėto forma
kontaktesh nuk janė sipas dispozitave islame. Pėr kėtė
kemi folur shumė herė, prandaj mund tė shikoni disa
pėrgjigje tė mėhershme nė kėtė faqe.
Ndėrsa nė lidhje me zgjedhjen e burrit tė ardhshėm dhe
se ēfarė kriteresh duhet tė plotėsojė ai, themi se ėshtė
e natyrshme qė tė pėrcaktoni nė vetvete disa parime
rreth burrit tuaj tė ardhshėm, por ta dini se nė kėtė
botė nuk ka njerėz tė pėrsosur nė tė gjitha pikėpamjet.
Pėr kėtė, le tė jetė te ju kriteri primar qė personi i
cili kėrkon dorėn tuaj tė jetė njė besimtar i devotshėm,
i cili fillimisht ėshtė i drejtė me Krijuesin e tij dhe
ėshtė mirėnjohės ndaj Tij dhe ta dini se ai do tė jetė
mirėnjohės dhe respektues edhe ndaj gruas sė tij. Nėse
nė kėtė kriter nuk lėshoni pe, atėherė ta dini se tė
gjitha tė tjerat mund tė vijnė pas kėsaj, por nėse kėtė
e shpėrfillni, atėherė dijeni se do tė bėni zgjedhje tė
paqėlluar.
Gjithashtu dijeni se martesa, ashtu si ėshtė rrugė pėr
tė shpėtuar nga rėnia nė mėkate, siē e kėrkoni edhe ju,
ėshtė edhe pėrgjegjėsi dhe nuk ėshtė provim i fatit (ta
provoj se si do tė shkojė kjo lidhje e imja me kėtė
burrė). Prandaj duhet ta keni tė qartė se me martesė
lindin edhe pėrgjegjėsi tė ndryshme dhe duhet tė jeni e
gatshme pėr kompromise, ballafaqim me probleme dhe
detyra tė reja.
Alaudin
Abazi
8.3.2009
|