Pyetja:
A lejohet
t'i lihet fėmijės emri Diar apo Dijar dhe a ka mundėsi
tė tregoni diēka mė shumė rreth emėrtimit tė fėmijėve?
Pėrgjigja:
Falėnderimet i takojnė Allahut, paqja dhe bekimet e Tij
qofshim mbi tė dėrguarin e Tij Muhamed, mbi familjen,
shokėt dhe tė gjithė ata qė ndjekin rrugėn e tij deri nė
Ditėn e Gjykimit.
Nga
pyetjet e lexuesve pėrsėritet disa herė pyetja rreth
emrave, qoftė pėr emrat e tyre personalė, qoftė pėr
emrat qė i kanė dėgjuar dhe u pėlqejnė, prandaj edhe
dėshirojnė tė dinė domethėnien e tyre. Me kėtė rast do
tė bėjmė njė sqarim rreth emrave dhe se me ēfarė kritere
bėhet emėrtimi i fėmijėve nga kėndvėshtrimi Islam.
Ėshtė e
vėrtetuar se udhėzimi i Profetit (salallahu alejhi ue
selem) ka qenė se ai i donte emrat qė kishin domethėnie
tė mirė dhe urrente emrat qė kishin domethėnie tė keqe.
Ai (Bekimi dhe paqja qofshin mbi tė!) gjithashtu, sqaroi
edhe pėr emrat e dashura tek Allahu i Lartėsuar dhe ato
tė urryera. Nė njė hadith thotė:
Emrat mė tė dashura tek
Allahu i Lartėsuar janė Abdullah dhe Abdurrahman, mė tė
sinqertat janė: Harith dhe Humam, kurse mė tė shėmtuarat
tek Ai janė: Harb dhe Murre.
Gjithashtu, Resulullahu (salallahu alejhi ue selem)
tregon se emrat mė tė poshtėruara dhe mė tė kėqija, janė
emrat me tė cilat i bėhet shirk Allahut tė Lartėsuar. Ai
thotė nė njė hadith tė saktė qė e transmeton Buhariu dhe
Muslimi: Vėrtet emri mė i poshtėruar tek Allahu i
Lartėsuar ėshtė qė njeriu tė quhet Melikul-emlak (Sunues
i tė gjithė sunduesve) Ibėn Ebi Shejbe nė
transmetimin e tij i shton kėtij hadithi edhe kėtė
pjesė: Nuk ka sundues absolut, pėrveē Allahut tė
Lartėmadhėruar
Nga
tradita e Resulullahut (salallahu alejhi ue selem) ka
qenė se ai i ndryshonte emrat qė kanė nė tė domethėnie
mėkati, shirku apo edhe preference (tezkije) tė tepruar.
Ibėn
Kajimi nė librin Zadul mead tregon se si e
ndryshoi emrin Asije
(Mėkatare) nė Xhemile (e bukur). Gjithashtu Ebu Daudi
tregon se si Resulullahu e ndėrroi emrin Harb (luftė) nė
Silmė (Paqė). Pastaj transmetohet se ai ka ndryshuar
edhe kėto emra: El As (mėkatarė), Shejtan (djall), Gurab
(korb), etj.
Nga kjo qė u tha
deri mė tani, kuptuam se nė Islam janė tė lejuar emrat
qė kanė kuptim tė mirė dhe ndalohen emrat qė kanė kuptim
tė shirkut, mėkatit apo emrat qė kanė kuptime tė
shėmtuara.
Nuk ėshtė kusht qė emrat
tė jenė nė gjuhen arabe, por lejohet tė jenė edhe nė
gjuhė tė tjera.
Prandaj, me kėtė
rast, i kėshillojmė ata vėllezėr dhe motra qė e kanė
emrin nė gjuhėn shqipe dhe emri i tyre ka domethėnie tė
mirė si: Besnik, Bujar, Dorlir, Vlera, etj, mos ta
ndryshojnė pasi nė kėtė nuk ka kurrfarė preferimi.
Gjithashtu, nuk ėshtė kusht qė emri tė
jetė i shkruar nė Kuran apo i pėrmendur nė hadithe,
ashtu si mendojnė disa. Me rėndėsi ėshtė qė emri tė ketė
domethėnie tė mirė.
Kurse sa i pėrket emrit Dijar apo
Diar, lejohet t`i lihet fėmijės ky emėr, kurse
domethėnia e tij nė gjuhėn arabe ėshtė Vendlindje,
por nuk besoj se ky emėr e ka prejardhjen nga arabėt,
pasi nuk ėshtė e njohur tek ata emėrtimi me kėtė. Ky
emėr mė shumė ėshtė i pėrhapur te turqit dhe ata
emėrtojnė me tė, kurse domethėnia e tij nė gjuhėn turke
ėshtė Shtet. Allahu e di mė sė miri.