Pyetja:
Hoxhė i nderuar, pyetjen qė e bėri
motra, a bėn tė udhėtohet pa mahrem nga
Prishtina nė Podujevė, me aq sa kam kuptuar unė e lejuat
dhe kur nuk ka tė drejtė gruaja
tė ecė pa mahrem, se disa hoxhallarė po thonė se nuk ka
me kilometra e ti lejohet. Unė nuk e kam tė qartė qysh
dhe si. Mė tregoni ju lutem sa dhe kur lejohet tė dilet
e tė shkojė vetėm gruaja dhe kur po llogaritet udhėtare.
Mė fal, por jam shumė e prekur se jam e re nė Islam e
burri im nuk mė lejon tė shkoj prej Prizrenit nė
Prishtinė vetėm se thotė ėshtė haram e me argumente e
nuk po di ēka dhe si tė veproj. Selam alejkum!
Pėrgjigjja:
Falėnderimet i takojnė Allahut, paqja dhe bekimet e Tij
qofshin mbi tė Dėrguarin e Tij Muhamed, mbi familjen,
mbi shokėt dhe mbi tė gjithė ata qė ndjekin rrugėn e tij
deri nė Ditėn e Gjykimit.
Ėshtė e vėrtetė se ka mospajtim te dijetarėt e nderuar
nė definimin e rrugės qė merr muslimani, sa duhet tė
jetė largėsia qė ai tė llogaritet udhėtar (musafir).
Disa kanė pasur si pikėnisje matjen e largėsisė nė
kilometra dhe kanė thėnė se nėse muslimani merr rrugė mė
tė gjatė se 80 kilometra, ai konsiderohet udhėtar dhe
lejohet ta shkurtojė namazin, ta prishė agjėrimin, tė
lirohet nga prezantimi pėr faljen e namazit tė xhumasė
dhe disa lehtėsime tė tjera qė janė tė posaēme pėr
udhėtarin. Kėtė lloj udhėtimi nuk lejohet qė gruaja ta
bėjė pa mahrem.
Pėrcaktimi i largėsisė nė 80 kilometra ėshtė mendim i
shumicės sė fukahave.
Disa fukaha tė tjerė kanė thėnė se pėrcaktimi i
largėsisė nuk do tė duhej tė ishte me kilometra, pasi
kjo nuk ėshtė pėrcaktuar me ndonjė citat nga Kurani apo
hadithi. Prandaj mė e drejtė do tė ishte tė mos
definohet edhe nga fukahatė kjo. Ata marrin pėr bazė
urfin (traditėn, zakonin) pėr tė marrė nė konsideratė
atė se cila rrugė do tė konsiderohej udhėtim dhe cila jo.
Pra, bazė duhet tė jetė ajo qė rėndomtė llogaritet
udhėtim te njerėzit, pėr tė cilėn pėrgatitemi,
pėrshėndetemi me familjen dhe gjėra tė tjera.
Sido qė tė jetė, pėr tė shtjelluar kėto qėndrime tė
dijetarėve duhet zgjerim, tė cilin tani nuk do ta bėjmė,
por do tė kalojmė nė sqarimin e problemit tuaj konkret.
Fillimisht, nėse udhėtimi juaj ka tė bėjė me rrugėn nga
Prizreni pėr nė Prishtinė ose anasjelltas, atėherė kjo
pothuajse me qėndrimin e tė dy palėve konsiderohet
udhėtim, pasi ėshtė mė larg se 80 kilometra. Pėr kėtė ju
duhet ta kaloni kėtė rrugė vetėm me mahrem.
Kurse ajo se burri i juaj nuk u lejon ta bėni kėtė rrugė
vetėm, ėshtė e drejtė e burrit dhe nuk do tė duhej tė
mėrziteni pėr kėtė, por llogariteni kėtė pasim tė
dispozitave islame dhe do tė ndiheni mė e qetė dhe mė e
pastėr nė shpirtin tuaj. Ne padyshim ju kuptojmė se si
ndiheni, por mendojmė se mėnyra si i vėshtrojmė gjėrat
ka shumė rėndėsi nė jetėn tonė tė pėrditshme,
posaēėrisht kur bėhet fjalė pėr dispozitat islame. Do ta
pėrmendim njė shembull pėr tė sqaruar fjalinė e fundit.
Faljen e pesė kohėve tė namazit gjatė ditės ėshtė e
mundur ta kryejmė duke e shikuar vetėm nė anėn
sipėrfaqėsore. Ngrihemi nė mėngjes herėt nė ora katėr
ose pesė, nėse koha ėshtė e ftohtė, dhe nuk ka ujė tė
nxehtė. Atėherė ėshtė mjaft e mundimshme marrja e
abdestit. Pastaj, nė mes tė ditės kur jemi nė punė ose
jemi tė zėnė, duhet t`i lėmė anash tė gjitha punėt dhe
tė marrim abdest e ta falim namazin e drekės, ashtu edhe
ikindinė duhet ta falim, kur kemi nevojė pėr pushim
pasdite. Mė pas akshamin, pastaj jacinė. Vėrtet, nėse
namazi shikohet nė kėtė mėnyrė, duke lėnė anash dobitė
dhe esencėn se ēfarė objektivash synon, atėherė ėshtė
mjaft e mundimshme dhe e vėshtirė t`i pėrmbahemi. Pėr
fat tė keq, shumė njerėz arsyetohen me kėto gjėra kur
thonė se pse nuk falen.
Por le tė shikohet pak mė mirė dhe thellohemi se ēfarė
dėshiron Allahu nga besimtari me kėto pesė kohėt dhe se
besimtari me kėtė gjatė tėrė ditės mban lidhjen me
Krijuesin e tij, nė Dorėn e tė Cilit ėshtė ēdo ndodhi e
lėvizje, ku nuk bie njė fletė nga pema e vyshkur e qė
mos tė jetė me dijen dhe lejen e Tij dhe ai pėr ēdo
problem e vėshtirėsi ėshtė ndihmuesi mė i mirė qė mund
ta gjejė njeriu. Vėrejmė se besimtari i cili i ka
parasysh kėto dobi dhe dobitė e tjera tė shumta nga
namazi, atėherė jo qė pėrton tė falet, por do tė presė
me ėndje kohėn tjetėr tė namazit, qė tė ripėrtėrijė
raportin me Krijuesin e tij. Prandaj edhe Muhamedi
salallahu alejhi ue selem, kur vinte koha e namazit, i
thoshte Bilalit: O Bilal, na qetėso me thirrjen e
namazit, pasi namazi ėshtė momenti i tejkalimit tė
tė gjitha preokupimeve, problemeve, vėshtirėsive me tė
cilat ballafaqohet besimtari nė jetė dhe aty ai gjen
qetėsinė dhe rehatinė. Prandaj, ai e pret me gėzim
momentin e lidhjes nė namaz, qė t`i drejtohet Zotit tė
tij.
Mėnyra e parė e vėshtrimit qė mund tė kemi ndaj namazit
dallon nga mėnyra e dytė dhe ky ėshtė shkaku me tė cilėn
ai ose do ta falė atė me pėrkushtim, ose do ta falė me
pėrtesė.
E njėjta gjė vlen edhe pėr ju e nderuar. Ju kėshillojmė,
por sė pari edhe veten, qė tė jetė synimi yonė arritja e
kėnaqėsisė sė Allahut dhe nėse nė disa raste ndihemi tė
lodhur e tė mėrzitur, ta kujtojmė se nė ato raste nėse
Allahu i Lartėsuar ėshtė i kėnaqur me ne, kjo ėshtė mė
mirė pėr ne sesa tė zotėrojmė tėrė botėn dhe ēfarė ka nė
tė. Paramendoni rastin me Muhamedin salallahu alejhi ue
selem, kur u pėrzu nga Taifi dhe u mundua e torturua
duke u pėrgjakur. Ai mbeti nė shkretėtirė dhe nuk kishte
kah tė shkonte, i drejtohej Allahut tė Lartėsuar e i
thoshte: O Allah nėse e di qė Ti je i kėnaqur me mua
nė kėto momente, atėherė nuk kam ndonjė preokupim (dert)
tjetėr.
Alaudin Abazi
22.6.2007
|