Pyetja:
Eselamu
alejkum redaksi e nderuar!
E lus Allahun tė na shpėrblejė ne dhe ju.
Kam
njė pyetje: Cila ėshtė urtėsia e udhėtimit tė femrės pa
mahrem dhe cila ėshtė distanca qė i lejohet asaj tė
udhėtojė pa mahrem?
Pėr shembull, a i lejohet femrės muslimane me mbulesė qė
tė udhėtojė nga Podujeva nė
Batllavė
dhe anasjelltas, apo nga Prishtina nė Batllavė me
autobus pa mahrem, por duke u kujdesur qė tė ulet vetėm
me femra?
Allahu ju shpėrbleftė me tė mira!
Pėrgjigjja:
Falėnderimet i
takojnė Allahut, paqja dhe bekimet e Tij qofshin mbi tė
Dėrguarin e Tij Muhamed, mbi familjen e tij, mbi shokėt
e tij
dhe
mbi tė gjithė ata qė ndjekin rrugėn e tij deri nė Ditėn
e Gjykimit.
Besimtari duhet tė
kuptojė njė parim tė pėrgjithshėm rreth dispozitave
islame (urdhrave dhe ndalesave), ajo ėshtė se tė gjitha
kėto ligje tė zbritura nga Allahu i Lartėsuar janė nė
dobi tė njeriut dhe ēdo dispozitė nė vetvete ka pėr
qėllim realizimin e dobisė pėr tė.
Nga objektivat mė
tė rėndėsishėm qė synohet nėpėrmjet dispozitave islame
ėshtė edhe ruajtja e nderit tė njeriut dhe pikėrisht pėr
kėtė janė pėrligjur njė numėr rregullash, tė cilat
muslimanėt urdhėrohen t`i praktikojnė. Udhėtimi
i femrės pa shoqėrues tė afėrt (mahrem) e vė atė nė
pozita nė tė cilat do tė mund tė ndeshet me cenim tė
nderit dhe tė personalitetit tė saj. Kur
kemi udhėtuar ndonjėherė dhe kemi parė
ndonjė femėr tė vetmuar qė udhėtonte, atėherė jo rrallė
herė ka ndodhur tė vėrejmė tentimet e keqdashėsve ndaj
saj. Nė rrugė tė largėta njeriu ndeshet me njerėz tė
kėqij, tė ligė, tė ulėt, vulgarė, madje edhe tė
rrezikshėm, tė cilėt synojnė tė ngopin epshet e tyre, pa
marrė parasysh rrugėn dhe mėnyrėn se si do ta realizojnė
kėtė. Femra e vetmuar ėshtė njė shans i volitshėm pėr
kėtė, posaēėrisht nėse nė kėtė udhėtim ndodh ndonjė e
papritur e cila i favorizon situatat pėr kėtė. Muhamedi
salallahu alejhi ue selem thotė: "Nuk i lejohet gruas
qė beson Allahun dhe Pejgamberin
tė udhėtojė largėsinė e njė ditė e njė natė pa mahrem.
(Shėnon Buhariu dhe Muslimi)
Gjithashtu ai ka
thėnė: "Asnjėherė tė mos vetmohet njė grua me njė
burrė tė huaj pa pasur mahrem (njeri tė afėrm) dhe
asnjėherė mos tė udhėtojė ndonjė grua pa mahrem." U
ngrit njė njeri ata qė ishin tė pranishėm dhe tha: "O i
Dėrguari i Allahut, gruaja ime ka udhėtuar pėr nė haxh,
kurse unė jam regjistruar tė marr pjesė nė kėtė e kėtė
betejė." Pejgamberi salallahu alejhi ue selem i tha:
"Shko dhe bėje haxhin me gruan tėnde." (Shėnon
Buhariu dhe Muslimi)
Pra, kėtė njeri,
edhe pse do tė bėnte xhihad nė rrugė tė Allahut,
Pejgamberi salallahu alejhi ue selem, e urdhėroi tė
largohet nga beteja qė tė shoqėronte gruan e tij, e cila
kishte dalė nė njė udhėtim tė ndershėm, udhėtim pėr nė
haxh, me shokėt mė tė devotshėm dhe mė tė ndershėm.
Prandaj, ndalimi i udhėtimit tė gjatė pėr femrėn pa
mahrem duhet tė shikohet nga pikėpamja e ruajtjes sė
nderit tė saj, pėr arsye se realizon objektiv tė
rėndėsishėm dhe nuk ėshtė e drejtė tė thuhet se kjo gjė
ėshtė nėnēmim ose cenim i tė drejtave tė femrės. Nė tė
kundėrtėn, kjo e ngre dhe e
nderon femrėn, pasi i ndalon tė gjitha format e mundshme
tė uljes dhe tė cenimit tė nderit tė saj.
Pėr sa i pėrket pyetjes suaj konkrete, se a i lejohet
femrės tė udhėtojė nga Prishtina ose Podujeva pėr nė
Batllavė, themi se ndalimi i udhėtimit tė femrės pa
mahrem ka tė bėjė me udhėtimet e gjata, nė tė cilat
besimtari merr epitetin udhėtar (musafir), ku i lejohet
shkurtimi dhe bashkimi i namazeve, prishja e agjėrimit,
lirimi nga namazi i xhumasė etj.. Kurse kėto rrugė qė
pėrmendėt ju nuk janė tė gjata dhe muslimanit nuk i
lejohet t`i shfrytėzojė lehtėsimet e udhėtarit, tė cilat
u pėrmendėn mė lart. Prandaj, nuk prish punė nėse ajo
udhėton vetėm pa mahrem, qoftė me autobus ose diēka
tjetėr. E ndaluar ėshtė tė udhėtohet nėpėr vende tė
largėta, ku ajo u nėnshtrohet situatave tė ndryshme, e
jo nė udhėtime tė afėrta. Allahu
e di mė sė miri!
Alaudin Abazi
8.6.2007