Pyetja:
A ėshtė e
lejuar pėrzierja e meshkujve me femra, nėse ėshtė e
sigurt qė nuk ka fitne?
Pėrgjigja:
Pėrzierja
e meshkujve me femra ėshtė tre llojesh:
1.
Pėrzierja e femrave me meshkuj "mahrem" tė cilėt i ka
haram me u martuar me ta. Dhe kjo pėrzierje ėshtė e
lejuar, si p.sh.: pėrzierja e femrės me vėllanė, babanė,
xhaxhanė, dajėn etj. Duhet pasur parasysh se djali i
xhaxhait, djali i dajės, nuk janė prej "mahremėve".
2.
Pėrzierja e femrave me meshkuj me ndonjė qėllim tė keq,
pėr tė cilėn nuk ka dyshim se ėshtė haram.
3.
Pėrzierja e femrave me meshkuj nė: shkolla, dyqane,
biblioteka, spitale, dasma etj.
Pėr tė
gjitha kėto dhe tė ngjashme, ka mundėsi qė njeriu tė
mendojė se nė tė gjitha kėto raste nuk ka mundėsi qė
femra t'ia tėrheq vėmendjen mashkullit apo mashkulli
femrės.
Pėr t'u
pėrgjigjur pėr kėtė lloj, do tė mundohem tė pėrgjigjem
shkurtimisht dhe gjerėsisht.
a)
Shkurtimisht: Allahu i Lartėsuar e krijoi njeriun me
natyrshmėrinė qė mashkulli tė anojė nga femra, po ashtu
edhe femra tė anojė nga mashkulli. Dhe nė qoftė se ndodh
qė tė pėrzihen meshkujt me femra, atėherė kjo ua
mundėson qė tė dyve (si mashkullit po ashtu edhe femrės)
qė ta arrijnė qėllimin e tyre tė keq; kjo sepse vetvetja
e drejton nga e keqja, po ashtu edhe epshet e verbėrojnė
dhe e shurdhojnė njeriun; gjithashtu edhe shejtani e
urdhėron njeriun pėr tė keq.
b)
Gjerėsisht: Allahu i Lartėsuar i ka mbyllur tė
gjitha dyert tė cilat tė dėrgojnė deri tek pėrzierja e
meshkujve me femra dhe e ka bėrė haram pėrzierjen e
meshkujve me femra. Argument pėr kėtė, janė argumentet
nga Kurani dhe Suneti.
1. Nga
Kurani:
a)
Ka thėnė Allahu i Lartėsuar kur tregon pėr ngjarjen e
Jusufit (alejhi selam):
"E ajo,
nė shtėpinė e sė cilės ishte Jusufi, i bėri lajka atij
dhe ia mbylli dyert e i tha: 'Eja!'. Ai (Jusufi) tha:
'Allahu mė ruajt, ai zotėria im (e burri yt) mė nderoi
me vendosje tė mirė (si mud ti bėj hile nė familje)?'.
Ska dyshim se tradhtarėt nuk kanė sukses." Jusuf, 23.
Nga
ky ajet e shohim se pasi qė ėshtė pėrzier mashkulli me
femrėn, e nė kėtė rast Jsufi me gruan e zotėrisė sė
Egjiptit, filloi ta shfaq atė ēka kishte nė brendėsinė e
saj dhe kėrkoi nga ai (Jusufi) qė tė bėjė atė ēka
dėshironte ajo, mirėpo Allahu i Lartėsuar e mėshiroi
Jusufin dhe e shpėtoi nga ajo. Allahu i Lartėsuar thotė:
"E Zoti i tij ia pranoi lutjen atij dhe e largoi nga ai
dredhinė e tyre. Vėrtet, Ai ėshtė qė dėgjon (lutjet) dhe
di (gjendjen)." Jusuf, 31.
Pra
kėshtu, ēdo herė qė ndodh pėrzierja e meshkujve me
femra, fillon animi i njėrės palė nga tjetra dhe pastaj
vetėm kėrkojnė mėnyra se si ta arrijnė atė ēka
dėshirojnė.
b) Allahu
i Lartėsuar i ka urdhėruar meshkujt qė ta ulin shikimin
dhe mos t'i shikojnė femrat, po ashtu i ka urdhėruar
femrat qė ta ulin shikimin dhe tė mos i shikojnė
meshkujt.
"Thuaju besimtarėve tė ndalin shikimet (prej haramit),
ti ruajnė pjesėt e turpshme tė trupit tė tyre se kjo
ėshtė mė e pastėr pėr ta. Allahu ėshtė i njohur
hollėsisht pėr atė qė bėjnė ata. Thuaju edhe besimtareve
tė ndalin shikimet e tyre
" Nur, 30-31.
Pra, Allahu i Lartėsuar i ka urdhėruar meshkujt dhe
femrat qė ta ulin shikimin e tyre. Dhe dihet se urdhri
tregon qė ajo vepėr ėshtė uaxhib (obligim), pėrveē nėse
e shikon rastėsisht, siē e transmeton Hakimi nė "Mustedrekun"
e tij nga Aliu (Allahu qoftė i kėnaqur me tė!) se
pejgamberi (alejhi selam) i ka thėnė atij: "O
Ali, mos ta shoqėrojė shikimi shikimin, sepse me tė
vėrtetė e para ėshtė pėr ty, kurse e dyta kundėr teje".
Allahu i Lartėsuar nuk e ka bėrė shikimin haram pėrveē
se dihet se shikimi ėshtė njė lloj i zinasė, siē
transmetohet nga Ebu Hurejra (Allahu qoftė i kėnaqur me
tė!) se pejgamberi (alejhi selam) ka thėnė: "Zinaja
e syve ėshtė shikimi, zinaja e veshėve ėshtė dėgjimi,
zinaja e gjuhės ėshtė tė folurit, zinaja e dorės ėshtė
prekja dhe zinaja e kėmbės janė hapat." Buhariu dhe
Muslimi.
Tė gjitha
kėto quhen zina (imoralitet) sepse ai ėshtė kėnaqur duke
e shikuar njė grua tė huaj. Po ashtu, shikimi e ēon atė
qė kjo femėr tė hyjė nė zemrėn e tij dhe pasi tė hyjė nė
zemrėn e tij, zemra e tij e ēon drejt njė tė keqeje edhe
mė tė madhe.
Pasi qė
Allahu i Lartėsuar e ka ndaluar shikimin e femrės, pėr
shkak se shikimi tė ēon drejt zinasė (e qė ky (shikimi)
ėshtė i pranishėm nė pėrzierjen e meshkujve me femra).
Gjithashtu edhe pėrzierja e meshkujve me femra ėshtė
haram, sepse kjo (pėrzierja e meshkujve me femra) ėshtė
mjet i cili tė ēon drejt zinasė.
2.
Argumente nga Suneti:
a)
Transmeton imam Ahmedi nė "Musnedin" e tij nga Umu Hamid
(gruaja e Ebi Hamid Esadi) se ajo kishte ardhur te
pejgamberi (alejhi selam) dhe i tha: "O i dėrguar i
Allahut, unė kam dėshirė qė tė falem pas teje (nė
xhami) ". Pejgamberi (alejhi selam) i tha: "E kuptova
qė ti ke dėshirė tė falesh pas meje, mirėpo namazi yt nė
shtėpinė tėnde ėshtė mė i mirė se sa namazi yt nė
xhaminė time". Ebu Hurejra (Allahu qoftė i kėnaqur
me tė!) thotė se urdhėroi ajo qė t'i ndėrtohet njė
mesxhid (xhami e vogėl) mbi shtėpinė e saj dhe, vallahi,
gjithmonė u falte nė tė, derisa vdiq.
Po ashtu,
transmeton Ibn Huzejme nė "Sahihun" e tij nga Abdullah
ibn Mesudi (Allhu qoftė i kėnaqur me tė!) se pejgamberi
(alejhi selam) ka thėnė: "Me tė vėrtetė qė namazi i
gruas mė i dashur tek Allahu ėshtė namazi nė shtėpinė e
saj".
Pra, nėse
gruaja ėshtė urdhėruar qė ta falė namazin nė shtėpi dhe
se namazi i saj nė shtėpi ėshtė mė i mirė dhe mė me
vlerė se sa namazi nė xhami dhe namazi me pejgamberin (alejhi
selam) duhet kuptuar se pėrzierja e meshkujve me femra
ėshtė haram edhe mė shumė.
b)
Transmeton Muslimi dhe Tirmidhiu nga Ebu Hurejra (Allahu
qoftė i kėnaqur me tė!) se pejgamberi (alejhi selam) ka
thėnė: "Safi mė i mirė i burrave ėshtė safi
(rreshti) i parė dhe mė i keqi ėshtė i fundit, ndėrsa
safi mė i mirė pėr gra ėshtė i fundit, kurse mė i keqi
ėshtė i pari".
Pejgamberi (alejhi selam) u tregoi grave qė nėse falen
nė xhami, duhet qė tė ndahen nga meshkujt (tė falen nė
njė pjesė tjetėr mbrapa burrave), pastaj tregoi se safi
(rreshti) mė i mirė pėr gra ėshtė i fundit, kurse mė i
keqi ėshtė i pari. Safi i parė ėshtė mė i keqi pėr femra
pėr shkak tė afėrsisė sė atij rreshti me rreshtin e
meshkujve. Gjithashtu e urreu rreshtin e fundit tė
meshkujve pėr shkak se janė mė afėr grave.
Pra,
pejgamberi (alejhi selam) e urreu safin e fundit tė
meshkujve, dhe safin e parė tė grave, pėr shkak tė
afėrsisė tė tė dyja palėve, e si do tė jetė ēėshtja nėse
ata pėrzihen duke mos qenė nė namaz? Pra, kuptohet se
pėrzierja e meshkujve me femra ėshtė haram.
c)
Transmetohet nga Usame ibn Zejd se pejgamberi (alejhi
selam) ka thėnė: "Nuk kam lėnė
pas meje fitne (sprovė) mė tė madhe se sa fitneja
(sprova) e grave".
Buhariu
dhe Muslimi.
Pra,
pejgamberi (alejhi selam) e quajti femrėn fitne (sprovė)
dhe si ka mundėsi qė tė bashkohen sprova me tė
sprovuarin? Pra, kjo nuk ėshtė e lejuar.
d)
Transmetohet nga Ebu Seid el Hudrij (Allahu qoftė i
kėnaqur me tė!) se pejgamberi (alejhi selam) ka thėnė:
"Kini frikė dhe ruajuni nga fitneja e grave, sepse
me tė vėrtetė fitneja (sprova) e parė tek beni
israilėt kanė qenė gratė". Muslimi.
Nė kėtė
hadith pejgamberi (alejhi selam) urdhėroi qė tė kemi
kujdes nga sprova e grave dhe dihet se urdhri tregon qė
ėshtė uaxhib (farz), qė tė ruhemi nga fitneja e grave.
Pra, edhe pėrzierja e meshkujve me femra ėshtė haram,
pėr shkak se nuk ka mundėsi qė tė ruhemi nga fitnet e
tyre.
Shkėputur
nga fetvatė e shejh Ibrahim Ali Shejhut (Allahu e
mėshiroftė!) 10/35-44.
Pėrktheu:
Eroll Nesimi
31.03.2007