Pyetja:
Selam
alejkum e nderuara redaksi!
A lejohet tė shkohet nė haxh pėr tjetėrkėnd, p.sh pėr
gruan? D.m.th. a pranohet haxhi nėse shkohet me nijet
pėr tjetėrkėnd?
Pėrgjigjja:
Falėnderimet i takojnė Allahut, paqja
dhe bekimet e Tij qofshin mbi tė Dėrguarin e Tij
Muhamed, mbi familjen e tij,
mbi
shokėt e tij
dhe mbi
tė gjithė ata qė ndjekin rrugėn e tij
deri nė Ditėn e Gjykimit.
Kryerja e haxhit pėr tjetrin (haxhi bedel) ėshtė e
lejuar, me fjalė tė tjera nė Islam lejohet qė muslimani
i cili nuk ka mundėsi ta kryejė vetė haxhin, tė ngarkojė
dikė tjetėr qė ta bėjė kėtė nė vend tė tij. Pėr kėtė
kemi argumente tė qarta nga hadithet e Muhamedit
salallahu alejhi ue selem. Nga kėto hadithe veēojmė:
-
Shėnon Buhariu nga Ibėn Abasi, se te Resulullahu, paqja
dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė, kishte ardhur njė
grua dhe i kishte thėnė: Nėna ime ishte zotuar se do
ta kryente haxhin, por nuk arriti dhe vdiq. A lejohet ta
bėj haxhin pėr tė? Muhamedi, paqja dhe bekimi i
Allahut qofshin mbi tė, tha:
Po, bėje haxhin nė vend tė saj. Po tė kishte nėna jote
borxh, a do tia laje ti atė? Lani borxhin ndaj Allahut,
pasi Ai e meriton mė shumė qė ti lahet borxhi.
- Me njė rast, Profeti, paqja dhe bekimi
i Allahut qofshin mbi tė, dėgjoi njė njeri duke thėnė
gjatė nijetit tė haxhit: Lebejke an Shubrume! (O
Zoti im, po tė pėrgjigjem ty nė vend tė Shubrumes),
do tė thotė po e bėj nijetin e haxhit nė vend tė
Shubrumės. Profeti, paqja dhe bekimi i Allahut
qofshin mbi tė, e pyeti: Kush ėshtė Shubrumeja?
Ai i pėrgjigjet se ai ishte vėllai ose njė i afėrm i
tij.
Muhamedi, paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi tė,
e pyet se a e kishte bėrė haxhin pėr vete. Ky ia
ktheu: Jo. Atėherė ai i thotė: Bėje haxhin
pėr vete, pastaj pėr Shubrumen.
Nga kėto hadithe
dhe transmetime tė tjera qė nuk i pėrmendėm, vėrtetohet
se haxhi pėr tjetrin ėshtė i lejuar dhe shpėrblimi pėr
tė i arrin atij. Por kėtu duhet ta kemi parasysh se pėr
tė qenė haxhi pėr tjetrin i saktė duhet tė plotėsohen
disa kritere si pėr atė qė e kryen ashtu edhe pėr atė qė
kryhet haxhi nė emėr tė tij. Kėto kushte janė:
1.
Muslimani ose muslimania qė ka mundėsi
materiale dhe shėndetėsore pėr tė shkuar vetė nė haxhin
obligativ, nuk i lejohet qė tė dėrgojė dikė tjetėr si
zėvendės tė tijin ose tė sajin qė ta kryejė haxhin pėr
tė, por obligohet qė ai\ajo ta bėjė vetė kėtė. Ibėn
Mundhiri tregon se pėr kėtė ka ixhma (konsensus) tė
dijetarėt .
2. Personi i cili dėrgohet si zėvendės pėr tė kryer
haxhin duhet qė fillimisht ai vetė ta ketė tė kryer
haxhin, pastaj ta bėjė kėtė pėr tjetrin. Kjo shumė qartė
vėrtetohet nė hadithin e sipėrpėrmendur.
Haxhi pėr tjetrin bėhet nė kėto raste:
-
Nėse muslimani e ka pasur obligim haxhin, por nuk ka
arritur ta kryej atė dhe ka vdekur.
-
Nėse muslimani e ka
obligim haxhin, por ėshtė i sėmurė me sėmundje tė
pashėrueshme dhe nuk ka mundėsi tė pėrballojė udhėtimin.
-
Nėse muslimani ėshtė i
moshuar dhe ėshtė i dobėt, nuk mund tė udhėtoj dhe t`i
kryejė ritet tė cilat kėrkohen gjatė qėndrimit atje.
Kėto janė shkurtimisht kushtet qė duhet tė kihen
parasysh nė kėtė ēėshtje. Allahu e di mė sė miri!