Pyetja:
Selam
alejkum, a mund tė na sqaroni pėr vonesėn e namazeve dhe
kur llogaritet vonesė?
Pėrgjigjja:
Nė emėr tė
Allahut, Mėshiruesit, Mėshirėplotit!
Falėnderimi i takon Allahut, Zotit tė botėve. Paqja dhe
bekimi qofshin mbi tė Dėrguarin e Tij, Muhamedin
salallahu alejhi ue selem, mbi familjen e tij, mbi
shokėt e tij dhe mbi tė gjithė ata qė pasojnė rrugėn e
tij deri nė Ditėn e Gjykimit.
Vonimi i namazeve ėshtė dy llojesh:
1. Vonimi i namazit deri pak para se ti kalojė koha e
tij e rregullt (d.m.th. para se tė hyjė koha e namazit
tjetėr) dhe
2. Vonimi i namazit derisa ti kalojė koha e tij e
rregullt apo derisa tė hyjė koha e namazit tjetėr.
1. Allahu xh.sh. na ka obliguar qė tė jemi tė kujdesshėm
ndaj namazeve dhe ti falim nė kohėn e vet apo sapo tė
hyjė koha. Allahu xh.sh. thotė: "Pra shkatėrrim ėshtė
pėr ata qė falen, Tė cilėt ndaj namazit tė tyre janė tė
pakujdesshėm." (El Maun, 4-5)
Nerdeviu dhe Bejhakiu nė Sunenin e tij transmetojnė nga
hadithi i Sad ibn ebi Vekasit, se ka thėnė: "E kam
pyetur tė Dėrguarin e Allahut salallahu alejhi ue selem
pėr fjalėn e Allahut: "Tė cilėt ndaj namazit tė tyre
janė tė pakujdesshėm", tha (i Dėrguari alejhi selam):
"Janė ata tė cilėt e vonojnė namazin nga koha e vet."
(Kėtė hadith Hakimi e bėri tė vėrtetė.)
Transmeton Enesi, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, se i
Dėrguari i Allahut alejhi selam, kur ėshtė pyetur pėr
vonimin e namazit tė ikindisė, ka thėnė: "Ky ėshtė
namazi i munafikut: ulet dhe e shikon diellin derisa tė
dalė mes brinjėve tė shejtanit (deri pak para se tė
perėndojė), pastaj ngrihet dhe i fal 4 rekate dhe nuk
e pėrkujton Allahun vetėm se pak." (Muslimi 21/434,
622)
Ky ėshtė vendimi i Allahut pėr atė i cili e vonon
namazin deri pak para se ti dalė koha (d.m.th. para se
tė hyjė koha e namazit tjetėr).
2. Kurse ai i cili e vonon namazin derisa tė dalė koha
apo tė hyjė koha e namazit tjetėr, ai ka bėrė njė mėkat
tė madh pėr tė cilin duhet tė pendohet tek Allahu
xh.sh.. Allahu xh.sh. thotė: "O ju qė besuat! Mos
t'ju shmangin prej adhurimit ndaj Allahut pasuria juaj e
as fėmijėt tuaj,.." (Munafikun, 9)
Kurse ata tė cilėt pasuria, tregtia, fėmijėt i pengojnė
nga falja e namazit nė kohėn e vet, s'ka dyshim se janė
prej tė humburve. Pėr kėtė thotė Allahu xh.sh.:"...e
kush bėn ashtu, tė tillėt janė mu ata tė humburit."
(Munafikun, 9)
Ai i cili e vonon namazin derisa ti dalė koha pa ndonjė
arsye tė sheriatit, siē ėshtė p.sh. gjumi apo harresa,
ai konsiderohet sikurse nuk e ka falur atė namaz, edhe
nėse e fal atė mė vonė. Nuk lejohet tė vonohet namazi,
pėrveē nė dy raste: nėse na zė gjumi ose nėse harrojmė
qė nuk e kemi falur namazin. Allahu xh.sh. thotė:
"...Atij qė kundėrshton Allahun dhe tė Dėrguarin e Tij i
takon zjarri i xhehenemit, aty mbetet pėrgjithmonė."
(El-Xhinn, 23)
E lusim Allahun xh.sh. qė tė na bėjė prej atyre qė janė
tė kujdesshėm ndaj namazit tė tyre dhe tė na i falė
mėkatet neve, prindėrve tanė dhe tė gjithė besimtarėve
deri nė Ditėn e Gjykimit!
Pėrgatiti:
Eroll Nesimi
11.1.2008
|