5.
Allahu i Lartėsuar e do mbulesėn
Transmeton Jala ibn Shedad ibn Eusi, Allahu e
mėshiroftė, se Pejgamberi salallahu alejhi ue
selem ka thėnė: "Me tė vėrtetė Allahu subhanehu
ue teala ėshtė i turpshėm dhe mbulues (i
mėkateve), e do turpin dhe mbulesėn." Ebu
Davudi 4012 dhe 4013, Nesaiu 1/200 dhe Ahmedi nė
musnedin e tij 4/224.
Allahu i Lartėsuar e ka begatuar Ademin dhe gruan
e tij Havėn me dy begati, kur thotė: "Sigurisht
qė ju nuk do tė keni kurrė uri atje dhe nuk do tė
jeni tė zhveshur." (Ta-Ha 118), dhe gjithashtu
Allahu ka thėnė pėr mirėsinė ndaj robėrve tė Tij:
"O bij tė Ademit! Ne ju kemi dhuruar veshje pėr
tė mbuluar veten dhe si stoli, Po petku i
devotshmėrisė, ai ėshtė mė i miri." (El A'raf
26)
Abdurrahman ibn Eslemi ka thėnė: "I frikėsohet
Allahut tė Lartė suar dhe e mbulon trupin e tij,
ky ėshtė petku i devotshmėrisė." (Ed-durer el
Menthure, kėtė thėnie e ka nxjerrė Ibn ebi Hatim
3/76.)
Dhe pėr kėtė shkak shohim se veshjet e atyre
femrave qė nuk i frikėsohen Allahut dhe nuk
turpėrohen nga Allahu janė tė ngjashme me veshjen
e femrave tė Perėndimit, kurse besimtaret kanė
kujdes pėr veshjen e tyre dhe e mbulojnė trupin e
tyre.
Mbulimi ėshtė prej moralit tė Pejgamberėve
Transmeton Ebu Hurejra, Allahu qoftė i kėnaqur me
tė, se Pejgamberi salallahu alejhi ue selem ka
thėnė: "Me tė vėrtetė Musai alejhi selam ka
qenė njeri i turpshėm dhe e ka dashur mbulesėn,
nuk ėshtė parė nga lėkura e tij asgjė, nga turpi
qė ka pasur." (Buhariu 1/459)
Transmeton Behz ibn Hakimi nga babai i tij, nga
gjyshi i tij, se ka thėnė: "I thashė: "O i Dėrguar
i Allahut, nga kush tė kemi kujdes pėr avretet
tona?" Pejgamberi salallahu alejhi ue selem tha:
"Ruaje avretin tėnd nga ēdokush pėrveē gruas
tėnde dhe atė tė cilėn e ke nė pronėn tėnde
(robėreshat)." (Ebu Davudi 4017, Tirmidhiu
2670,2795 dhe ka thėnė se hadithi ėshtė hasen,
kurse Hakimi ka thėnė se hadithi ėshtė sahih.
Transmeton Ebu Seid el Hudrij se Pejgamberi
salallahu alejhi ue selem ka thėnė: "Mos tė
shikojė mashkulli avretin e mashkullit dhe as
femra avretin e femrės." Muslimi 338.
Pejgamberi salallahu alejhi ue selem e ka ndaluar
qė mashkulli tė shikojė avretin e mashkullit dhe
femra tė shikojė avretin e femrės. E cila do tė
jetė gjendja e atyre meshkujve qė shikojne avretin
e femrave?! Kurse Pejgamberi salallahu alejhi ue
selem ka thėnė: "Gruaja ėshtė avret."
Kujdesi
i sahabeve pėr mbulesėn
Aishja, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, thotė (kur
tregon ngjarjen e humbjes sė qafores): "U ktheva
tė kėrkoja qaforen dhe pasi e gjeta atė, ushtria
kishte shkuar dhe nuk ishte asnjė aty. U ktheva te
tenda ime dhe u shtriva dhe u mbulova me mbulesėn
time. Mė pas kaloi Safvan ibn Muatal es-Selemij, i
cili ishte larguar nga turma e ushtrisė pėr disa
nevoja tė tij dhe e ka parė tė shtrirė njė gjė tė
zezė. U afrua derisa qėndroi afėr meje dhe mė
njohu mua, pasi mė kishte parė mua para se tė na
obligohet mbulesa. Pasi e pashė atė, u zgjova dhe
e mbulova fytyrėn me vellon timeā¦" Buhariu 5/320
dhe Muslimi 2770.
Ky hadith tregon se sa e kujdesshme ka qenė Aishja,
Allahu qoftė i kėnaqur me tė, pėr mbulesėn e saj;
menjėher pasi e ka vėrejtur se dikush ėshtė afruar
afėr saj, e ka mbuluar fytyrėn.
Umu Alkame ibn Ebi Alkame ka thėnė: "E kam parė
Hafsa bintu Abdurrahman ibn ebi Bekr se ka hyrė
tek Aishja dhe ka pas veshur njė mbulesė e cila ka
qenė e tejdukshme tek balli i saj. Aishja e qortoi
atė dhe i tha: "A nuk ke njohuri pėr atė qė ėshtė
zbritur nė Suretu En-Nur?" (ka pasur pėr qėllim
ajetin: "le tė venė vellot e tyre mbi
kraharorin e tyre." (En-Nur 31) Pastaj ka
marrė njė mbulesė mė tė trashė dhe ia ka veshur
asaj." (Muvata imam Malik 3/103)
Pėr kujdesin e madh tė sahabeve ndaj mbulesės sė
tyre dėshmon edhe hadithi qė transmeton Ibn Omeri,
Allahu qoftė i kėnaqur me tė dy, se Pejgamberi
salallahu alejhi ue selem ka thėnė: "Ai i cili
e zgjat (i shkon zvarrė pėr tokė) petkun e tij nga
mendjemadhėsia, Allahu (subhanehu ue teala) nuk do
ta shikojė atė njeri nė Ditėn e Gjykimit." Umu
Seleme e pyeti Pejgamberin salallahu alejhi ue
selem: "Ēfarė do tė bėjnė gratė me fundet e tyre?"
Pejgamberi salallahu alejhi ue selem tha: "Le t'i
lėshojnė njė pėllėmbė."
Ajo tha: "Mirėpo ka mundėsi tė zbulohen kėmbėt e
tyre." Pejgamberi salallahu alejhi ue selem tha:
"Atėherė le t'i lėshojnė njė krah dhe mos tė
lėshojnė mė shumė se kaq." Tirmidhiu 1731 dhe
ka thėnė hadithi ėshtė hasen-sahih, Nesaiu 8/209,
dhe Ebu Davudi 4119.
Dhe kjo tregon se sa shumė i kanė kushtuar rėndėsi
mbulesės, saqė rrobat e tyre kanė shkuar zvarrė
pėr tokė nga gjatėsia.
6. Mbulesa ėshtė simbol i turpit
Hasan ibn Hurejth thotė: "E kam dėgjuar Imran ibn
Husejnin, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, duke
thėnė: "Ka thėnė Pejgamberi salallahu alejhi ue
selem: "Turpi sjell vetėm tė mira." Buhariu
10/537 dhe Muslimi 37.
Pejgamberi salallahu alejhi ue selem e ka sqaruar
se turpi ka mbetur gjė e pėlqyer te ligjet e tė
gjithė Pejgamberėve dhe nuk ėshtė anuluar sikurse
ligjet e tjera qė janė anuluar me ardhjen e
Pejgamberėve tė tjerė. Transmeton Ebi Mesud El-Bederij,
Allahu qoftė i kėnaqur me tė, se Pejgamberi
salallahu alejhi ue selem ka thėnė: "Ajo e cila
i ka arritur njerėzve nga fjalėt e Pejgamberėve tė
parė ėshtė: "Nėse nuk ke turp, vepro ē'tė duash."
Buhariu
Turpi ėshtė dy llojesh:
1) Turpi tė cilin e ka krijuar Allahu subhanehu ue
teala tek tė gjithė njerėzit, sikurse turpi i ēdo
njeriu nga zbulimi i avretit (pjesėve tė turpshme)
nė mesin e njerėzve.
2) Turpi nga imani (besimi), i cili e ndalon
njeriun tė bėjė mėkate duke u frikėsuar nga Allahu
subhanehu ue teala. Ky lloj turpi arrihet duke u
pėrpjekur dhe ky lloj ėshtė esenca e ēdo tė mire.
Pėr kėtė shkak muslimanėt janė obliguar qė t'ua
mėsojnė vajzave tė tyre turpin dhe ta marrin kėtė
moral, tė cilėn e ka zgjedhur Allahu subhanehu ue
teala pėr kėtė fe, sepse mospasja turp ėshtė
shenjė e humbjes sė imanit.
Transmeton Ibn Omeri, Allahu qoftė i kėnaqur me tė
dy, se Pejgamberi salallahu alejhi ue selem ka
thėnė: "Turpi dhe imani (besimi) janė bashkuar
qė tė dy sė bashku, nėse njėri prej tyre largohet,
largohet edhe tjetri."
Hakimi nė Mustedrek 1/22 dhe ka thėnė hadithi
ėshtė sahih.
Transmeton Ebu Hurejra, Allahu qoftė i kėnaqur me
tė, se Pejgamberi salallahu alejhi ue selem ka
thėnė: "Turpi ėshtė prej imanit dhe imani tė
ēon nė xhenet, kurse paturpėsia ėshtė prej
mosbindjes (ndaj Allahut) dhe mosbindja tė ēon nė
zjarr." Tirmidhiu 2010 dhe ka thėnė hadithi
ėshtė hasen-sahih.
Aishja, Allahu qoftė i kėnaqur me tė, thotė: "Kam
hyrė nė shtėpinė ku ėshtė varrosur i Dėrguari i
Allahut salallahu alejhi ue selem dhe babai im
(Ebu Bekri), kam hyrė e pambuluar dhe kam thėnė se
kėtu janė burri im dhe babai im, mirėpo pasi ėshtė
varrosur aty Omeri, Allahu qoftė i kėnaqur me tė,
vallahi nuk kam hyrė aty veēse me mbulesė nga
turpi prej Omerit, Allahu qoftė i kėnaqur me tė."
Hakimi 4/7 dhe ka thėnė: "Hadithi ėshtė sahih
sipas kushteve tė Buhariut dhe Muslimit".
Eroll Nesimi
12.9.2008
|